Jag vet inte hur jag ska göra....

J

jamenvisst

Om jag satt tråden fel så ber jag om ursäkt för detta hoppas någon kan flytta den isådantfall. Sedan vill jag inte ha några påhopp av någon form jag vill bara ha tips och råd.
Det är såhär att jag står i ett mindre stall och har även en verksamhet där plus finns det en tjej som hyr en box och jag resten.
Hon är på mig konstant genom att berätta hur dåliga hästar jag har osv Rena påhopp resten. Hon gör allt för att få ut mig i stallet.
detta har pågått i ett år och 3 månader jag har berättat för gårdsägaren hur det ligger till och vi sa att jag skulle skita i henne . Jag har själv försökt komma överens med denna person men det går inte. Jag har försökt med det mesta men inget går vägen=(
Kan ni ge mig några tips om vad ni hade gjort.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Jag hade pratat med gårds ägaren igen och säga att det börjar nu igen hur gör vi nu? Eller så får du kanske byta stall. Jag vet dock inte hur illa du mår av detta eller hur denna person är emot dig så det är svårt att säga.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Om ingen av er ska flytta från stallet tror jag det enda du kan göra är att ignorera henne fullständigt. Håll tyst när hon säger något så fattar hon kanske tillslut att det inte är någon mening att försöka prata med dig.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Att ni kommer överenns om att du ska skita i henne är ju Väldigt bekvämt för stallägaren!

Har du råd att hyra den sista boxen? (hennes box) Isåfall skulle jag säga att du pratar med stallägaren och sen hyr hela stallet själv. Så kan du hyra ut hennes box till någon du Vill stå med!


Stallägaren (SÄ) måste inse att du som hyr fler boxarn än henne (som jag uppfattade det) är mer värd för honom än hon är. Såvida inte hon betalar mer till SÄ än du gör.


Du ska itne behöva ta skit!
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Det kanske modigaste sättet är ju att konfrontera henne direkt och fråga vad hon håller på med och varför. Berätta att du tar illa vid dig av hennes gnäll och tjat och att du önskar att hon kunde sköta sig själv.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Nu vet jag vem du pratar om och jag förstår dig!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Tess: Ja du vet det nu . Som sagt ha klumpen i magen varje gång jag ska till mitt "jobb" tycker själv inte att jag ska behöva känna så här. Ska prata med gårdägarna igen så får vi se.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

schelin_j:
Jag har konfronterat henne innan men fick inget svar alls. )= Jag sa det senast igår men hon bara fortsatte.
Det är synd om jag måste flytta alla hästarna för jag trivs annars på stället.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Sammet: Jag betalar 1250*6 och hon 1250.
Ja visst jag har råd inga problem.
Min högsta önskan sen 1 år och 3 månader tillbaka är att hon flyttar.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

lahsd: Jag har gjort så innan i ett halv år men det hjälpte inte.)=
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Kan du inte be om ett möte pga pågående konflikt ? Förklara situationen som ohållbar för stallägaren och att detta måste ske akut. ( Kanske blir tjejen lite skraj då och skärper sig , och stallägaren förstår allvaret )
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Jag har pratat med stallägarna och dom ska prata med denna tjej om detta.. Det värsta är att hon kommer absolut inte tala sanning och sedan kommer jag få ännu mer skit från henne. Stallägarna sa att det är mun mot mun helt enkelt och att jag ska bara säga att det har hon inte med att göra.. Har redan gjort det vilket jag sa till stallägarna. Och nu har jag fått konstig mail som det står är du rädd för mig? Jag hoppas du flyttar annars ser jag till att du flyttar...
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Det var ingen dum ide faktiskt. =)
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Eftersom stallägaren inte tar dej på allvar så skulle jag byta strategi och säga att du behöver en box till och att du annars får se dej om efter något annat stall att hyra.
Du får sätta lite press på stallägaren helt enkelt och förklara alla fördelar med en enda hästägare istället för flera som han lär behöva ta in om du flyttar.

Sen om du ställer en cykel eller en häst till i boxen eller har den som foderförvaring eller sadelkammare har ju inte stallägaren eller tjejen som hyr nu med att göra.

Det är du som har förhandlingsläge om det nu inte är så att stallägaren har kö till sina platser för då får du ju köra på en mjukare linje tyvärr.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

TinyWiny: När vi pratade igår så sa stallägarna att dom helst vill bara ha en som har hela stallet. Och ja vi behöver faktiskt en till box plats=).
Pratade nyss med stallägarna dom sa att dom ska försöka klura ut någon info från denna person. Försäger hon sig så blir det flytt för hennes del tror jag... Jag hoppas det.
Stallägaren ska snacka med mig när dom har snackat med denna personen och så får vi se vad hon har sagt sedan ska jag säga det du har skrivit nu.
Jag menar man ska inte behöva må dåligt i stallet. Som många säger är att detta är riktig vuxen mobbing och denna tjej är minst 20 år äldre än mig.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Och nu har jag fått konstig mail som det står är du rädd för mig? Jag hoppas du flyttar annars ser jag till att du flyttar...


Jag tycker du ska visa mailet för stallägaren, det borde ju räcka för att han ska skicka iväg henne. Hon hotar ju med att förstöra affärerna för honom genom att skrämma iväg hans största hyresgäst. Hade det varit mitt stall hade hon rykt direkt om jag fick reda på något sådant.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Håller helt med. Visa mailet, utan vidare kommentarer.
Uttryck klart & tydligt att så här kan du inte fortsätta att ha det.
Det kändes nästan lite hotfullt , är du rädd för mig... Obehagligt.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Hoppas att det löser sej, mobbning är aldrig ok. Jag har ett tips som kan få mobbaren att bli tyst! Håll med om allt hon säger!

Ja ja, visst har du rätt! Osv. Det brukar få det värsta påhopparen att bli tyst!

Att du inte alls håller med henne, det vet hon ju, men får hon inget mothugg så lär hon tappa hakan om du testar detta!
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Nu fick jag detta mail.
Så här är det jag vill ha ut dig ifrån stallet du kommer ändå gå i konkurs så det spelar ingen roll. I sommar hoppas jag att min häst kan gå med 2 andra hästar i stallet i en hage. Jag hoppas du inte förstör något. Börja ta hand om dina hästar än att sitta och snacka skit om mig till stallägarna. Jag vet att du vill ha ut mig ifrån stallet men det kan du glömma. Jag hoppas du tar ditt förnuft till fånga.
Sen bara för att du har en verksamhet med hästar betyder det inte att det är okej att ta in hur många hästar som helst i sommar i heller och sen likadant i stallet min häst blir orolig när det kommer in nya hästar hela tiden. Kan du inte handskas med djur ska du inte ha det ...
Fattar inte att du som person kan hålla på med djur när du inte gör det bästa utav situationen när man delar ett stall
tillsammans med en annan person som i detta verket är jag kan du inte tänka lite människa?
Nu vet du vad jag tycker.


Ska visa detta också för stallägaren. Jag kan säga att jag gör allt för mina hästar och även andra ägares hästar sen får man sånt här mail och delvis av detta mail säger hon framför näsan på mig.

Tack så mycket för tips och tar gärna emot mer kan behöva stöttning i detta =(
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
982
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 160
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 029
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 074
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp