Bukefalos 28 år!

Julklappar från arbetsgivare

Jag är anställd av Vgrregionen. Vi fick gåvokort på ett riktigt vettigt ställe i julklapp. Jag beställde i år en snygg väska. Förra året en fönsterbelysning. Sen får vi julbord på jobbet - naturbruksgymnasie, när eleverna äter julbord, om vi vill. Vårt kök är prisbelönt så det är ett fantastiskt julbord. Vi anställda äter också frivillig jullunch på terminens sista dag. Varje lov har vi gemensamma förvaltningsdagar. Då får vi gratis lunch och fika. Vårt friskvårdsbidrag höjdes från och med i år från 1500 till 2000 kr/år. Jag inser att jag har det väldigt lyxigt.
 
Så trist med arbetsgivare som inte har friskvårdsbidrag. Jag tror de tjänar enormt på att uppmuntra friskvård både fysiskt och psykiskt.
Det tror jag med.
Ett bra friskvårdsbidrag är en av faktorerna jag tar hänsyn till vid jobbyte.

Nu går jag från en arbetsgivare som erbjuder 700 kr per år ELLER en timme i veckan (om verksamheten tillåter, vilket den tyvärr inte gör för många), till en arbetsgivare som erbjuder 3000 kr per år SAMT en timme i veckan :banana:
Åh vad jag hoppas att min nya arbetsgivare bryr sig om personalen på riktigt.
 
Sommarfest MED barn??! Verkligen??
Japp det är pysselstationer och hoppborgar och allt möjligt. I år var det barn och +1 på julbordet så då var julpyssel och ansiktsmålning för barnen. Ja vi fick såklart också göra pyssla och bli målade om vi ville det.
 
Jag ser ingen poäng med att allas familjer får gå på fest. Jobbfester tycker jag är till för att vi som jobbar tillsammans ska umgås på ett lättsammare sätt än på arbetstid. Barnen motverkar det syftet då föräldrarna måste hålla koll på dem hela tiden. Jag har både man och barn och jag skulle absolut föredra om det bara var vi som jobbar på företaget som bjuds. Umgås med min man och barn gör jag alla andra dagar på året. Jag klarar mig utan dem en kväll faktiskt...
Fast för oss så har vi så många andra event och middagar som bara för anställda så att man får ta med någon en gång om året och sen har vi AW som är öppen för en gäst en gång i månaden är helt ok tycker jag. (Vi har AW varje fredag) Så vi har gott om möjligheter att umgås med våra kollegor att det kan vara kul att träffa deras respektive och barn som man annars bara hör talas om. +1 får man välja som man vill så man kan ta med en kompis om man vill det och jag har tagit med min systers barn någon gång.
 
Vi har ocksa en arlig sommarfest, som ar frivillig och pa helgen, som ar oppen for hela familjen (eller vanner/flatmates/eller vem helst man vill slapa med) och dar det planerats for barnunderhallning.

Jag gar om jag inte har nagot battre for mig den dagen - de brukar vara i kul miljoer som ar trevliga for en dagsutflykt - vi har varit pa London Zoo, Kew Gardens etc, och da ingar fritt intrade till hela stallet, sa man kan ta med sig familj, vanner och strosa runt, sen ga till jobbets omradet for drinkar, mat och allmant hang med de kollegor man trivs med - jag tycker det ar ett beundransvart initiativ som genomfors valdigt bra av mitt jobb, aven om som sagt, jag sjalv bara prioriterar det om jag inte har nagot battre for mig, och jag kan tanka mig att om man har korigt familjeschema sa kanske det ar nagot man valjer bort, men vissa uppskattar det helt klart!
 
Vi har ocksa en arlig sommarfest, som ar frivillig och pa helgen, som ar oppen for hela familjen (eller vanner/flatmates/eller vem helst man vill slapa med) och dar det planerats for barnunderhallning.

Jag gar om jag inte har nagot battre for mig den dagen - de brukar vara i kul miljoer som ar trevliga for en dagsutflykt - vi har varit pa London Zoo, Kew Gardens etc, och da ingar fritt intrade till hela stallet, sa man kan ta med sig familj, vanner och strosa runt, sen ga till jobbets omradet for drinkar, mat och allmant hang med de kollegor man trivs med - jag tycker det ar ett beundransvart initiativ som genomfors valdigt bra av mitt jobb, aven om som sagt, jag sjalv bara prioriterar det om jag inte har nagot battre for mig, och jag kan tanka mig att om man har korigt familjeschema sa kanske det ar nagot man valjer bort, men vissa uppskattar det helt klart!
Härligt att alternativet finns! :up:
 
Det tror jag med.
Ett bra friskvårdsbidrag är en av faktorerna jag tar hänsyn till vid jobbyte.

Nu går jag från en arbetsgivare som erbjuder 700 kr per år ELLER en timme i veckan (om verksamheten tillåter, vilket den tyvärr inte gör för många), till en arbetsgivare som erbjuder 3000 kr per år SAMT en timme i veckan :banana:
Åh vad jag hoppas att min nya arbetsgivare bryr sig om personalen på riktigt.
Jag har en timme i veckan +2000 kr. Den där timmen är ovärderlig faktiskt! Jag har lite för bra förmåner utöver det för att kunna byta jobb 😅
 
Så trist med arbetsgivare som inte har friskvårdsbidrag. Jag tror de tjänar enormt på att uppmuntra friskvård både fysiskt och psykiskt.
Jag har jobbat på samma arbetsplats i 22 år, så kanske inte konstigt att jag är lite less och inte känner mig uppskattad? Men trivs ju uppenbarligen ändå... På dessa år har vi aldrig haft friskvårdsbidrag eller liknande, förutom en massagestol som vi de första åren kunde låna tex på lunchen, men den var i en lägenhet så inte i direkt anslutning till lunchrummet. Nu vet jag inte om den finns kvar.
 
Jag ser ingen poäng med att allas familjer får gå på fest. Jobbfester tycker jag är till för att vi som jobbar tillsammans ska umgås på ett lättsammare sätt än på arbetstid. Barnen motverkar det syftet då föräldrarna måste hålla koll på dem hela tiden. Jag har både man och barn och jag skulle absolut föredra om det bara var vi som jobbar på företaget som bjuds. Umgås med min man och barn gör jag alla andra dagar på året. Jag klarar mig utan dem en kväll faktiskt...
Exets jobb bjöd in respektive.
Rätt logiskt eftersom det bara jobbade män där (linjemontörer -de som lagar kraftledningar) - med undantag av adminfolket. Vi respektive gjorde festen mindre styltig och och mindre alkoholstinn. Plus att det möjliggjorde dans. ;);)
 
Jag är anställd av Vgrregionen. Vi fick gåvokort på ett riktigt vettigt ställe i julklapp. Jag beställde i år en snygg väska. Förra året en fönsterbelysning. Sen får vi julbord på jobbet - naturbruksgymnasie, när eleverna äter julbord, om vi vill. Vårt kök är prisbelönt så det är ett fantastiskt julbord. Vi anställda äter också frivillig jullunch på terminens sista dag. Varje lov har vi gemensamma förvaltningsdagar. Då får vi gratis lunch och fika. Vårt friskvårdsbidrag höjdes från och med i år från 1500 till 2000 kr/år. Jag inser att jag har det väldigt lyxigt.
OT
Var du som jobba på naturbruksskola? Vilken? (om du vill svara såklart)Tänkte kanske träffat på dig om är Uddetorp 😅 . Prisbelönt kanske blitt igen? Vet ett tag var lite sämre med maten, men annars var mestadels kanon mat där på tiden jag gick där.
 
Jag får gymma varje dag på arbetstid + årskort på gym.
Lyx :love: vad jobbar du med?
Det är den verkligen! Vi har en timme i veckan +3000 kr, det är sjukt bra. Nu har vi dessutom fått rutin på att utnyttja den där timmen ett gäng tillsammans, det är väldigt trevligt!
Mitt jobb hade fixat cirkelträning en gång i veckan som vi försökt gå på under hösten. Så bra och kul!
 
OT
Var du som jobba på naturbruksskola? Vilken? (om du vill svara såklart)Tänkte kanske träffat på dig om är Uddetorp 😅 . Prisbelönt kanske blitt igen? Vet ett tag var lite sämre med maten, men annars var mestadels kanon mat där på tiden jag gick där.
Sötåsen.
 
Härom året fick alla anställda i den region där jag arbetar en matlåda av ungefär (men inte riktigt) sådan här modell.
1672293104541.png

Rostfritt stål så att den inte går att mikra, och lock av bambu som inte får diskas i maskin. Det blev inga stående ovationer... :grin:
 
Härom året fick alla anställda i den region där jag arbetar en matlåda av ungefär (men inte riktigt) sådan här modell.
Visa bifogad fil 109360
Rostfritt stål så att den inte går att mikra, och lock av bambu som inte får diskas i maskin. Det blev inga stående ovationer... :grin:
Jag tror inte jag använt en sån till matlåda, utan snarare förvaring av typ smörgåspålägg och liknande i kylen :)
 
Härom året fick alla anställda i den region där jag arbetar en matlåda av ungefär (men inte riktigt) sådan här modell.
Visa bifogad fil 109360
Rostfritt stål så att den inte går att mikra, och lock av bambu som inte får diskas i maskin. Det blev inga stående ovationer... :grin:
Hade varit perfekt här. Vi är flera som använder värdeskåp och få behöver man rostfria lådor. Hemma om vi har rester brukar jag lägga det i dessa och sedan kasta in det i ugnen.
 
Förutom godis som julklapp fick jag en julbonus på 5000 kr iår från min ena arbetsgivare. Så 3500 rakt in på kontot att göra något roligt för. :love:

Kom på att jag fått julbonus tidigare också från en annan arbetsgivare. Tror det var 1000 kr extra på december lönen för några år sedan.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 228
Senast: Sasse
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 174
Senast: Acto
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
17 18 19
Svar
375
· Visningar
23 693
Senast: Lillefrun
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp