Jag stör mig på... del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på folk som kör sakta (en bit under hastighetsbegränsningen när det är fint väder och väglag) när det är enfiligt på 2-1-väg och sedan gasar upp när det blir tvåfiligt så att man tycker det är onödigt att köra om - och sedan saktar de ner när det blir enfiligt igen.
Stör mig inte alls på de som kör sakta hela tiden, de har säkert en bra anledning!

Jag förstår verkligen inte detta fenomen! Om det vara någon enstaka person kan man ju tänka sig att denne inte har koll på sin hastighet, men det finns ju ganska många som varierar med upp till 15-20 km/h. Har folk så dålig koll eller finns det någon annan anledning till detta som jag inte kommer på?

De tycker det är trångt...
 
På folk som inte fattar att det finns fler som vill använda trottoaren.

Jag är så himla himla trött på att flytta mig ur vägen, gå ut i gatan eller stanna och stå åt sidan för folk som bara går fram som ånglok. Häromdagen fick jag nog och lät helt sonika bli att anpassa mig, med resultatet att jag dängde i en annan tjejs överarm rätt rejält - för att hon inte hade vett att lämna tillräckligt mycket plats för mig att möta henne utan kollision (jag hade en mur på andra sidan om mig så min enda utväg hade varit att stanna och vrida mig åt sidan). Jag fick ett "bitch!" slängt efter mig, men hoppas naivt att hon kanske tänker efter nästa gång hon får möte...
 
På folk som inte fattar att det finns fler som vill använda trottoaren.

Jag är så himla himla trött på att flytta mig ur vägen, gå ut i gatan eller stanna och stå åt sidan för folk som bara går fram som ånglok. Häromdagen fick jag nog och lät helt sonika bli att anpassa mig, med resultatet att jag dängde i en annan tjejs överarm rätt rejält - för att hon inte hade vett att lämna tillräckligt mycket plats för mig att möta henne utan kollision (jag hade en mur på andra sidan om mig så min enda utväg hade varit att stanna och vrida mig åt sidan). Jag fick ett "bitch!" slängt efter mig, men hoppas naivt att hon kanske tänker efter nästa gång hon får möte...
Bor i Stockholm och förut var jag alltid den som snällt vek åt sidan. Numera skiter jag i det, går på med stålblick så får folk flytta för mig istället :p
 
Stör mig på att jag håller på att sy byxor och inte hade nån gylf hemma. Måste vänta till imorgon med mitt projekt, och hopps sybutiken har gylfar inne. Annars blir jag sur på riktigt!
Jag stör mig på att jag inte vet vad en gylf som man kan köpa är
 
På folk som inte fattar att det finns fler som vill använda trottoaren.

Jag är så himla himla trött på att flytta mig ur vägen, gå ut i gatan eller stanna och stå åt sidan för folk som bara går fram som ånglok. Häromdagen fick jag nog och lät helt sonika bli att anpassa mig, med resultatet att jag dängde i en annan tjejs överarm rätt rejält - för att hon inte hade vett att lämna tillräckligt mycket plats för mig att möta henne utan kollision (jag hade en mur på andra sidan om mig så min enda utväg hade varit att stanna och vrida mig åt sidan). Jag fick ett "bitch!" slängt efter mig, men hoppas naivt att hon kanske tänker efter nästa gång hon får möte...
Ändå värre är dom som går och har näsan i telefonen, ser inget, hör inget. Men mig flyttar dom inte på :p
 
På folk som inte fattar att det finns fler som vill använda trottoaren.

Jag är så himla himla trött på att flytta mig ur vägen, gå ut i gatan eller stanna och stå åt sidan för folk som bara går fram som ånglok. Häromdagen fick jag nog och lät helt sonika bli att anpassa mig, med resultatet att jag dängde i en annan tjejs överarm rätt rejält - för att hon inte hade vett att lämna tillräckligt mycket plats för mig att möta henne utan kollision (jag hade en mur på andra sidan om mig så min enda utväg hade varit att stanna och vrida mig åt sidan). Jag fick ett "bitch!" slängt efter mig, men hoppas naivt att hon kanske tänker efter nästa gång hon får möte...

Åhh, detta. Jag är också en sådan som flyttar på mig till höger och vänster. Går ner av trottoaren för att man ska kunna mötas o.s.v. och blir alltid så ledsen och frustrerad när det känns som att man är den enda som försöker.
Har också likt dig tröttnat någon gång och bara börjat gå in i folk istället.
Ursäktar de sig då så brukar jag ursäkta tillbaka, annars inte.

Ändå värre är dom som går och har näsan i telefonen, ser inget, hör inget. Men mig flyttar dom inte på :p

Då tycker jag att detta, hur frustrerande det än kan vara, är till mindre irritation för mig. Jag tycker att de som har blicken riktad frammåt, och då ju faktiskt borde se en, men ändå ångar på som om man ej var där är värre.
 
Jag stör mig på att det ska ta upp till två månader att få ett examensbevis. Jag förstår att vissa examen måste gås igenom manuellt och ditten och datten, men vi som gått ett rakt program utan konstiga kurser eller praktik eller nåt borde väl bara vara att automatisera förfarandet för, kan jag tycka.
 
Jag stör mig! Vi var och lämnade lite grejer i vårt nya hus. När vi skulle hem startade inte bilen. :banghead:

Jag har två ton hage i besvärlig att bygga.

Och nu slog det mig att jag glömde mitt nyinköpta gylfblixlås i bilen som inte startar :banghead:
 
Jag vet inte om jag ska störa mig på ett mail jag fick idag angående en order jag beställt:

"Din order har skickats som brev med PostNord."

Undra om jag kommer få det och hur många dar det kommer ta, det stör mig att jag inte vet. :laugh:
 
Stör mig på folk som svarar en massa bajs som man inte frågat efter när man ställer en väldigt specifik fråga.

Jag frågade i en grupp typ (detaljerna är ändrade):

"Vad hette hudrengöringen som någon här i gruppen tipsade om för ett tag sen?" och ett tiotal av svaren blir "jag använder bara tvål och vatten".

:banghead:
 
Nu stör jag mig på att enkla och tydliga budskap tydligen kan misstolkas, borde förvisso inte vara förvånad då det sägs att det finns folk till allt, men störigt ändå.. :arghh:
 
Jag stör mig på folk som hänger ut företag i fb-grupper med 20 000 + medlemmar och gapar om bojkottning av ett företag pga att ett tyg dom beställt därifrån blev fult efter en tvätt, plus att hen gick på om hur mycket tid hen hade förlorat iom att plagget var sytt osv innan tvätten... Det är rätt vedertaget att man bör tvätta ett tyg innan man syr i det :banghead: Just för att undvika att lägga ner flera timmar på att sy det och sen blir det tokigt i tvätten (missfärgar, krymper osv).
Skulle jag hänga ut och bojkotta varenda företag jag köpt tyg av som inte har sett ut som nytt efter en tvätt hade det inte blivit några mer tygköp alls för mig (haft oturen med tre olika tyger, från tre olika företag där tyget har snabbt tappat färg/blivit nopprigt, men inte fan gapar jag om bojkott för det)... Ibland har man otur och kvalitén suger, men då kan man reklamera tyget OM DET INTE ÄR KLIPPT I (för hur ska företaget kunna veta hur vida om du har använt plagget och tvättat det 100 gånger innan reklamationen eller inte...) och ibland har man otur att man själv har tvättat fel, det är nått skit i tvättmaskinen som färgar av sig osv... :banghead:
Blev lite längre än jag tänkt, sorry :o Men det stör mig som fan :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 381
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 150
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 555
Senast: Lilla
·
Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 898
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp