Jag söker min hund!

Sv: Jag söker min hund!

KL

Nu är jag förvirrad, frågade inte TS om någon hade tips på hur hon kunde hitta sin förra hund? Tycker det blev väldigt insnöat med spydiga kommentarer ang vad hon skrivit i kontraktet, vilket vad jag kan se inte var frågan.
 
Sv: Jag söker min hund!

Stackars dig!

Satt i ungefär samma situation när min förra häst såldes vidare, men som tur var var den nya köparen vettigare än den första visat sig vara, så jag förstår dig precis. Kan tyvärr inte ge dig något tips, men vill säga att jag förstår.
Klart du bryr dig!
 
Sv: Jag söker min hund!

Så är det som tur är också för den ena hunden (Bella) (http://periferia.webs.com/). Hon har hamnat på ett jättebra ställe och jag har jättebra kontakt med den nya ägaren!!
 
Sv: Jag söker min hund!

Fy va trist med folk som bryter avtal!! (juridisk gällande eller inte..)

Som dom andra har skrivit borde du kolla hos finska kennelklubben och googla namnet.

Kolla i rasklubben i Finland efter uppfödare i och omkring staden dit hunden troligtvis är såld, och kontakta dom! Kanske hunden är hos en uppfödare, om inte så brukar dom ju har bra koll på vilka hundar av rasen som finns i området!
Du kan ju också skriva till t.ex. rasklubbens valphänvisare om det finns, utställningansvarig m.m. dom brukar ju också ha super koll på vem som får en ny hund, kanske speciellt om det är en import...
Om nya ägaren inte är så aktiv med hunden/familjehund och inte är med i kennelklubben, eller om personen har sålt den vidare blir det nog svårt att hitta den :(
Lycka till :)
 
Sv: Jag söker min hund!

men gud va chockad jag blev...trodde rasen var en vinthund :rofl.

hoppas du hittar din andra vovva
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 216
Senast: geting
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 081
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 298
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 911
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp