Jag är på gång!

Fraggel_Tess

Trådstartare
Idag har jag tagit min livs första körlektion. Innan har jag liksom hunnit banga ut efter inskrivning och så vidare. Har varit inskriven tre gånger under mitt trettioettåriga liv. I alla fall jag är nyfiken på hur många körlektioner ni har tagit som kört via trafikskola. Min trafiklärare sa att de flesta ligger på mellan 16-26 lektioner där. Mycket beror ju givetvis på individen så klart. Fick i alla fall höra att jag var duktig idag. Det värmde! Även om jag nu sitter och grunnar över en del missar jag gjorde idag...
 
Sv: Jag är på gång!

Asch, se missarna enbart som det du behöver fokusera/tänka på!

Tänk mer på att du ju faktiskt var duktig:)

Här verkar de flesta fixa det på 10-15 lektioner... Har du möjlighet att träna privat?
 
Sv: Jag är på gång!

Ja jag har möjlighet att köra privat. Ska köra de två kommande dagarna som kommer nu på körskolan sen ska det köras privat hela helgen. Sen har jag bokat in körlektioner lite kontinuerligt framåt. Dock att jag behöver inte skynda mig. Finns inga tider för förarprov förrän 17 juli nu.

Min bror har hamnat i en trist sits. Klarade teoriprovet, men kuggade på körningen och det hinner gå två månader för honom så han får göra om teoridelen.
 
Sv: Jag är på gång!

Jag körde med en riktigt dålig körskola, tog nog tio-elva lektioner på 30-45 min, varav minst hälften egentligen blev 10 minuters körning för att körläraren skulle stå still och rita och visa olika moment, eller prata privatsamtal parkerade vid vägkanten..

Jag var dum nog att inte säga ifrån, men då sa jag inte heller något när min sista körlektion blev ombokad och fakturan aldrig kom :D Tror man får använda lite sunt förnuft, känner man sig trygg i trafiken och kan momenten så är man redo, oavsett om trafikskolan säger att det krävs fler lektioner.
 
Sv: Jag är på gång!

Heja på! Jag tog körkortet några månader innan jag fyllde 32 :p jag gick en intensivkurs med mkt lite privatkörning och jag tror jag landade på ungefär 20 lektioner (jag minns att jag tog några fler för min skull även om körläraren tyckte jag inte behövde dem).

Körskolan jag gick på var suverän och jag var helnöjd med allt, proffsiga lärare som man kände sig trygg med.

PS Halkbanan var skitkul :D DS
 
Sv: Jag är på gång!

Jag har övningskört med en kille och han klarade sitt förarprov förra förra veckan. :) Han tog 7 st lektioner på trafikskolan, och gjorde halkbanan och allt det där med trafikskolan. Sen räckte det med att han körde med mig. Han har kört kanske 300 mil med mig, då han så fort han varit ledig kört dit jag ska. Det har varit massor med turer till stallet förstås, men det har också varit turer till Falkenberg för att hämta en sadel, turer till Falköping för att kolla på en grej, etc, etc.

Jag tror inte att jag är världens mest pedagogiska, men det var väldigt roligt att vara "körlärare" och det gick ju bra för min elev ändå. :)
 
Sv: Jag är på gång!

Även om jag nu sitter och grunnar över en del missar jag gjorde idag...
Varför det? Varför är det roligare att grunna på dåliga saker än att glädjas åt allt som var bra?
Om du kan köra privat tycker jag du ska ta den chansen. OCH plugga teorin. Stenhårt. Jag tog E kort för några år sedan. Kuggade på första uppkörningen och kuggade två gånger på teorin -jag har haft körkort i.....26år:crazy:
Kör på och se till att ta kortet nu!!
gulan
 
Sv: Jag är på gång!

Körning är lite som ridning. Timmar i sadeln gör att man blir både säkrare och duktigare. Så ut och kör, kör, kör, kör. Ju mer körning ju bättre. Behöver inte ens vara kvalitetskörning, ska ni till ICA kör till ICA. Ska ni till dagis, kör till dagis. Oavsett vart ni ska är det du som ska köra!!
 
Sv: Jag är på gång!

Haha halkbanan säger alla är rolig. Jag har i alla fall klarat av den andra riskutbildningen. Känns skönt!
 
Sv: Jag är på gång!

Jag är född grubblare och har inte kommit ifrån det än så därför grunnar jag lite extra på sånt jag inte lyckas med. Både jag och min bror är såna att vi ska egentligen kunna allt och klara allt perfekt. Teorin är jag dock inte orolig för. Har kört några prov nu och har typ 3-5 fel så teorin sitter faktiskt ganska bra, men som jag har ju läst den ett antal eh gånger :crazy:
 
Sv: Jag är på gång!

Jag var 29 när jag tog körkort. Körde 5 lektioner i hålan där vi bor i och 10 i staden där vi kör upp. Många av lektionerna gick åt till att slappna av för att jag var nervös för att köra med ngn jag inte känner. Det var det värsta.
Jag är glad att jag gjorde det. Och som min pappa sa till mig." Varför skulle inte du klara det när så otroligt många andra har gjort det".
 
Senast ändrad:
Sv: Jag är på gång!

När jag höll på så hade man rätt att få EN tid inom två månader. Jag behövde det inte men så sa dom.
 
Sv: Jag är på gång!

Ok Själv är det rätt lugnt för min del att köra med okända. Det går nästan bättre för säger min sambo något som jag övningskör med så går det inte in lika bra
 
Sv: Jag är på gång!

Härligt :)

Bättre sent än aldrig ;)

Precis! Det känns bra hittills. Trodde jag skulle få panikångest för att börja köra lektion. Men det blir bara lite lätt illamående innan jag kliver in på körskolan. Idag gick det bra också även om jag grunnar som vanligt på vad jag kan göra bättre.
 
Sv: Jag är på gång!

Tror man får använda lite sunt förnuft, känner man sig trygg i trafiken och kan momenten så är man redo, oavsett om trafikskolan säger att det krävs fler lektioner.

Här håller jag med!! Jag började närma mig 20 lektioner (utöver privat körning) och fick väldigt mycket beröm för min körning men min lärare insisterade på fler lektioner. Jag kände till slut att det inte känns rätt och bokade en uppkörning privat. Klarade mig igenom den utan anmärkningar, och hade troligtvis klarat den många lektioner tidigare.
 
Sv: Jag är på gång!

Lycka till. Övning ger färdighet. Jag tog 20 körlektioner och körde mycket med pappa och sambon när jag var 18 år. Det gick bra att köra upp. Då var det värre med uppskrivningen för mig. På den tiden kunde man ha 32 rätt och bli godkänd om fel 32-36 var på rätt ställen....
irriterande att få 35 rätt men ett på felställe. Jag och matte har aldrig varit kompisar..... Men fjärdegången fick jag till det med 37 rätt!
 

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 037
Senast: Hedinn
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
13 449
Senast: LenaH
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
38 049
Senast: Artline
·
Tjatter Deltagarlista 1. Mistimed 2. Magnum 3. Artline 4. Mirtai 5. Hedinn 6. Aliisa 7. Lena 8. Fio 9. glömmerallt 10. flyingchange 11. Ileo 12...
27 28 29
Svar
570
· Visningar
19 260
Senast: Ferrari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp