Jag vet inte hur jag ska göra....

Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Sar:
Min sambo har också svårt att tro att dom vill förlora så mycket pengar i månaden som vi betalar. Men jag är väldigt osäker det känns som att dom står på hennes sida just nu.:cry:
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Micks:
Ip adressen har jag kollat upp och det är i grann kommunen som det visar . Och jag vet att hon jobbar just i den kommunen.)=

Jag har försökt med allt men hon är så iskall så det är sjukt och hon har ingen respekt heller . Hon är så här jävlig mot mig mot hyresvärden är det en helt annat person som dom pratar med.

jag har försökt vara stark i detta men nu har bägaren runnit över helt.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Ja, det är som sagt jobbigt med såna personer. De vet precis vad de gör då de fått in det dåliga betéendet som vana.
Jag vet även att det är lätt för mig och andra att säga vad du bör och inte bör göra eftersom vi själva inte är i din situation just nu.

Men jag vet även hur viktigt det är att inte låta såna här personer få som de vill!
Ta ett ordentligt snack med SÄ, prata inte bara med SÄ i förbifarten utan ta en eftermiddag när ni båda har tid och prata igenom allt. Berätta hur dåligt du verkligen mår och tala om att h*n snart kommer förlora sin största kund om det här får fortsätta.
Försök tömma bägaren och skaffa nya krafter.
Håll hårt i stödet du har runt omkring dig och var inte rädd att be andra om hjälp. Kanske någon i din närhet har bättre förutsättningar för att konfrontera den här människan?
Kan den personen i så fall följa med dig till stallet och hjälpa dig att stå upp mot hon som mobbar?

Jag hoppas verkligen att du vinner den här gången!
Kom ihåg att du är värd mer än att bli behandlad som gårdagens sopor!
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Kna man kolla upp via ip adressen just vem som har skrivit namn och sånt?
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Kna man kolla upp via ip adressen just vem som har skrivit namn och sånt?

Nej det kan man inte göra. Det är sekretess på sånt. Du kan bara få reda på i vilket område ipadressen finns samt vilken operatör personen har. Vid en polisanmälan kan dock polisen ta reda på vem som äger ipadressen.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

micks: tack så jätte mycket. Du ska veta att allt du skriver och allt pepp jag får av dig det värmer mycket. Som sagt denna kärringen är inte lätt.
Nu ska stall ägarna komma snart och kolla på mailet via min mail för vidare befodrade bara till deras mail.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Jag är imponerad att du har orkat så länge som du gjort.
Som någon annan skrev så tycker jag oxå att stallägaren verkar mesig.
Du är den som drar in mest pengar åt och skulle du flytta förlorar dom mycket pengar. För de dröjer ju ett tag innan dom fyllt upp boxarna och vem säger att hon inte fortsätter bete sig.

Det är trist att offret ska behöva krypa undan, men jag hade nog aldrig orkat så som du gör.

Men de känns som du måste sätta hårt mot hårt för att något ska hända hos er.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Jag lider med dig. Men jag hoppas det löser sig. Har tyvärr inge mer råd än de som står i inläggen. Skickar styrkekramar.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Varför slänger inte stallägaren ut henne?
Borde ju vara mer intressant att ha kvar dig som har fler boxar.
Hur länge har den andra stått där? och du?
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Jag hoppas verkligen att det räcker att du visar mailet i ditt mailprogram.

Skulle inte det räcka så får du ta och spela in henne. Det borde ju inte vara så svårt då hon ju inte verkar kunna komma nära dig utan att börja skälla på dig.

Det låter ju som att stallägaren är lite för snäll och konflikträdd. Så han behöver nog ordentliga bevis för att det ska hända något.

Lycka till!
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Jag tycker du ska vara ärlig mot stallägaren. Säg som det är. Om det inte går att lösa så får du fundera på att flytta. Vilket du ju redan gör, men inte ser som en kul lösning. Och att den enda hållbara åtgärden som du kan se det är att den andra hyresgästen sägs upp.

Att du sedan tar över betalningsansvar för den boxen måste ju vara mycket bättre och lugnare för stallägaren också. Win/win alltså.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Denver:
Jo det verkar inte bättre.:(. Jag har bara trott att allt blir nog bra igen och hon slutar hålla på eller att nej hon hade bara en dålig dag . Jag är nog tok för snäll.




Fortuna: det undrar jag med jag fattar inte att efter så lång tid som 1 år och 3 månader och hon får fortfarande vara kvar :crazy:






Lahsd:
Dom var här och kollade mailet och dom tror inte att det är denna personen fortfarande. )= . För det står bara hennes namn och ingen e .post adress så jag kan ej skicka tillbaka något. :mad: Jag tror jag skrev det innan att denna person har gått in på våran hemsida sedan under kontakta oss finns det en mall som du kan fylla i och maila oss den vägen och det räcker tydligen att bara skriva punkt där det står e-post:(.




Lovisaleonora_: Jag har sagt precis allt som har hänt sen vi kom till det stallet och en viss del har han hört med egna öron . Jag hade mer än gärna tagit den andra boxen och det har jag sagt till dom flera gånger.




Jag har som sagt stått i stallet 1 år och 3 månader av mig och denna person kom jag först på 3 hästar sedan 4 dagar senare kom hon med sin häst. Sen efter det har hon hållt på och jag har utökat verksamheten.
Jag sa till stallägaren att 2 hästar vill komma i sommar och svaret jag fick var:
- Du kan lugna dig med det :confused:
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Det verkar ju som stallägaren antingen tror mer på den andre eller oxå inte vågar säga emot denna person.
Efter allt du sagt till dom och även det dom hört så borde de ju finnas underlag till att tro på mailet.
Det känns ju som att inte vem som helst skulle skriva så.
Lider verkligen med dig och vet hur det är att "bo" med såna personer. Det tar på en både psykiskt och fysiskt.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Jag hoppas du orkar stå ut. Sådana människor måste få sota för vad de gör någon gång. Hoppas att hon gör bort sig rejält inom en snar framtid så stallägaren inte har något annat val än att vräka henne.

Håll ut!
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Det handlar inte alltid om vem som är störst kund när man ska göra ett val.
Av ngn anledning så tror kanske stallägaren på henne, och då är det logiskt att hon ska vara kvar.
Jag hade valt att se mig om efter ett annat ställe, hellre än till varje pris försöka bita mig kvar. Vem som sedan har rätt eller fel spelar ju ingen roll, om du mår dåligt måste du därifrån.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Idag fick jag reda på av min hovslagare att denna person har gjort bort sig på andra stall innan. Och det har varit liknande omständigheter som det är nu
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Idag fick jag reda på av min hovslagare att denna person har gjort bort sig på andra stall innan. Och det har varit liknande omständigheter som det är nu


Om du kan få hovslagaren att berätta vilka de andra stallen är så kan du försöka få din stallägare att kontakta någon av hennes förra stallägare. Se det som att han kollar upp hennes referenser. Eller så räcker det kanske med att hovslagaren pratar med stallägaren.
 
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

kolla Om du kan få fram hennes ip via mejlet finns en del program på nätet som kan få fram vilken person som står bakom ip adressen. Och är det hennes namn så kan du även vissa upp det för stallägaren. hoppas det löser sig för dig hatar verkligen såna personer. annars försök å leta fel på henne å klaga på vad enda liten sak som hon gör fel kolla även när hon rider om hon skulle dra hästen i munen lite för mycket tillexempel så läg kommentarer som djurplågare mm lite ge tilbaka med samma medecin. såg även att du skrivit att du hade hemsida loggar den ipadresser så kan du få fram hennes ip på det sättet
 
Senast ändrad:
Sv: Jag vet inte hur jag ska göra....

Stallägaren sa att vi måste polis anmäla mailet jag menar då måste väl jag ange någon jag misstänker?? Jag ska att vi funderar på att flytta och fick svar : Vad synd men ni får fundera lite mera och vi med. SUCK!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
988
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 167
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 083
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 078
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Diarré
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp