Jag är på gång!

Sv: Jag är på gång!

Lektion tre är avklarad. Dock blev jag lite off! Tid för kunskapsprov och förarprov är bokat. Och helt plötsligt bokades det in sådär 32 körlektioner :nailbiting:

Jag känner mig helt knäckt! Innan jag klev ur bilen så klappade min lärare mig på axeln och sa att jag var duktig och det var många framsteg sedan igår och sen när jag skulle lägga upp en plan med den som driver körskolan så sa denne att jag helt plötsligt låg under genomsnittet i hastighet på vad jag lär mig på dessa två lektioner. I måndags låg jag över!

Dock min lärare jag har haft de två sista lektionerna och sa att det går att boka av också. Men i måndags sa denne som lade in alla att mellan 16-26 lektioner skulle det nog bli. Fine tänkte jag och siktar på 20...Och så helt plötsligt 32 jäkla lektioner inlagda.

Ja jag blir knäckt!:arghh: Jag tycker inte jag är så dålig...Känner ju själv hur mycket som har hänt bara på dessa tre lektioner!
 
Sv: Jag är på gång!

Dock min lärare jag har haft de två sista lektionerna och sa att det går att boka av också. Men i måndags sa denne som lade in alla att mellan 16-26 lektioner skulle det nog bli. Fine tänkte jag och siktar på 20...
BRA! Kör på de 20 du själv tror att du behöver. Bara för de på bilskolan säger 12 st till behöver ju inte du lyssna på. Hävda att du tror du kommer klara dig på 20 och att det annars blir tajt om pengar.
gulan
 
Sv: Jag är på gång!

Fast ärligt, är du normalbegåvad och normalt funtad i din körning kommer du inte att behöva 32 st lektioner. Det känns som att de försöker punga dig på pengar, istället för att faktiskt lära dig att köra bil till den nivån du klarar uppkörningen.

När killen jag körde med började köra sa körskoleläraren att man skulle ta 2-3 lektioner för att få in allting rätt. Sen skulle man köra massor själv och kanske köra en lektion varannan månad, beroende på hur snabbt man ville ta körkortet. Sen skulle man ta ett par lektioner innan uppkörningen för att slipa till det hela. Men då var ju meningen att man skulle köra hemma, och det gör ju du. Så varför du skulle behöva 30 lektioner går verkligen över mitt förstånd. Tror inte att du behöver 20 st heller ifall du kör hemma.
 
Sv: Jag är på gång!

Låter otroligt.
Jag körde 5 i hålan och 10 i stan och då sa körskoleläraren att dom sista lektionerna hade jag nog inte behövt men han ville att jag skulle vara riktigt förberedd eftersom jag var så nervös. Att du skulle mer än dubbelt det tror jag inte.
Fick btw en underbar uppkörningsdam och presterade på topp på uppkörningen.
 
Sv: Jag är på gång!

Jag körde med föräldrarna från dagen jag fick (är det 16?) och började på körskolan när jag fyllt 18. Fick då lägga lite tid på att slipa till sånt jag lärt mig slarvigt/fel av mina föräldrar (eller lära in grunder som de helt enkelt missat :p ) Tror jag låg lite över medel jämfört med andra i min klass, har för mig att jag tog mellan 15 och 20 lektioner, men minns inte exakt. Och en del gick som sagt åt att lära om slarvfel, samt att lära mig backa, något som jag hade osannolikt svårt för på den tiden :D

32 lektioner låter väl mycket tycker jag, mer som om de försöker pumpa på pengar än lära dig köra bil. Håll dig till din plan och stå på dig, så får du se hur det känns efter 20 lektioner istället, är mitt tips :)
Och kör mycket hemma! Bra att fortsätta träna på det som lektionen handlat om, så man får in olika saker i ryggmärgen..
 
Sv: Jag är på gång!

Jag har kört tre lektioner denna veckan för att få kött på benen typ och nu ska det köras hemma och har gjort så redan ikväll. Sambon sa att han märkte stora skillnader. Så nej det känns inte som jag skulle behöva 32 körlektioner. Jag har ju ett liv förutom körskolan också. Typ fyra dagar i veckan funkar inte att hänga där...
 
Sv: Jag är på gång!

Tycker bara det kändes märkligt att jag blev så "dålig" så snabbt för i måndags var jag rejält över genomsnittet...och efter ytterligare två lektioner var jag helt plötsligt under genomsnittet och behövde helst 36 lektioner om jag skulle kunna ta kortet lagom till slutet av juli...
 
Sv: Jag är på gång!

Tycker bara det kändes märkligt att jag blev så "dålig" så snabbt för i måndags var jag rejält över genomsnittet...och efter ytterligare två lektioner var jag helt plötsligt under genomsnittet och behövde helst 36 lektioner om jag skulle kunna ta kortet lagom till slutet av juli...
De försöker mjölka dig på pengar. Det är allt. Byt körskola eller säg ifrån!
 
Sv: Jag är på gång!

Jag tog 10 lektioner, men ville egentligen inte ta dem:p
Tog dem eftersom det var en intensivkurs och jag ville ha teorin, eftersom min pluggdisciplin var inte på topp då och men tänkte att det skadar ju ändå inte att ta lektioner.
 
Sv: Jag är på gång!

Byta körskola har jag inte råd med som läget är. Inskrivningsavgift och liknande innebär ungefär 4 körlektioner. Så det är bara att fräsa till en aning tror jag dock tror jag ändå den jag kör med är på min sida.
 
Sv: Jag är på gång!

Idag blev det klart!!! Gjorde teorin i måndags och fick 61 av 65. (Dock kunde jag inte säga när jag tryckte på rättning om jag var godkänd för det kändes som allt snurrade i huvudet).

Idag gjorde jag uppkörningen. Oh my god vad jag var nervös, men fick en helt underbar inspektör som var jättetrevlig. Vi pratade om allt mellan himmel och veteranmopeder. Tänk om alla fick en sådan person på uppkörningen! Jag blev godkänd!

Det känns så stort och overkligt att jag faktiskt har körkort nu. Har dock valt att inte skriva ut något på Facebook för det är så många i min umgängeskrets som haft så ont i magen under alla år att jag inte tagit körkort så de kan gott och väl tro att jag inte har något ännu.
 
Sv: Jag är på gång!

Idag blev det klart!!! Gjorde teorin i måndags och fick 61 av 65. (Dock kunde jag inte säga när jag tryckte på rättning om jag var godkänd för det kändes som allt snurrade i huvudet).

Idag gjorde jag uppkörningen. Oh my god vad jag var nervös, men fick en helt underbar inspektör som var jättetrevlig. Vi pratade om allt mellan himmel och veteranmopeder. Tänk om alla fick en sådan person på uppkörningen! Jag blev godkänd!

Det känns så stort och overkligt att jag faktiskt har körkort nu. Har dock valt att inte skriva ut något på Facebook för det är så många i min umgängeskrets som haft så ont i magen under alla år att jag inte tagit körkort så de kan gott och väl tro att jag inte har något ännu.

Tjohoooooooooo Grattis Fraggel :love:

Nu öppnar sig en helt ny värld för dig som vill vara äventyrlig :banana:
 
Sv: Jag är på gång!

Ja verkligen! Kommer underlätta rejält. Inte vänta på bussen och så vidare! Många gånger jag fått vänta en timme eller två!
 
Sv: Jag är på gång!

Idag blev det klart!!! Gjorde teorin i måndags och fick 61 av 65. (Dock kunde jag inte säga när jag tryckte på rättning om jag var godkänd för det kändes som allt snurrade i huvudet).

Idag gjorde jag uppkörningen. Oh my god vad jag var nervös, men fick en helt underbar inspektör som var jättetrevlig. Vi pratade om allt mellan himmel och veteranmopeder. Tänk om alla fick en sådan person på uppkörningen! Jag blev godkänd!

Det känns så stort och overkligt att jag faktiskt har körkort nu. Har dock valt att inte skriva ut något på Facebook för det är så många i min umgängeskrets som haft så ont i magen under alla år att jag inte tagit körkort så de kan gott och väl tro att jag inte har något ännu.

Åh grattis. Det är helt fantastiskt! Jag är så glad för din skull,jag vet precis hur det känns
 
Sv: Jag är på gång!

Tack! Ja, det känns smått märkligt. Jag försökte tänka att klarar jag det inte idag så vet jag vad som gäller nästa gång och kanske inte behöver oroa mig så, men det gick ju trots allt :D
 

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 036
Senast: Hedinn
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
13 448
Senast: LenaH
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
38 046
Senast: Artline
·
Tjatter Deltagarlista 1. Mistimed 2. Magnum 3. Artline 4. Mirtai 5. Hedinn 6. Aliisa 7. Lena 8. Fio 9. glömmerallt 10. flyingchange 11. Ileo 12...
27 28 29
Svar
570
· Visningar
19 260
Senast: Ferrari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp