Jag stör mig på... del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att det ska ta upp till två månader att få ett examensbevis. Jag förstår att vissa examen måste gås igenom manuellt och ditten och datten, men vi som gått ett rakt program utan konstiga kurser eller praktik eller nåt borde väl bara vara att automatisera förfarandet för, kan jag tycka.

Är så glad att jag fick mitt på examensdagen! Sambon fick också vänta på sitt och även sin legitimation. Det tog mer än två månader... Kul att söka jobb utan dem :cautious:
 
På att jag beställde receptfria grejor från Apotea eftersom "alla på Buke skriver att det går så fort att få paket därifrån".
Jo tjena, jag har väntat i en vecka...:meh:
Kollar jag spårningslänken har paketet tagit sig till Segeltorp 22/6 och det står att det är på väg.
Det verkar inte så va?
Extra irriterande eftersom ett par av chokladkakorna var presenter som jag skulle ha haft med mig till en kompis helgen som var. Morr.
 
På att jag beställde receptfria grejor från Apotea eftersom "alla på Buke skriver att det går så fort att få paket därifrån".
Jo tjena, jag har väntat i en vecka...:meh:
Kollar jag spårningslänken har paketet tagit sig till Segeltorp 22/6 och det står att det är på väg.
Det verkar inte så va?
Extra irriterande eftersom ett par av chokladkakorna var presenter som jag skulle ha haft med mig till en kompis helgen som var. Morr.

PostMord? Jag väljer alltid någon annan transportör när jag handlar på Apotea.
 
Jag stör mig på folk som kör sakta (en bit under hastighetsbegränsningen när det är fint väder och väglag) när det är enfiligt på 2-1-väg och sedan gasar upp när det blir tvåfiligt så att man tycker det är onödigt att köra om - och sedan saktar de ner när det blir enfiligt igen.
Stör mig inte alls på de som kör sakta hela tiden, de har säkert en bra anledning!

Jag förstår verkligen inte detta fenomen! Om det vara någon enstaka person kan man ju tänka sig att denne inte har koll på sin hastighet, men det finns ju ganska många som varierar med upp till 15-20 km/h. Har folk så dålig koll eller finns det någon annan anledning till detta som jag inte kommer på?

Jag tror de tycker det är läskigt att köra fort när det är smalt. Det är iaf min gissning. Och jag stör mig på det ändå.
 
Jag stör mig på människors oförmåga att föra en nyanserad diskussion runt samvetsfrihet (inom vården), eller mer specifikt på deras oförmåga att hålla isär samvetsfrihet från aborträtten. Samvetsfrihet handlar om mer än bara rätten att inte behöva utföra abort och jag kan tycka att det är en viktig diskussion att ta. Sverige är ändå den udda fågeln i EU när det handlar om samvetsfrihetsklausuler och det är inte omöjligt att vi en dag kommer bli mer eller mindre tvungna att införa dessa i svensk rätt.
 
PostMord? Jag väljer alltid någon annan transportör när jag handlar på Apotea.
Jag brukar välja Dhl eller Postnord. Senast kom det med Postnord inom några dagar. Gången innan dess var det Dhl och då åkte paketet till fel utlämningsställe två gånger, tog väl 2-3 veckor innan jag kunde hämta ut det, fortfarande på fel utlämningsställe men iallafall närmare än det första. :wtf:
 
Stör mig på att det är nästan omöjligt att skriva status på facebook nu.
Skrev fel så skulle ändra men det gick knappt så tog bort allt och skrev om. När jag sparade så stod all text med även den jag tog bort....
 
Jag brukar välja Dhl eller Postnord. Senast kom det med Postnord inom några dagar. Gången innan dess var det Dhl och då åkte paketet till fel utlämningsställe två gånger, tog väl 2-3 veckor innan jag kunde hämta ut det, fortfarande på fel utlämningsställe men iallafall närmare än det första. :wtf:
Chattade med Apotea som sa att jag skulle kontakta ICA där jag skulle hämta paketet.
Hmm, trodde jag inte riktigt på, eftersom det inte ens hade kommit till STORA terminalen här i stan. Nåja, ICA-personalen letade, men inget paket.
Ringde Apotea som lovade att skicka nya grejor.
Med DHL...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 381
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 150
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 555
Senast: Lilla
·
Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 898
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp