Bukefalos 28 år!

Jobba i stall mot hyresreduktion? Fungerar det, erfarenheter?

Och vem är du att tillrättavisa mig?
Vadå bubbla, vadå tagga ner? 1 mot 20 är inte direkt sjyst till att börja med och som sagt, FUNDERINGAR, den här tråden är inget facit till slutmålet.

Fast ingen är mot dej, de allra flesta har bara förklarat att det inte är lagligt med det upplägget. Att du väljer att tolka det som pk, jante, avundsjuka och gud vet vad är ditt bekymmer. Du har fått massor med bra info tidigare i tråden.
 
Och vem är du att tillrättavisa mig?
Vadå bubbla, vadå tagga ner? 1 mot 20 är inte direkt sjyst till att börja med och som sagt, FUNDERINGAR, den här tråden är inget facit till slutmålet.

Nu börjar jag förstå varför det går fel. Om 20 st tycker annorlunda, då får alltså inte 20 st yttra sig för det är orättvist mot dig?

Det kan slå fel på ett diskussionsforum, den inställningen.
 
Och vem är du att tillrättavisa mig?
Vadå bubbla, vadå tagga ner? 1 mot 20 är inte direkt sjyst till att börja med och som sagt, FUNDERINGAR, den här tråden är inget facit till slutmålet.
Folk har gett dig väldigt mycket av deras tid till att försöka hjälpa dig så att dina drömmar kan bli verklighet.
Du får nog ha förståelse när de tröttnar efter 15 sidor och du inte vill ta något råd.
 
Jag tror att ditt problem förutom att du inte har begripit hur jobbiga SKV kan vara är att en inackordering inte ses om en kund utan som en resurs som är tillgänglig för dig på dina villkor.

Fast om en inack betalar säg 500kr i "kallhyra" där Hö, strö, ridhus osv ingår.
Hennes åtaganden är insläpp på helger och typ 2-3 till i veckan och resten sköter jag. Vi mockar var för sig.

Passa stallet vid vår semester om vi åker bort.

Foderautomater till kraft tänker jag redan ha och detsamma med tex thermobar i hagen.
Även vattenkopp trots att jag alltid har hink.

Hästarna går ute typ 9-19/20 om inte vädret är skit eller man ska på viktig middag.

x 2 inackorderingar.

Är det så fel?
 
Och vem är du att tillrättavisa mig?
Vadå bubbla, vadå tagga ner? 1 mot 20 är inte direkt sjyst till att börja med och som sagt, FUNDERINGAR, den här tråden är inget facit till slutmålet.
öh, ingen antar jag eftersom jag inte har gjort det. och det är det jag menar med att tagga ner.

i mina ögon är det är ganska juste när 20 personer besvarar din fråga så gott de kan, och sen dessutom tar sig en massa extra - helt klart bortkastad - tid för att pedagogiskt förklara allt du inte vill eller kan förstå in absurdum.
 
Fast om en inack betalar säg 500kr i kallhyra. Hö, strö, ridhus osv ingår.
Hennes åtaganden är insläpp på helger och typ 2-3 till i veckan och resten sköter jag. Vi mockar var för sig.

Foderautomater till kraft tänker jag redan ha och detsamma med tex thermobar i hagen.
Även vattenkopp trots att jag alltid har hink.

Hästarna går ute typ 9-19/20 om inte vädret är skit eller man ska på viktig middag.

x 2 inackorderingar.

Är det så fel?

Absolut inte. Kör på det. Det kommer bli kanonbra. Vad kan gå fel?
 
@Vogue men snälla du - läs igenom tråden du själv startat och alla svar och de utförliga scenarion du själv svarat med i sammanhanget ?

Ditt svar/fråga nu det sista blir ju bara helt icke kopplat till allt du skrivit/svarat/debatterat tidigare ?
 
Jag har aldrig någonsin dömt någon efter inkomst
Just det här tycker ju jag faktiskt är att säga att sjuka och funktionshindrade personer som inte kan försörja sig genom eget arbete skulle ha mindre legitimitet i att uttrycka sina åsikter.
Buke är faktiskt jävligt pinsamma. Så äckligt PK trots att ni själva dras med oändliga hälsoproblem, kass ekonomi osv.
Att det blir äckligt och pinsamt kopplas direkt till hälsa och ekonomi hos den som yttrar sig.
Eller vad menar du annars? :confused:
 
Just det här tycker ju jag faktiskt är att säga att sjuka och funktionshindrade personer som inte kan försörja sig genom eget arbete skulle ha mindre legitimitet i att uttrycka sina åsikter.

Att det blir äckligt och pinsamt kopplas direkt till hälsa och ekonomi hos den som yttrar sig.
Eller vad menar du annars? :confused:

Rapporterat.
 
@Vogue men snälla du - läs igenom tråden du själv startat och alla svar och de utförliga scenarion du själv svarat med i sammanhanget ?

Ditt svar/fråga nu det sista blir ju bara helt icke kopplat till allt du skrivit/svarat/debatterat tidigare ?

Nu förstår jag inte vad du vill få fram?

Jag har ju tagit till mig och framförde en bättre modell? Eller?
 
Fast om en inack betalar säg 500kr i "kallhyra" där Hö, strö, ridhus osv ingår.
Hennes åtaganden är insläpp på helger och typ 2-3 till i veckan och resten sköter jag. Vi mockar var för sig.

Passa stallet vid vår semester om vi åker bort.

Foderautomater till kraft tänker jag redan ha och detsamma med tex thermobar i hagen.
Även vattenkopp trots att jag alltid har hink.

Hästarna går ute typ 9-19/20 om inte vädret är skit eller man ska på viktig middag.

x 2 inackorderingar.

Är det så fel?

Det beror väl på vad inackorderingen vill? Det är liksom det du har missat. Hela upplägget är vad du har behov av inte vad en inackordering har för önskemål. Om du ska ha skuggan av en chans att lyckas så måste du vara lyhörd och förstå att det finns andra behov än dina
 
Fast om en inack betalar säg 500kr i "kallhyra" där Hö, strö, ridhus osv ingår.
Hennes åtaganden är insläpp på helger och typ 2-3 till i veckan och resten sköter jag. Vi mockar var för sig.

Passa stallet vid vår semester om vi åker bort.

Foderautomater till kraft tänker jag redan ha och detsamma med tex thermobar i hagen.
Även vattenkopp trots att jag alltid har hink.

Hästarna går ute typ 9-19/20 om inte vädret är skit eller man ska på viktig middag.

x 2 inackorderingar.

Är det så fel?

Ja rent rättsligt är det fel. Såvida inte marknadsvärdet på det som ingår är just 500. Vilket det tyvärr inte är nånstans.

Redan där du satte citationstecken runt "kallhyra" kom felet. Dvs du vet att det inte är kallhyra det handlar om.
 
Det beror väl på vad inackorderingen vill? Det är liksom det du har missat. Hela upplägget är vad du har behov av inte vad en inackordering har för önskemål. Om du ska ha skuggan av en chans att lyckas så måste du vara lyhörd och förstå att det finns andra behov än dina

Nej. Der är större än så. Det senaste förslaget från TS är att erbjuda en stallplats till långt under marknadsvärde i utbyte mot arbete. Vi är kvar på ruta ett tyvärr. Även om inack har rymligt samvete och tycker det är lysande.
 
Det beror väl på vad inackorderingen vill? Det är liksom det du har missat. Hela upplägget är vad du har behov av inte vad en inackordering har för önskemål. Om du ska ha skuggan av en chans att lyckas så måste du vara lyhörd och förstå att det finns andra behov än dina

Ja men om det är det jag erbjuder så får man väl säga ja tack eller inte svara?

Så har jag gjort när jag letat stall, helt ratat dom som inte passar och svarat med frågor på de som verkar okej och sen gallrat igen utifrån det. Ibland låter allt kanon men på första titten var det skräp och mer att göra än man tänkt sig och då får man leta vidare?
 
Ja rent rättsligt är det fel. Såvida inte marknadsvärdet på det som ingår är just 500. Vilket det tyvärr inte är nånstans.

Redan där du satte citationstecken runt "kallhyra" kom felet. Dvs du vet att det inte är kallhyra det handlar om.

Ja för kallhyra brukar bara vara boxen men i min kallhyra ryms ju mer eller mindre fullservicenivå på standarden. Därav "".
 
Var det sarkastiskt eller?

Nu ser jag ju att du kommer ta de där jante:iga kärringarna på SKV med nacksving, efter att du har förklarat och bländat oss med ditt upplägg. De där revisorerna fattar ändå inget, du har ju trots allt pengar och en dröm, och din kille är chef. Skulle de komma med några konstiga idéer om skatteregler och lagar, är det för att de inte fattar hur en hästverksamhet drivs.

Det är bara att dra fram din ekonomiska plan och visa hur du lagt upp det, så kommer det att gå galant.

Din arrogans är faktiskt häpnadsväckande, även för mig som dagligdax jobbar med 90-talister som anser att livet bör stöpas efter dem.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 307
Senast: Whirlie
·
Övr. Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 554
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 024
Senast: svea
·
Hästvård Som flera av er här säkert har koll på så har jag inga hästar för tillfället. Men det hindrar mig ju inte för att hålla koll på utbudet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 532
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp