Ivan är lös i magen och bajsar blod

Sv: Ivan är lös i magen och bajsar blod

Jag förstår att det känns jättejobbigt att lämna dem där men du har gjort det bästa för dina hundar. Du har försökt på egen hand och nu får de professionell hjälp. Jag håller verkligen tummarna för att det vänder snart och att magarna börjar stabilisera sig.
 
Sv: Ivan är lös i magen och bajsar blod

kl

Usch och fy, bägge samtidigt :(
Men som du skrev så är det ju ändå en tröst att dom får vara tillsammans.
Håller tummarna för att allt blir bra och du, om till och med vet säger att du gjort allt du kan hemifrån
så ska du absolut inte känna dig dålig på något sätt och vis!
 
Sv: Ivan är lös i magen och bajsar blod

Låter helt klart som om det är något som smittar i a f. Har alltid Canikur hemma som brukar hjälpa körda magar. Har även haft Pro-Kolin men tycker det är besvärligare att förvara än en ask tabletter. Hade min hund inne i på klinik nyligen då hon inte behöll maten. Hon kräktes upp den och inget bajs kom. Du har ju dina hundar försäkrade (är jag alldeles säker på) för sådant här kan kosta ganska mycket. Har de ultraljudat magarna? Förra våren låg min andra hund inne först 4 dygn och jag fick hem en hund som var långt ifrån bra. Hon bajsade som dina slem och löst. Jag åkte in med henne igen och hon låg inne 3 dygn till med dropp. Hennes matchvikt är 31 kg och hon minskade 7 kg under den här sjukperioden för det tog väldigt lång tid att få henne frisk. Jag fick med mediciner som skulle ges med 4 timmars mellanrum och den ena skulle ges 30 minuter före en annan. Det var riktigt krångligt men hon blev bra. Hon fick veterinärfoder i en månad efter det här så det var en riktigt elak bakterie hon fick. Som tur var smittade hon inte den andra hunden.
Dina hundar kommer att bli friska men du kan räkna med att det eventuellt kommer att ta tid innan de är helt återställda. Det är hemskt när de ligger hos veterinären! Men trösta dig med att om de, mot förmodan, skulle bli sämre så är de på rätt ställe.
 
Sv: Ivan är lös i magen och bajsar blod

kl

Tack för att klappar på mig, hörni :love:

Rapport från veterinären:
Hundarna mår under omständigheterna bra, men de får inte komma hem idag. :(
Sedan igår har magarna varit lugna och idag ska de prova att ge dem vatten att dricka. Om det fungerar kommer de även att ge dem lite foder under morgondagen. De får inte komma hem förrän de får behålla mat.
Alla blodprover har inte analyserats än, så än så länge vet de inte så mycket.

Hundarna verkar i alla fall finna sig i situationen och vilar mest. Jag varnade dem för att Ivan inte tycker om främmande personer - och absolut inte om de ska ta i honom, men det fungerar enligt veterinären bra ändå.

Nu ska jag alltså härda ut till tidigast i morgon eftermiddag.
Det är så galet tomt här hemma :crazy:
 
Sv: Ivan är lös i magen och bajsar blod

Nu är hundarna hemma!
Vi hämtade dem för en halvtimme sen.

De är sjövilda och jättepigga och väldigt lyckliga över att få vara hemma :love:
Veterinären berättade att de inte hade hittat något som kan ha orsakat det, och att det troligtvis varit ett mag- och tarmvirus som inte syns på blodprov.

Och tack och lov att de är rejält försäkrade - ordinarie kostnaden var på nästan 20 000 :eek:
Försäkringsbolaget betalade nästan 15 000, så hela kalaset kostade 5 200 spänn.

Nu ska vi mysa :love:
 
Sv: Ivan är lös i magen och bajsar blod

Skönt att det har gått bra! Jag håller tummarna för att de får fortsätta vara bra nu osv :laugh:
 
Sv: Ivan är lös i magen och bajsar blod

Nu är hundarna hemma!
Vi hämtade dem för en halvtimme sen.

De är sjövilda och jättepigga och väldigt lyckliga över att få vara hemma :love:
Veterinären berättade att de inte hade hittat något som kan ha orsakat det, och att det troligtvis varit ett mag- och tarmvirus som inte syns på blodprov.

Och tack och lov att de är rejält försäkrade - ordinarie kostnaden var på nästan 20 000 :eek:
Försäkringsbolaget betalade nästan 15 000, så hela kalaset kostade 5 200 spänn.

Nu ska vi mysa :love:

Härligt! :bump:
Mmm, det var det jag skrev. Sådant här brukar kosta...
Har du fått en massa mediciner eller är det dietfoder som står på matsedeln?
 
Sv: Ivan är lös i magen och bajsar blod

Jag fick med extra Prokolin och de ska ha dietfoder (RC Gastro Intestinal) i ca 10 dagar.
Och de är väldigt hungriga..!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kära hundmänniskor! Nu skulle jag vilja ha era råd om hjälp. Det är så att min hund insjuknade igår efter att ha varit dålig i...
Svar
9
· Visningar
1 687
Senast: Hellas
·
Hundhälsa Hunden min har varit helt kass i magen nu i 4 dagar, bajsat mycket och de flesta gånger väldigt väldigt löst (tänk vatten). På söndag...
Svar
14
· Visningar
3 924
Senast: Ciindy
·
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
12 932
Senast: skuggi
·
Småbarn Saga har under de sista sex månaderna haft problem med sin mage. Hon går från att ha ok konsistens på "nr 2" till att bara få ur sig...
2
Svar
24
· Visningar
5 045
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Skäller på andra hundar
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp