Jämställdhet, feminism och maskulinism

Inom feministkretsar är det nog ganska vanligt: "Män våldtar. Svenska män våldtar. Utomeuropeiska män våldtar." [Zara Larsson]

Flertalet är det kanske men åtminstone inom parrelationer är bilden är inte helt entydig ens när det gäller sexualrelaterade brott. Det har gjorts stora studier som pekar åt det hållet: "In 2010, the largest survey of its type in the world – the US Centre for Disease Control's National Intimate Partner and Sexual Violence Survey – found that the rates of men being forced to penetrate women over the previous year were identical to the rates of women reporting being raped: 1.1%. Lifetime prevalence of the crimes were 4.8% for men and 17.8% for women. Meanwhile, men reporting sex through coercion was 1.5% over the past year (6% lifetime) compared with 2% (13% lifetime) for women."
Då kanske du kan dra det i feministkretsar då, jag har svårt att veta hur de tänker och umgås inte i dessa kretsar.
 
Öhh du hänger på buke. Du umgås absolut i feministiska kretsar. Välkommen.
Okej då, du vet bättre än jag vem jag umgås med tydligen. Och vilka uttryck mina bekanta använder. Inte förvånande med tanke på att hela diskussiongrenen har en upprinnelse i att du tilldelade mig åsikter som jag inte hade en aning om att jag har eller någonsin givit uttryck för .

Du kanske kan upplysa mig om alla de ställen feministerna här ( som jag tydligen umgås med utan att veta om det) ger uttryck för att alla män våldtar? Det var ju i såna feministiska kretsar jag umgås även om jag missat att de gör dylika generella anklagelser.
 
Senast ändrad:
Okej då, du vet bättre än jag vem jag umgås med tydligen. Och vilka uttryck mina bekanta använder. Inte förvånande med tanke på att hela diskussiongrenen har en upprinnelse i att du tilldelade mig åsikter som jag inte hade en aning om att jag har eller någonsin givit uttryck för .

Du kanske kan upplysa mig om alla de ställen feministerna här ( som jag tydligen umgås med utan att veta om det) ger uttryck för att alla män våldtar? Det var ju i såna feministiska kretsar jag umgås även om jag missat att de gör dylika generella anklagelser.
Va? Har jag skrivit med dig i den här tråden tidigare? Angående umgås så är det vad vi gör på buke i alla trådar. Jag skriver inte att alla på buke är dina personliga bekanta. Och buke kryllar av feminister.
 
Va? Har jag skrivit med dig i den här tråden tidigare? Angående umgås så är det vad vi gör på buke i alla trådar. Jag skriver inte att alla på buke är dina personliga bekanta. Och buke kryllar av feminister.
Du skrev precis att jag umgicks med feminister på buke, och i sammanhanget så feminister som uttalar sig om män som antyder att alla män är våldtäktsmän. Jag har inte hittat någon sådan bland mina Bukevänner och är tveksam till om jag velat umgås med en person med de åsikterna överhuvudtaget.

Och nej att diskutera på Buke är inte per automatik att umgås även om det kan vara det. De flesta har jag noll koll på och jag diskuterar bara sporadiskt.
 
Du skrev precis att jag umgicks med feminister på buke, och i sammanhanget så feminister som uttalar sig om män som antyder att alla män är våldtäktsmän. Jag har inte hittat någon sådan bland mina Bukevänner och är tveksam till om jag velat umgås med en person med de åsikterna överhuvudtaget.

Och nej att diskutera på Buke är inte per automatik att umgås även om det kan vara det. De flesta har jag noll koll på och jag diskuterar bara sporadiskt.
Nähä du. Du skriver att din diskussion har upprinnelse i att jag tillskrivit dig en åsikt. Och jag har inte skrivit med dig tidigare i tråden. Så försök inte.
 
Nähä du. Du skriver att din diskussion har upprinnelse i att jag tillskrivit dig en åsikt. Och jag har inte skrivit med dig tidigare i tråden. Så försök inte.
Se där, du blir visst också lite putt om du blir tilldelad saker du inte vill kännas vid. Kanske något att tänka på när du tilldelar andra bekantskapskretsar med åsikter de inte gillar.

Nej jag umgås inte med folk som anser att män genrellt är våldtäkts män som du vill ha det till.
 
Se där, du blir visst också lite putt om du blir tilldelad saker du inte vill kännas vid. Kanske något att tänka på när du tilldelar andra bekantskapskretsar med åsikter de inte gillar.

Nej jag umgås inte med folk som anser att män genrellt är våldtäkts män som du vill ha det till.
Men jag har fortfarande inte tilldelat dig någon åsikt. ☺ . Du har tagit fel på nick. Och inte är jag putt heller.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 748
Senast: WildHorse
·
Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
49 180
Senast: vallhund
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 203
Senast: vallhund
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp