Julklappstips till julklappsbyte

Problematisk

Trådstartare
Jag ska vara med i ett julklappsbyte, förväntad ålder på deltagarna är typ 8-40 år. Det är alltså väldigt brett och ska passa alla (de flesta). Dessutom ska julklappen bara kosta ca 50 kr.
Finns det några roliga idéer här? Julprydnader känns SKITTRÅKIGT, och chokladask och liknande känns svårt eftersom jag inte vet om mottagaren kanske inte vill, kan eller får äta choklad. Presentkort räcker det ju inte heller till.
Det får vara hästrelaterat, men behöver inte vara det. Förslag?
 
Gör något gott hemma som inte är sött, till ex salta mandlar eller kryddskorpor. Det gläder väl inte en 8-åring om hen inte är förtjust det förstås, men annars kan väl någon som fått något barnvänligare byta?
 
Känns som slöseri med pengar och onödig konsumtion. Att bara köpa för att köpa utan att ha målet att det ska passa en specifik individ. Nä, jag är inget fan av att köpa julklappar som inte är till en specifik person som t.ex. julklappsspel.

Reflexer behöver väl alla, går att hitta billigt också (men väldigt tråkigt). Smartphonevantar kanske? Om det går att hitta för 50 kr.

Sånt jag hade tyckt var roligt att få för 50 kr hade varit: choklad eller lösviktste. Men det passar ju inte alla. Hade absolut inte velat ha en prydnadssak eller annat som jag måste behålla.

Presentkort på en te- eller kaffebutik kanske (eller delikatessaffär, ostaffär)? Så kan personen välja vad hen vill ha. Brukar finnas nåt för de allra flesta på såna ställen.
 
Känns som slöseri med pengar och onödig konsumtion. Att bara köpa för att köpa utan att ha målet att det ska passa en specifik individ. Nä, jag är inget fan av att köpa julklappar som inte är till en specifik person som t.ex. julklappsspel.

Reflexer behöver väl alla, går att hitta billigt också (men väldigt tråkigt). Smartphonevantar kanske? Om det går att hitta för 50 kr.

Sånt jag hade tyckt var roligt att få för 50 kr hade varit: choklad eller lösviktste. Men det passar ju inte alla. Hade absolut inte velat ha en prydnadssak eller annat som jag måste behålla.

Presentkort på en te- eller kaffebutik kanske (eller delikatessaffär, ostaffär)? Så kan personen välja vad hen vill ha. Brukar finnas nåt för de allra flesta på såna ställen.

Jag håller i sak med och tycker inte det är kul att få prydnadssaker, ätbara saker (är rätt kräsen, sällan andra träffar rätt) osv som man oftast får på liknande julklappsbyten, men nu är det bara att gilla läget :)
Därför jag iallafall vill ge nåt vettigt, som reflexer, även om det är trist. Smartphonevantar var också ett bra förslag!
 
Jag hade blivit glad för ett presentkort på ett café, frågan är väl om om man kan välja summa själv eller om de startar på högre summa. Eller i en te/kaffehandel som nån annan skrev.

Hade inte velat få t ex en prydnadssak eller godis.
 
Jag hade blivit glad för ett presentkort på ett café, frågan är väl om om man kan välja summa själv eller om de startar på högre summa. Eller i en te/kaffehandel som nån annan skrev.

Hade inte velat få t ex en prydnadssak eller godis.

Brukar man kunna köpa presentkort på bara kr i te/kaffehandel? Och får man nåt för det?
 
Brukar man kunna köpa presentkort på bara kr i te/kaffehandel? Och får man nåt för det?

Jag vet faktiskt inte... Men tycker man borde kunna det! Man kan ju alltid fråga :). Och tja, det räcker väl inte till så mkt kanske, men alltid något :). Mottagaren kan ju välja att lägga till lite själv också kanske.
 
Jag har köpt ett julyatzy (med julfigurer istället för siffror). Jag tänker att det kan vara lite mysigt och passar de flesta. Samt en Rubiks kub med julmotiv.

25 kr styck på Netto! Jag handlar verkligen aldrig på Netto, så det var rena slumpen att en kollega började prata om det.
 
Jag brukar alltid köpa skraplotter. Passar alla och kan bli så mycket mer.

I vårt julklappsspel är skraplotter förbjudet, annars skulle nästan alla köpa det och då vi spelar med att man får "stjäla" av varandra så är en del av spelet att det ska vara olika saker.

Ett av de bästa sakerna jag fått i vårt julklappsspel är en liten termos på 3 dl. Mycket praktisk att ha med till fika. Borde funka till alla åldrar om man är lite friluftintresserad eller behöver ha fika med av andra anledningar. Vi har också haft t ex utfällbara grillpinnar, "spindelplockare", resespel och fina julgranskulor.
Men vi har 100 kr på vårt spel just för att det är så svårt att hitta roliga/vettiga saker för 50 kr.
 
Eller så blir det en jättevinst! Det är därför jag aldrig ger bort skraplotter. :angel:

Jag vet inte hur jag reagerat om jag vann en jättevinst på en skraplott jag fått en nån som inte står mig väldigt nära. Hade varit en väldigt jobbig situation! Huu! :nailbiting: Jag fick en trisslott på ett julklappsspel på jobbet för några år sen. Tänk om det varit en halv miljon i vinst? Nu vet jag inte vem som köpt lotten. Men ändå... hade känts så dumt.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 075
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 074
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 019
Senast: jemeni
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 567
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp