Jag är en dålig mamma

Sv: Jag är en dålig mamma

Delvis KL

Tack för peppen, just nu behövdes det.

Känns ändå skönt att det inte bara är jag som känner så här, för då är jag inte iaf onormal eller värdelös.

Ska helt klart göra trolldegen. Mamma gjorde sådan när jag var liten och jag älskade den.

Sambon och jag har pratat så vi ska skriva i stoffe på dagis.Öppna förskolan måste vi bli bättre på att gå på.

Irpa: Jag har samma problem. Min sambo har skämt bort den lille, lyfte upp honom så fort han gnällde lite. Nu vill han vara i famnen hela tiden och skriker tills man tar upp honom, han ger sig inte och min kropp klarar inte att bära honom hela tiden.

Jag får så ont av den extra belastningen. Det kvittar om jag håller om honom eller försöker leka med honom han ska upp i famnen och man MÅSTE gå. En stor del av dagen tvingas jag bära på honom, jag har försökt låta honom skrika, men han ger sig inte och slänger sig på golvet med huvudet först. Han har flera blåmärken och bulor i huvudet efter sina utbrott.

Är det normalt egentligen? Vi har fått numret till bvc psykolog för att få hjälp med minstingen, då han är en svår bebis.

Men som nu är barnen så fina, de sitter och leker tillsammns och verkar ha jätte kul.
 
Sv: Jag är en dålig mamma

Har du varit hemma sen den yngste föddes?

I så fall finns ju en jätteenkel lösning: kanske det är dags för pappan att vara hemma nu? Som inte ha ont, och som orkar busa fysiskt med barnen hela dagarna? Så kan du kanske återhämta dig lite, och bli just den där bra mamman du är egentligen! :laugh:

Ingen vinner på att du kör dig själv i botten på det här sättet, inte när det finns alternativ. Det är ju det som är fördelen med att vara två föräldrar, man kan ju faktiskt dela på ansvaret och jobbet, och bytas av!
 
Sv: Jag är en dålig mamma

Tyvärr har vi inte råd med det. Tanken var att vi skulle bytas om, då han hade heltid innan och då hade vi haft råd med bara 80% av den lönen. Nu blev det nedskärningar så nu har han bara 75%. och 80% av den det går inte.

Vi har tyvärr fått en massa extrautgifter nu som vi måste betala och som kommer ta ett tag att bli av med.

Jag har varit hemma med barn sedan april 07. Meningen är att jag ska plugga på "riktigt" till hösten.
 
Sv: Jag är en dålig mamma

Fast är inte din hälsa värd pengarna?

Det skulle jag tycka. Dessutom är det bättre för barnen och deras relation till sin pappa om bägge föräldrarna är hemma, det finns en massa studie som visar det.

Vad jag vet om fibromyalgi så blir det absolut inte bättre av att man fortsätter pressa sig fast man är fysiskt och psykiskt slut. Snarare är det just därför man får det, för att man har pressat sig för långt fast man egentligen inte orkar. Är det inte en jättelik varningsklocka att du har fått ont, ska du fortsätta och pressa dig så att du bli invalid för livet? Vem mår bättre av det?
 
Sv: Jag är en dålig mamma

Men ni har råd med att du får mer och mer ont och kanske så småningom går in i väggen? Kanske läge att prioritera om; man kan leva på ruskigt lite pengar om man måste.
 
Sv: Jag är en dålig mamma

Fast är inte din hälsa värd pengarna?

Det skulle jag tycka. Dessutom är det bättre för barnen och deras relation till sin pappa om bägge föräldrarna är hemma, det finns en massa studie som visar det.

Vad jag vet om fibromyalgi så blir det absolut inte bättre av att man fortsätter pressa sig fast man är fysiskt och psykiskt slut. Snarare är det just därför man får det, för att man har pressat sig för långt fast man egentligen inte orkar. Är det inte en jättelik varningsklocka att du har fått ont, ska du fortsätta och pressa dig så att du bli invalid för livet? Vem mår bättre av det?

Jo det är den. Jag vet att vi måste ändra något. Men först ska i försöka få dagis och det kan vara att vi kan få lite hjälp med barnen när samnon jobbar ibland av hans föräldrar.

Vi får först prova med det, hjälper inte det och jag blir sämre får sambon ta föräldraledigt, men det är inget vi kommer göra i första taget, inte när tiderna ser ut så här.
 
Sv: Jag är en dålig mamma

Vi lever redan på lite pengar, vi har dragit in så mycket vi ska spara ihop en buffert så jag inte ska behöva känna mig orolig för pengarna, då jag mår sämre när jag oroar mig för om vi ska gå runt.

Vi har diskuterat om han ska vara föräldraledig, men vi kom fram tll att jag skulle må ännu sämre då. För när vi hade mindre pengar så hade jag ångest hela tiden och när jag har ångest och oroar mig så får jag mer ont än om jag tar i för mycket.

Jag är medveten om att det låter som dåliga ursäkter.
 
Sv: Jag är en dålig mamma

Självklart ska du försöka få hjälp mot din värk!
Annars kan jag bara instämma i att försöka få förskoleplats åt din äldre pojke. utnyttja öppna förskolan och försök komma er ut varje dag så han får springa av sig ordentligt.

När pappan kommer hem kan han ta ut barnen en sväng till och du passar på att få egentid!

Sitt ner på golvet och gör saker med barnen, han får gärna krypa in i din famn när du sitter ner men du orkar inte bära honom nu för du har ont i din kropp. Enkelt konstaterande helt enkelt.
 
Sv: Jag är en dålig mamma

Självklart ska du försöka få hjälp mot din värk!
Annars kan jag bara instämma i att försöka få förskoleplats åt din äldre pojke. utnyttja öppna förskolan och försök komma er ut varje dag så han får springa av sig ordentligt.

När pappan kommer hem kan han ta ut barnen en sväng till och du passar på att få egentid!

Sitt ner på golvet och gör saker med barnen, han får gärna krypa in i din famn när du sitter ner men du orkar inte bära honom nu för du har ont i din kropp. Enkelt konstaterande helt enkelt.

Dagisplats ska vi försöka fixa så snabbt som möjligt så det blir lite mindre belastning några timmar per dag.

Idag har barnen varit ganska lugna, men det är kanske för att jag är lugnare idag, jag mår lite bättre efter att ha fått skriva av mig lite.
 
Sv: Jag är en dålig mamma

Vad bra!

Hur ser en dag ut för er ungefär? Bor ni i villa så att ni bara kan gå ut på gården eller bor ni i lägenhet?
 
Sv: Jag är en dålig mamma

Vad bra!

Hur ser en dag ut för er ungefär? Bor ni i villa så att ni bara kan gå ut på gården eller bor ni i lägenhet?

Tyvärr bor vi i lägenhet och på andra våningen så det är svårt för mig att bara gå ut. Den senaste tiden har jag inte gått ut själv utan sambon, då jag inte kan få ut barnen och hunden så lätt. Hunden har seperationsångest så han måste tyvärr följa med.
 
Sv: Jag är en dålig mamma

Vad tråkigt. Jag tror faktiskt att det blir en del i problemet, barnen blir så självklart rastade utomhus och man blir själv på bra humör när man får frisk luft och lite omväxling.
Att underhålla barn med spring i benen inomhus i lägenhet är svårt, speciellt om det blir flera dagar på rad.

Finns det ingen möjlighet att sambon kan ta med sig hunden till jobbet eller lämna den uner jobbtiden hos någon som är hemma dagtid i alla fall några dagar per vecka. Det är ju tråkigt om hunden hindrar er utevistelse i och med att det blir svårt för dig att hantera alla, hur ska det kunna fungera när du börjar jobba igen?

När jag var hemma med mina tjejer hade jag ett mål att försöka komma ut kring 10-tiden, då var det lämpligt sedan att gå in och äta lunch och så lägga tjejerna och få lite egotid (som dock oftast användes till egen sömn istället för plock och stök:p).
 
Sv: Jag är en dålig mamma

Vi lever redan på lite pengar, vi har dragit in så mycket vi ska spara ihop en buffert så jag inte ska behöva känna mig orolig för pengarna, då jag mår sämre när jag oroar mig för om vi ska gå runt.

Vi har diskuterat om han ska vara föräldraledig, men vi kom fram tll att jag skulle må ännu sämre då. För när vi hade mindre pengar så hade jag ångest hela tiden och när jag har ångest och oroar mig så får jag mer ont än om jag tar i för mycket.

Jag är medveten om att det låter som dåliga ursäkter.

Det gör det faktiskt, om jag ska vara ärlig. :o

Men det är ditt liv och din hälsa.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 080
Senast: Elendil
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 562
Senast: sjoberga
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 034
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 817
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp