Bukefalos 28 år!

Jobba i stall mot hyresreduktion? Fungerar det, erfarenheter?

Avundsjuka kallas det visst ;)
Avundsjuk på en dröm? Döm inte andra efter dig själv, det är nog få utom du själv som är avundsjuk på folks dröm, en dröm som är olaglig dessutom.

Jag drömmer om att få pengar nog att köpa en gård och leja ut till någon som kan driva den så jag slipper bekymra mig, jag drömmer om tekniska lösningar som gör det lättjobbat. Foderautomater, bajsdammsugare, mockning med maskin, uppvärmda vattenkoppar, hårdgjorda ytor folk att dela glädjen med.

Jag behöver inte vara avundsjuk på andras drömmar, mina är mycket bättre.
 
På taskig människosyn och svartjobb, njae...

Fast i rättskaffens namn tror jag inte TS avser det faktiskt . Även om det helt klart blir väldigt konstigt hur reaktionerna och responsen blir från TS Sida när det denne frågar om inte får de svar riktigt som kanske fallit i bättre god jord .
 
Angående trådfrågan; Jag har själv jobbat av en del av hyran, men det var inte ngt organiserat direkt.
Det var helinakordering där jag stod, men jag uppskattar stallpyssel så jag mockade oftast till min och tog ett par boxar till när jag ändå höll på.
Hjälpte till när de bad om hjälp med tex insläpp/ utsläpp om jag kunde. Skötte även hela stället över 3 dygn när de reste bort.
Trivdes enormt och tog tacksamt emot lite avdrag :)
 
@fijja jag förstår inte alls utifrån tråden vad det är du vill argumentera ?
Tycker många i tråden drar på lite för stora växlar med att kalla ts låt, snål, kriminell osv men jag har ju skrivit det redan och de flesta verkar inte hålla med så de får väl raljera här för sig själva nu tror jag.
 
Tycker många i tråden drar på lite för stora växlar med att kalla ts låt, snål, kriminell osv men jag har ju skrivit det redan och de flesta verkar inte hålla med så de får väl raljera här för sig själva nu tror jag.
Läs om läs rätt. Den som skrev om lathet har redan förklarat flera gånger för dig att hen pratade generellt om människor inte om Ts.
 
Tycker många i tråden drar på lite för stora växlar med att kalla ts låt, snål, kriminell osv men jag har ju skrivit det redan och de flesta verkar inte hålla med så de får väl raljera här för sig själva nu tror jag.

Och det betyder att vi är avundsjuka...? Jag kan erkänna att jag inte tycker det är superfränt att betala in moms å skatt varje månad men det är verkligen inte likställt med att jag är AVUNDSJUK på de som inte gör det??
 
Jodå jag har läst hela tråden. Den är dock väldigt tjatig, så kan ha missat ngt bland allt erat predikade :)

Den är jättetjatig. Svaret på TS frågeställning är nej. Det svaret har TS fått ur alla vinklar och aspekter och så pedagogiskt förklarat att det är omöjligt att inte förstå varför.

Det svaret passar dock inte TS som
Upprepat försöker med en massa "men om...". Där svaret fortfarande är "nej det fungerar inte".
 
Oss alla som inte håller med @Vogue är så avundsjuka på hennes pengar.

Eller nåt :meh:

Det handlade faktiskt inte om det. Jag har aldrig någonsin dömt någon efter inkomst och jag tjänar inte multum heller på något vis och har haft riktigt kass ekonomi i perioder pga hysteriskt höga vet kostnader.

Men tycker ändå att det är dåligt att skoja om någons sen 20 år tillbaka dröm som nu kommer att bli verklighet inom en 10 års period.

Det borde uppmuntras istället.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 319
Senast: Whirlie
·
Övr. Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 596
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 097
Senast: svea
·
Hästvård Som flera av er här säkert har koll på så har jag inga hästar för tillfället. Men det hindrar mig ju inte för att hålla koll på utbudet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 559
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Presentation och frågor 💖🦄
  • Föl 2020
  • Insektsspray

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp