It's happening again - Twin Peaks kommer tillbaka!

Tack Lillgrådis!

Är det någon som har en aning om:

explosionen vad syftar den på egentligen? Jag menar vad har den för funktion? Och alla "människor" eller vad det nu var på bensinmacken fattade jag inte heller.
 
Alltså jag är lite både och med avsnitt 8, det är ju inte Twin Peaks som de första avsnitten men det är heller inte att förvänta. Känns som att Lynch har "Lynchat till det" några varv till och jag kan fatta om det upplevs lite mycket/lite segt för många. Samtidigt, som ett avsnitt tycker jag är ok om det ska knyta ihop händelserna. Även om man inte fattar så mycket just nu hur de ska knytas ihop... Men nu får vi gärna återgå till nutiden i nästa avsnitt! :)

Atombomben släppte ju på något sätt lös Bob ut i världen, sedan om han hade funnits tidigare - kanske någon annanstans - eller om han föddes i det ögonblicket? Mer oklart. De här skuggtyperna på macken + "got a light"-snubben verkar ju alla höra till Bob-sidan och ha släppts lös samtidigt. Men got a light-snubbens ramsa? Betyder den något eller var det bara någon mystisk bedövning?

Jätten och hans damsällskap verkade ju med en gång fatta när han såg Bob att "shit, nu får vi hitta på något på goda sidan för att försöka kompensera detta dåliga" Men att det skulle vara Laura Palmer hade jag kanske inte räknat med, hon bör ju inte vara född på 50-talet? Vad har hon, eller hennes ande, pysslat med under tiden? Ja, som sagt inte så mycket klokare men ändå fascinerad. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp