Jag vet inte hur jag ska göra....

Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Jag tycker det låter som att du ska leta efter ett annat stall. Tyvärr. Men det känns ju inte som att du får det stöd du behöver.

Manipulerande människor är inte så roliga att ha med att göra. Och de är ju så bra på 'lura' folk så att det är man själv som kommer i dålig dager. (har varit gift med en sån tyvärr) Om inte stallägarna vill stötta dig så hade jag nog börjat titta efter nytt ställe, för du kan ju inte ha det så här i längden. :crazy:
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Det låter lite som att det inte spelar någon roll för SÄ sålänge h*n slipper bli inblandad. Mycket tråkigt!
Jag tycker det börjar luta åt att du kanske borde leta efter ett annat ställe faktiskt, tyvärr...
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Bara en liten tanke. Har du/ni inte funderat på att köpa en egen gård där du kan ha alla hästarna hemma. Det är ju en ansenlig boxhyra du betalar. Kostar ju nästan som att köpa en gård.

Jag tycker att du varit strong som orkat stå ut med henne. Hon är ju inte frisk och du får kanske se på henne så som man ser på en patient inom psykvården som skäller på en anställd.

Hur reagerar hon om du frågar hur hon mår? Att du märker att hon är sjuk eftersom bara sjuka människor gör sådär? :mad:

Sen tycker jag det är märlkigt att SÄ tycker du ska lugna dig med att ta hem två i sommar. Du har ju detta som inkomst.

Fy fasiken vad jag lider med dig. Jag har haft jobb där min närmsta kollega gett mig ont i magen och det är hemskt - varje dag.

Lycka till/Gg
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Men vad är det för mesiga människor du hyr av??? Har hon nån hållhake på dom, tro - kompis med frun/svärmor/barn i samma klass eller liknande, så att dom inte vill göra sig omöjliga med henne någon annanstans?

Om dom inte vet, men VILLE tro på dig vore det väl enkelt att hålla sig nära men lite osynliga när ni är samtidigt i stallet, och helt enkelt lyssna av konversationen? Sen kliva fram när hon är som bäst på gång och säga att "nu tror vi bestämt att det är du som även e-postat osv"?
Spela in henne med mobilen, ta med något vittne som även stallägaren har förtroende för, om du vet någon sådan, och låt den "avlyssna" om du inte får stallägaren att gå med på nåt sånt.

Annars vore det nog inte en dålig lösning att skaffa eget, då slapp du sådant här ;)
Bor du i en region där det är svårt att få ny stallplats för såpass många hästar? Kanske kan du få hyra ett helt stall på någon gård som inte har djur längre, då brukar det ju även finnas betesmarker som ligger obetade.

Stå på dig!
Kram
Lotta
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Din stallägare låter extremt jobbig. Jag tycker du ska ställa ett klart ultimatum istället för att hota.

Säg att du vill ha dne sista boxen, alt så väljer du att flytta pga problemen.

Nu ska jag ta och PMa dig ett tips, väljer att göra det ifall din korkade blåsta stallkamrat läser här.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Tack så jätte mycket för alla bra tips och stöd.
Som ni aknske har märkt så har jag anonymt nick just för att hon inte ska se.
Men ni som är nyfikna på hur "dåligt jag tar hand om mina hästar och verksamhetens" Hjärtligt välkomna och pma mig så skriver våran hemside adress. Det hade helt klart varit skönt för min del att få veta om mina hästar ser för jävliga ut elle rinte. Mitt självförtroende är just nere på botten )=

Jag har kollat runt lite på olika stall så går ingenting vä'gen så får jag flytta.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Jag "ställer gärna upp" och ser ifall dina hästar ser "förjävliga ut". (ifall du känenr att något sådant skulle kunna få dig att må bättre).

Nu är ju frågan, känner du att attd et stall du står i kan erbjuda allt det som du vill ha? Och alla de stall du har tittat på, finns det något som är bättre än det du står i idag?

Givetvis ska du inte bli den som tvingas gå, men... Hittar du något som är bättre än det du har idag, så är det ju inget fel i att flytta hästarna dit! Kanske få bättre ridmöjligheter? Ridhus? Bättre stallägare...?
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Tycker det verkar konstigt att stallägare kan tänka sig bli av med en hyresgäst som hyr så många boxar.

Jag hade tyckt valet var lätt, eftersom det är enklare att hyra ut allt till en person!

Men stallägaren vet säkert också om att det kan vara ganska svårt att hitta ställen där man kan hyra så manga boxar på en gång som passar i en verksamhet.

Jag har själv ibland kollat in efter något stall att hyra i mitt närområde. ( Eftersom vi i perioder funderat på att totalrenovera vårt stall, hemma hagarna etc och det är svårt att göra det när fortfarande stallet är fyllt av djur...- och det är ju inte säkert att man hinner renovera allt man vill under tiden för sommarbete när hästarna kan gå ute..), och det är ju sällan som man ser annonser som passar in.

Jag hoppas att det löser sig för din situation är INTE rolig!!!!!
 
Senast ändrad:
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

pma gärna mig också.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Nu är boxarna uppsagda och jag fick fan för det. Stallägarna ville att jag skulle polis anmäla brevet som jag har kopierat in här också (lite längre bak). Och när jag har gjort det så vill stallägarna ha kopia på det. Jag fattar ingenting.

Det nya stallet har både ridhus och paddock och stora fina hagar osv så det blir nog bra tror jag.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Blev SÄ arga för att du sa upp boxplatserna? Du hade ju förvarnat om att det skulle bli så om det inte blev bättre stämning där! De verkar ju väldigt förstående :crazy:
Va skönt att du hittat ett annat stall... Jag hoppas allt blir bra för dig nu!
Kikade på din hemsida och jag tycker den är jättefin :)
Hade jag haft häst och behövt hjälp med något hade jag absolut kontaktat dig ;) (Även om det var en del särskrivningar och småfel i texterna :D)

Kram på dig!
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Du ska nog vara glad att du kommer därifrån.

Lycka till i framtiden och uppdatera oss gärna :D
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Du gör helt rätt som flyttar. Det blir mycket bättre för dig och din verksamhet att få lugn och ro. Det låter ju som att det nya stället dessutom passar perfekt!

All lycka till!

;) Krocket
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Jag skulle fråga SÄ vad h*n har för rätt att bli sur/arg på dig. Du har ju upprepade gånger sägt hur läget sett ut. Att SÄ måste göra något åt, men har inte gjort det. Samt vilket dåligt motagande du har fått varje gång nu har nämnt något om det. Vilket nu har lett till att du flyttar. Och om att SÄ inte ville/vill att du ska flytta borde SÄ har gjort något tidigare åt det.

Sen skulle jag oxå passa på att fråga varför SÄ vill så promt att du ska polisanmäla det hela. Det beslutet e helt och hållet ditt att fatta, inte SÄ.

Hoppas att du får det mycket bättre på det nya stället.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Vad bra att det löste sig! Hoppas du får vettigare stallägare och bättre stallkamrater!

Dina hästar på hemsidan ser itne alls misskötta ut utan runda och fina. Alla verkar glada.

Skulle stallet vara dåligt så är ju din stall"kamrat" lika skyldig till dålig hästsköttsel som du...
(kollade bara som snabbast på stallbilder).
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Av vilken anledning vill stallägaren att du skall polisanmäla ? Och varför skulle de ha en kopia på anmälan ? Ge dem ingen ! Det verkar vara ngt skumt med stallägarna tycker jag. Först verkar de ifrågasätta dig, och dina klagomål som jag uppfattade det, därefter insisterar de på en polisanmälan ??? Skumt.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Lånar knapp... Vilken makalöst tandlös SÄ. Strunta du i dennes snack om polisanmälan etc... Betala uppsägning, fullfölj dina plikter, sedan flytta, glöm och må bra! SÄ trodde nog att det skulle gå att fortsätta på samma sätt eftersom du inte tagit tag i det tidigare. Det är så lätt att vara för snäll och vika sig, men nu vet du bättre inför framtiden.
Nu kan SÄ hålla tillgodo med den där vidriga stallkamraten du har och kan säkert se fram emot fler konflikter i stallet när någon ny hyresgäst försöker sig på att vistas där.
LYCKA TILL i ditt nya stall, låter ju som att det kommer passa mycket bra för er verksamhet :)
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Gud så skönt för dig, grattis.

Ja, det nya stället blir nog bra. Det kan ju iaf inte bli värre.

Lycka till med flytten.

/Gg
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Ja den där stallägaren verkar ju lite knepig, börja tjata om polisanmälningar.. Suck!


Jag hoppas att du får det bra på nya stället (det lät ju bättre än det nuvarande) och att ifall du träffar på surkärringen någon gång tackar henne så mycket för att hon såg till att du fick komma till ett bättre stall.

Lycka till i nya stallet!
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Har fölt tråden i tystnad.

Men nu ville jag bara säga GRATTIS!!!!:banana: :bump: :banana: va skönt att byta stall så du äntligen kan slappna av och glädjas åt dina hästar!
önskar dig all lycka i ditt nya stall!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
987
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 165
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 082
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 078
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp