Jag vet inte hur jag ska göra....

Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Sånt här är sanslöst, vuxna människor borde väl ha lite råg i ryggen tycker man, men men... Väntar med spänning på hur detta slutar.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Varför står hon kvar om hon tycker det är så problematiskt? Verkar vara en bättre lösning att hon flyttar, än den hon föreslår; att du flyttar.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Lovisaleonora_: ska svara på din fråga varför jag stannar ännu så länge . Jag känner att jag inte ska behöva flytta ifrån ett ställe som jag trivs förutom då denna person. Min mening är att hon ska flytta och inte jag tanke på att jag har blivit ett "offer" och inte den som attackerar.

Har skickat nu mailet till stallägaren och har även ringt han och dom ska prata med denna person som attackerar. Detta har varit talat om i 1 år och 3 mån . Stallägaren anser att det är hon som ska flytta isådantfall absolut inte jag. Så vi får se vad som händer uppdaterar så fort jag vet något tack för allt stöd hittills.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Men öhhhh; jag ifrågasatte ju varför den andra tjejen stannade om det nu var så hemskt som hon mailade.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Det där är ju riktigt obehagligt att behöva läsa!
Bra att du visade det för stallägaren. Det är ju inte riktigt så illa så det går att polisanmäla henne för det, antar jag (än så länge är det väl inte straffbart att bara vara riktigt otrevlig ;)) men det gränsar till hot och det är ju olagligt!

Hoppas det löser sig för dig!
Lotta
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Lovisaleonora_: Jag ber om ursäkt misstolkade dig. Ja det undrar jag med.



Sammet: tack så jätte mycket.


Fia-Lina: Ja precis.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Stallägarna har pratat med personen ifråga och hon nekar till ALLT!...
Och jag sa till dom att jag orkar inte hålla på och tjaffsa om detta utan något får hända nu annars blir det flytt för min del. Varför ska den som är "offret" behöva flytta för att slippa en människa. helt otroligt alltså.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Visa SÄ mailen! Det kan ju inte personen neka till! :crazy:
Varför offret är den som alltid får flytta har jag undrat över länge också... Så är det när man blir mobbad i skolan och så är det på arbetsplatser. Det måste bli ändring på det nu!
Önskar dig lycka till - och ge dig inte! Det är när de som blir utsatta för mobbning ger sig som mobbarna vinner... glöm inte det...
 
Senast ändrad:
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Jag hade ställt stallägaren mot väggen och ställt ett ultimatum att antingen så slänger ni ut personen som ställer till oreda och så hyr jag hela stallet eller så flyttar jag. Jag hade aldrig tagit sådant skit, vare sig från stallägaren eller från denna lilla bråkmakaren du har att göra med! Aldrig i livet! Gå till stallägaren och ställ denna en gång för alla mot väggen.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Kronisk mytoman?

I annat fall får du börja ge tillbaka med samma mynt, tala om för henne att hon kanske ska lägga sin energi på att träna sin åsna i stället så den orkar dra hennes rullstol till ättestupan, för det är ju där hon kommer hamna snart den gamla k***ingen (läste någonstans att hon var minst 20 år äldre..)! :devil:
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Det är aldrig en bra lösning att själv sänka sig till samma nivå, även om man har en sjuhelsikes lust :devil:
Nej, det bästa är att man ser till att ha sitt på det torra och visa att man är mycket bättre själv.
Men jag kunde se lite ironi i ditt inlägg så jag vågar anta att du inte menade helt allvar? :)
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Du såg helt rätt :)

Sett till det sunda förnuftet så håller jag med dig om att man inte ska sänka sig till samma nivå, men ibland kan jag undra om det verkligen fungerar att försöka "uppfostra" dessa trögtänkta och inskränkta individer med andra medel än just deras egna?
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

stallägarna har visat mailet för henne och hon nekar till det med.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Jag förstår precis hur du tänker och jag har också funderat på om inte det vore det bästa i vissa situationer. Tyvärr är min erfarenhet av just det att det inte fungerar. Det kan fungera för stunden men inte i det långa loppet och oftast är den metoden mer provocerande än något annat.

Det personer som denna gör är att de stjäl energi, genom att svara på mobbingen så matar man henom med energi vilket leder till att det bara blir en ond cirkel av det hela.
Säger du till henom att h*n har en åsna till häst så ger du personen bara mer anledning att klanka ner på din egen häst. Dessutom får personen precis det den vill ha - gensvar. Om än negativ sådan, med det spelar inte den personen någon roll - H*n vet inget annat!

Jag har behövt stå emot många personer av det slaget och det som fungerat bäst hittils har varit att ignorera, låta allt personen säger rinna av en och gå oberörd därifrån.
Det är det svåraste man kan göra, att se oberörd ut trots att man kokar inombords, men vilken effekt det givit! För mig i alla fall.
Sedan finns det de som inte ger sig ändå och då kan ibland ända lösningen vara att kämpa emot för att få lugn och ro. Men det är viktigt att man alltid har rent mjöl i sin egen påse, annars riskerar man att få igen på den fronten sedan!
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

stallägarna har visat mailet för henne och hon nekar till det med.

Mytoman???
Låter helt sjukt detta, hur kan någon neka när de finns bevis?
Förstår dig helt och hållet, stå på dig.
Sen tycker jag faktiskt stallägaren får ta tag i detta.
Tror dom på din stallkompis?
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Vi har en verksamhet och lägger sig i det med hon lägger i sig ALLT. Hon klagar på att det kommer ny hästar typ varannan månad osv..
Ja men vårt jobb är att tex rida in en häst sedan får den åka hem när den är klar sedan kommer det en ny igen osv. detta har hon vetat i 1 år och 3 månader Men ändå gnäller hon. Hon sitter och säger att våra hästar är dittan och dattan , När vi har kunder hos oss så kan hon vräka ur sig : Hur kan du äga en sån ful häst den kan nog inte komma upp i klasserna samma sak när en spekulant kommer.
Stallägarna säger att mobbing får inte förekomma här och dom tycker att denna personen kan tycka och tänka utanför deras gård men inte innanför gården.
Jag struntar i om hon går runt och snackar en massa om oss nere i byn men att hon går i attack varenda gång man ses det är en helt annan sak.
Detta mailet har ingen e-mail adress konstigt nog.
Det står bara (hennes namn) och sedan själva texten hon själv har skrivit. Hon har förmodligen gått in på våran hemsida och sedan under kontakta oss så har vi en mall där man kan fylla. Det står e-post adress också men det har hon inte fyllt i.
I sommras skadades min ena unghäst sig för att han hade hoppat över stengärdet till andra hagen så hans bakben var som ett elefantben. Då sa hon att han kan lika gärna gå nere på betet med dom andra sedan gav hon ett riktigt hån flin och sa sedan: Du har bara olycks hästar sedan skratta hon högt. Jag sa bara : Det var j-vligt onödigt sagt sedan gick jag. Denna händelse var även stallägaren med också och han stog bara tyst.
Pratade med stall ägaren för ca 5 min sedan och jag sa till han att denna personen och jag kommer inte överens någonstans och vi kan helt klart inte sammarbeta . Då sa han att: Ja jo vi vet det.
Jag upprepade mig och sa att jag är så less på detta nu får det fan hände något. Och stall ägarna sa bara att vi kan prata med henne igen. Men han sade innan dom hade pratat med henne att det är ingen ide fråga rakt ut utan vi får försöka få henne att försäga sig. För hon kommer bara neka till allt. Så jag är fruktansvärt förvirrad ,arg och ledsen.
Denna personen sa för ca en vecka sedan att hon skulle ta in sin häst från hagen det går 3 hästar i samma hage). Och då lämnde hon dom andra två kvar . Och när hon hade fått sin häst ur hagen så hade tydligen en av våra hoppat över el stängslet jag och stallägaren gick och titta efter spår men vi hitta ingen alls snön var helt orörd.:confused:

Oj vad långt det vart vad tvungen att skriva av mig. Nu vet ni lite till också.:confused:
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Denver:
Stall ägaren sa att det står ord mot ord för det finns inga bevis att det är just hon som har skrivit ... Jag blir så matt av detta:(
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Hon verkar vara en person som efter egen erfarenhet kommit på att hon kan komma undan med vad som helst bara genom att vara otrevlig och använda sig av mer eller mindre hot. Klart att hon fortsätter med det - det fungerar ju!

Då kommer vi till frågan - varför vill hon ha dig ur stallet? Vad är det hon vinner på det?
Eftersom hon har uttryckt att hon vill ha bort dig så tror jag att det ligger mer bakom än att få ett uns energi genom oprovocerad mobbning.

Jag hade helt och hållet ignorerat henne. Förvandlat henne till luft och låtit henne gapa bäst hon ville. Allt hon säger, skriver och gör skulle jag sedan meddela SÄ om. Helst med så mycket bevis som möjligt.
Jag vet inte vad som står i hyreskontrakt med mera men jag antar att det krävs att man passerar en viss gräns innan SÄ kan slänga ut hyresgästen?
Lägg fram att du behöver den sista boxen och att du är mer än villig att betala för den.

Att stå emot såna här personer är jättejobbigt men det är verkligen värt det i slutändan!

Nu har det poppat upp fler inlägg under tiden jag har skrivit ;)
Hon verkar inte riktigt klok... inte alls.
Jag kan som sagt inte mycket om juridik, men jag tycker det finns skäl att kasta ut henne.
Tydligt mobbning som även SÄ märker av, lögner om att hästen hoppat ut ur hagen trots att det inte finns snöspår som styrker det, mail... Det borde inte vara svårt att ta reda på IP-adressen mailet är skickat från.

Skickar med ett gäng styrkekramar också!
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Du verkar ha en mesig stallägare.

Börja kolla efter nytt stall att hyra och konfrontera stallägaren med att antingen får hon flytta och du hyr hennes box eller så flyttar du. Åtgärden ska vara gjord innan xxx datum.

Svårare än då är det inte.

jag har mkt svårt att tro att stallägaren är beredd att förlora stallhyra*6.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 122
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 285
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 321
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
1 887
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp