Bukefalos 28 år!

Peak

Trådstartare
Vad finns det att säga om honom och hans avkommor?
Har googlat en del, men hittar inte så mycket. Om det beror på min avsaknad av god googlingsteknik eller att det inte finns så mycket information får lämnas osagt. :)

Vad lämnar han? Vilka sto rekommenderas han åt resp. inte åt? Lämnar han överlag stora avkommor, eller är Bretton Woods ett undantag? Etc.

Vet att det finns åtminstone en Johnson-avkomma här på buke. Hade varit intressant att höra från fler som har en alt. varit i kontakt med någon.
 
Sv: Johnson

Jag har sett en hel del stora avkommor ifrån Johnson, men jag vet inte heller om det är undantag.
En vän väntar ett Johnsonföl med sin superfina märr nästa år. :d Det är verkligen en härlig hingst!
 
Sv: Johnson

Vet inte så mycket om honom. Dock är han nog ett bra val om man behöver lite storle. Har sett en avkomma efter honom, jätte fint sto med otroligt bra trav! Just denna uppfödare vet jag medvete väljer hingstar som kan ge storlek då hennes ston inte lämnar så stora avkommor.
 
Sv: Johnson

Båda: Det är även min uppfattning efter de avkommor jag hittat på Internet. Tycker även att det verkar som att han genomgående verkar lämna hög ridbarhet och trevliga psyken. Vet dock inte om det stämmer.

IronWill: Vad spännande, hoppas allt går bra och att det tittar ut en liten fining nästa år. :) Vad är det för sto som är lyckligt dräktig?
 
Sv: Johnson

Det är ett hoppstammat sto som dock har 789 på gången vid kvaliten och som på
grund av en olycka har en skelettskada som gör att hon inte kommer att kunna ridas.
Hon var ett riktigt GP ämne. :love:
 
Sv: Johnson

Jag har en kompis vars sto (e. Midtwest Ibi-light) har ett Johnson-föl i magen. Vet inte mer än så men tycker han ser trevlig ut!
 
Sv: Johnson

Vi har ju en fyraåring efter Johnson-BH Hertug. Han är hög dryga 170, men kort i kroppen och lätt med långa ben. Jag tycker han är väldigt lik sin pappa och har hört att Johnson typar avkommorna mycket. Vår avkommas mamma är stor, så jag vet inte var storleken kommer ifrån. Jag känner en treåring efter Johnson-Donnerhall också. Den är också stor, fast väldigt olik vår. Den är betydligt grövre och mer massa. Både den och vår är mycket känsliga hästar med nerv i.
Vår har mycket energi och arbetsvilja. Han är mycket vettig i huvudet, men som sagt känslig. Jag tror man skall komma ihåg att det är Jazz i Johnson och välja ett sto med inte för mycket nerv i åt honom. Jag skulle gärna använda honom igen till samma sto, men inte till vårt andra som har lite Sandro Hit i sig;).
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 175
Senast: lundsbo
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
22 173
Senast: Klara
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 646
Senast: Emtherlia
·
Avel Fanns bara väldigt gamla trådar så jag gör en ny. Jag letar efter en bra fbl-hingst till mitt hoppstammade multitalang-sto, och har...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 909
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tungband
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp