Bukefalos 28 år!

Jag stör mig på... del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
På samma ämne, och har kanske tagit upp det förr, men kan ta det igen i så fall :p
Folk som diarrear ut tiotals bilder på rad på insta. Gärna dessutom samma motiv från en liite annan vinkel.
Gillar man att fotografera finns det bättre ställen att visa upp alla sina alster, en fotoblogg t.ex. :rage:
Alltså ja, det här! Aaargh! Det heter Instagram av en anledning! Man lägger upp en bild på något som händer just då, inget annat! En av mina goda vänner använder det som något slags fotoalbum och lägger upp typ sju bilder åt gången, från samma dag på samma resa. Och hon gör det inte ens sådär fiffigt så att hon lägger flera bilder i samma post, så att man sedan kan bläddra höger om man vill se fler bilder på statyeländet. Nej då, det görs en individuell post per bild, så att hela mitt flöde fylls av bilder från något torg någonstans med en jäkla massa statyer! Och så använder hon ungefär 34 hashtags också. #Gärna #genom #att #bygga #meningar #av #dem.

Gaaaah!

Så, det var skönt. Tack för att du gav mig en anledning att kräka av mig av detta oerhört stora, världsomstörtande problem. :angel:
 
Alltså ja, det här! Aaargh! Det heter Instagram av en anledning! Man lägger upp en bild på något som händer just då, inget annat! En av mina goda vänner använder det som något slags fotoalbum och lägger upp typ sju bilder åt gången, från samma dag på samma resa. Och hon gör det inte ens sådär fiffigt så att hon lägger flera bilder i samma post, så att man sedan kan bläddra höger om man vill se fler bilder på statyeländet. Nej då, det görs en individuell post per bild, så att hela mitt flöde fylls av bilder från något torg.

Just precis sådär gör en av mina bekanta.
Har de liksom inte upptäckt den där flerbildsfunktionen eller? :confused:
 
Folk som svarar, tvärsäkert, på frågor i forum. Utan att ha koll på om det är rätt.

I ett forum på FB: tjej frågar om vilken typ av skydd man får ha på dressyrtävling då hästen slår sig. Ett gäng skriver om hur det är, inga skydd tillåtna på dressyrtävling (banan, däremot framridning).
Sen kommer en person och bara; Man får ha lindor, de brukar skydda bra.
......
När folk säger att nej, man får inte ha lindor heller så svarar personen med "jaha ojdå, man får alltså inte ha något alls?" (varför svarar du då att man får när du inte vet?).
Nej, säger andra - man får inte ha några skydd alls på banan.
Personen fortsätter med: Har för mig att många har lindor, fast bara tillåtet med vita .. Jaja jag ska kolla upp det i TR.


:meh::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
 
Favorit i repris - föräldrar på tåget som tycker det är ok att barnen spelar/tittar på film på mobiler/paddor med ljudet på. :mad: Även om de som sitter omkring troligen är tacksamma för att ungarna inte gnäller/grinar så är det nog så störande med ljudet från spelen. Det finns ju en mängd bra hörlurar
 
Stör mig på mig själv då jag, trots semester denna vecka, loggar in på jobbmailen en gång dagligen. Fy mig. Fy! Semester ska ju innebära att man släpper jobbet.
Väntar dock på svar på ett, för mig, viktigt mail. Men ändå.
 
Jag stör mig på våra jobbkläder. Det är illa nog att man måste gå i "landstingspyjamas" men storlekarna är knasiga, främst på byxorna. De är inte vanliga storlekar utan indelade efter längd och vikt. Jag borde alltså ha byxor som är "längd 155-165 och vikt 80-90" (väger lite mycket, jag vet...). Men de är för små i midjan. Däremot passar de som är i längd 175-195 men samma vikt perfekt, men då måste jag vika uppbyxbenen rejält. Borde man inte bli smalare i midjan om man väger lika mycket men är 20 cm längre?? Borde inte de kortare byxorna vara större i midjan??

Retat mig på detta i flera år!
 
Påflugna mail från företag som ramlar in så snart man har besökt deras hemsida utan att köpa något :meh:

Jag googlar för att få veta namnet på en utrustningsdetalj för travhästar. *pling i inbox* Horze: Hej vi såg att du tittade på de här sakerna utan att köpa något, här är många olika huvor och skygglappar som du kanske vill ha? NEJ TACK O_o
Jag hör en inspelning av Rigoletto på radio och undrar vem den undermåliga dirigenten är, googlar och hamnar på amazon. *pling i inbox* Amazon: Hej vill du köpa den här CD:n? NEJ skulle inte tro det :cautious:

Tror de verkligen att jag blir mer välvilligt inställd till dem på det här viset :confused:
Låt mig vara nyfiken på saker i fred!
 
Stör mig på att ett försäkringsbolag där jag har ena hästen är så på! Skulle höja veterinärvården och kollade runt på hemsidan först och knappade in på skoj för att räkna pris men ringde sen handläggaren för att få hjälp direkt.
En stund efter det var fixat ringer en annan person upp från bolaget och hade sett att jag kollade på försäkring för en islandshäst på deras hemsida O_o Om dom snokar fram mitt telefonnummer ihop med personnumret så borde dom kunna snoka fram att jag redan har en försäkring på en islandshäst där med det födelsedatumet jag knappat in och att jag precis gjort en ändring och antagligen inte behöver en till försäkring på den hästen.....:cool:
 
Stör mig på att ett försäkringsbolag där jag har ena hästen är så på! Skulle höja veterinärvården och kollade runt på hemsidan först och knappade in på skoj för att räkna pris men ringde sen handläggaren för att få hjälp direkt.
En stund efter det var fixat ringer en annan person upp från bolaget och hade sett att jag kollade på försäkring för en islandshäst på deras hemsida O_o Om dom snokar fram mitt telefonnummer ihop med personnumret så borde dom kunna snoka fram att jag redan har en försäkring på en islandshäst där med det födelsedatumet jag knappat in och att jag precis gjort en ändring och antagligen inte behöver en till försäkring på den hästen.....:cool:
När vi letade bil hittade jag en som köpt samma modell med samma utrustningsnivå, med samma motor osv, alltså en identisk bil, och postat bilder på den i en forumtråd. Så när jag ville kolla vad en försäkring, skatt och annat skulle kosta så använde jag den personens regnummer på två sajter. Efter någon dag ringde de upp sambon (vars uppgifter jag använt då det påverkar försäkringen) som inte visste att jag gjort detta, så det blev ganska förvirrade samtal. :o
Hade ju ingen aning om att de ringer upp folk bara sådär! :nailbiting:
 
Stör mig på att ett försäkringsbolag där jag har ena hästen är så på! Skulle höja veterinärvården och kollade runt på hemsidan först och knappade in på skoj för att räkna pris men ringde sen handläggaren för att få hjälp direkt.
En stund efter det var fixat ringer en annan person upp från bolaget och hade sett att jag kollade på försäkring för en islandshäst på deras hemsida O_o Om dom snokar fram mitt telefonnummer ihop med personnumret så borde dom kunna snoka fram att jag redan har en försäkring på en islandshäst där med det födelsedatumet jag knappat in och att jag precis gjort en ändring och antagligen inte behöver en till försäkring på den hästen.....:cool:
Jag var så nära att göra precis det i morse! Tur att jag inte klickade vidare. Störigt att de inte ger en möjlighet att själv se vad premien skulle bli för ens egna hästar med olika försäkringsbelopp, självrisknivåer etc. :meh:
(Jag vet inte ens om det är samma f-bolag men tillåt mig störa mig ändå :angel: )
 
Jag var så nära att göra precis det i morse! Tur att jag inte klickade vidare. Störigt att de inte ger en möjlighet att själv se vad premien skulle bli för ens egna hästar med olika försäkringsbelopp, självrisknivåer etc. :meh:
(Jag vet inte ens om det är samma f-bolag men tillåt mig störa mig ändå :angel: )

Varsågod att störa dig! Då känner jag mig inte ensam om det :D Det är ett stort f-bolag så säkert samma. Samma bolag gjorde så när jag kollade lite vad kattförsäkring skulle kosta. Jag vill kolla i fred och är jag intresserad på riktigt hör jag av mig :mad:
 
När vi letade bil hittade jag en som köpt samma modell med samma utrustningsnivå, med samma motor osv, alltså en identisk bil, och postat bilder på den i en forumtråd. Så när jag ville kolla vad en försäkring, skatt och annat skulle kosta så använde jag den personens regnummer på två sajter. Efter någon dag ringde de upp sambon (vars uppgifter jag använt då det påverkar försäkringen) som inte visste att jag gjort detta, så det blev ganska förvirrade samtal. :o
Hade ju ingen aning om att de ringer upp folk bara sådär! :nailbiting:

Haha stackars sambon :p Har bara varit med om att det här f-bolaget gjort så. Hänt innan då jag som sagt kollade runt på kattförsäkring. Men tänkte inte på att dom skulle göra det även nu eftersom jag ringde själv och fick en ändring gjord på befintlig försäkring....
 
Påflugna mail från företag som ramlar in så snart man har besökt deras hemsida utan att köpa något :meh:

Jag googlar för att få veta namnet på en utrustningsdetalj för travhästar. *pling i inbox* Horze: Hej vi såg att du tittade på de här sakerna utan att köpa något, här är många olika huvor och skygglappar som du kanske vill ha? NEJ TACK O_o
Jag hör en inspelning av Rigoletto på radio och undrar vem den undermåliga dirigenten är, googlar och hamnar på amazon. *pling i inbox* Amazon: Hej vill du köpa den här CD:n? NEJ skulle inte tro det :cautious:

Tror de verkligen att jag blir mer välvilligt inställd till dem på det här viset :confused:
Låt mig vara nyfiken på saker i fred!
Men de ska ju inte kunna ta reda på din mailadress utifrån din IP-adress?
 
Nej såklart, då hade det varit mer än något jag bara störde mig på! :p
Men om jag är inloggad där pga har köpt andra saker.
Konstigt, det har aldrig hänt mig trots att jag handlar jättemycket online. Men skulle det hända skulle jag sluta handla hos det företaget - och maila dem och förklara varför. Helt jävla oacceptabelt!
 
Den fanns inte på min gamla mobil, inte ens med senaste programvara och mjukvara.

Tänkte på flerbildsfunktionen som insta själv lade till för någon månad sedan, så att man kan lägga till fler bilder i samma inlägg och man bara behöver dra åt höger. Kollagefuntion har jag nog varit tvungen att ta ner särskild app för oavsett telefon :)
 
Tänkte på flerbildsfunktionen som insta själv lade till för någon månad sedan, så att man kan lägga till fler bilder i samma inlägg och man bara behöver dra åt höger. Kollagefuntion har jag nog varit tvungen att ta ner särskild app för oavsett telefon :)

Ja precis den. Bytte telefon för två veckor sen och först då kunde jag också lägga till flera i samma inlägg. Innan dess fick jag lägga en och en eftersom det valet inte fanns på min Insta trots att jag hade senaste versionen av både appen och mjukvaran på telefonen. Antar att den var för gammal helt enkelt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 811
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 234
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 015
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Vilken ras passar mig?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp