Islandsförsäkring

Sv: Islandsförsäkring

Så.. Man betalar ungefär 3000:- / år då eller? :confused:
 
Sv: Islandsförsäkring

Ja. Om du försäkrar för 25 000 - 30 000 så borde årspremien landa på 3 000.
 
Sv: Islandsförsäkring

..::*Ida*::.. skrev:
Så.. Man betalar ungefär 3000:- / år då eller? :confused:
Förstår inte riktigt vad du menar...
3600 betalar jag för min valack, hans värde hos försäkringsbolaget är satt till 40 000.
Och då har jag fast självrisk vilket gör att premien blir ett par hundringar dyrare än om man har självrisk plus viss procent av vad vetkostnaderna uppgår till.
 
Sv: Islandsförsäkring

Saga skrev:
Ja. Om du försäkrar för 25 000 - 30 000 så borde årspremien landa på 3 000.
Nej, min lille är försäkrad i 25 och honom betalar jag inte mer än 1800 för...

Läs alla inlägg :angel: :angel:
 
Sv: Islandsförsäkring

Vala skrev:
har två ston för 10 000 dom är t-märkta så jag har liv, avelsduglighet och utökad vetrinärvård. Dom kostar ca: 800 / året.

Sen har jag en tävlingsvalack i 100 000 som kostar mig ca: 9500 om året i liv, användbarhet och utökad vet vård.

Har inte papperna här eftersom jag är mitt i en flytt så jag kan inte kolla exakta siffror.

:eek: Själv har jag tre hästar försäkrade i A1 liv samt samma på vetrinär, beloppen som gäller är 100000, 35000 samt 30000 kr. Jag har inte räknat på totalpremien men betalar 800 kr per månad för alla tre.
 
Sv: Islandsförsäkring

marijaa skrev:
Nej, min lille är försäkrad i 25 och honom betalar jag inte mer än 1800 för...

Läs alla inlägg :angel: :angel:

Det har jag gjort, det jag menade var en beräkning av föregående.

Hon betalade 3600 per år och hade försäkrad till 40 000.
Som jag fattade det ville Ida veta hur mycket man kunde försäkra hästen till och betala 3000 om året, då gjorde jag en snabb beräkning att om man sänker föörsäkringsbeloppet till ca 30000 borde det hamna på 3000 per år.
 
Sv: Islandsförsäkring

hihi, då missuppfattar antingen jag eller du hennes inlägg.. Det är säkert jag för jag förstår inte vad hon menar riktigt... :angel:

Jag skriver att jag betalar 3600 och hon skriver "betalar man 3000/ år då?"

nej, 3600 vill jag svara?? :confused: :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
958
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 402
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 612
Senast: CaisaCax
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 281
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp