Bukefalos 28 år!

Ohh den här julen kommer jag gå bananas!!

Huset är ganska iordning på renoveringsstadiet och det gör att i år kommer jag kunna plocka fram mer än 3 adventsstakar.

Jag är inte mycket för Julpynt med adventspynt däremot :D

Har 2 stora stjärnor. sen flertalet små. Mina adventsljusstakar är alla sönder så i år blir det bara stjärnor, Funderar på att byta till julgardiner i köket tillsammans med en enkel löpare dessa gardiner är i grå toner med små naturtomtar på i milda färger.
Rosa julstrjärnor i kruka alt vita kommer köpas in 2 st. 2 amaryllis och eventuellt någon hyacint
Har lite olika tomtar. Har på något vis lyckats samla på tomtar har alldeles för många men det är nog bara 2 jag köpt själv :rofl:

Alla kommer inte upp. Många är tomtar jag fått från släkt vid olika tillfällen och har ett sentimentalt värde- Vilket gör att jag inte vill slänga dem men inte ha dem framme heller så de är väl undanstoppade i källaren. Gran ska vi ha i år och min halmgris ligger alltid framme. i år (säger det varje år den är framme) kanske jag kan få hundarna att låta bli den.

Jag har hellre lite större pynt här och där än en massa smått och jag gillar naturfärger så även om det är rött är det lite matt och inte lika in your face eller hur man ska uttrycka det.

I vanliga fall är jag lite emot jul men nu är detta tredje julen då jag inte behöver jobba och kan tillbringa den hemma i lugn och ro :D
 
Jag har knappt börjat än. Bara bytt lite kuddfodral i vardagsrummet till gröna och röda. Satt röda, gröna och gråa ljus i lyktorna. Stearinljusen är nu silver guld och vitt.

Jag är lite sugen på att göra något nytt i år, men jag har egentligen inte råd- Så till helgen blir det upp med adventstakar och stjärnor på vanliga platserna
 
Våra får vara kvar som vanligt!

De står kvar, jag älskar mina orkidéer.

Något år har jag hängt lite glitter i en fikus ... Men annars får de bara stå. De drar inte ner stämningen :)

@glittra Alla mina blommor står kvar, Speciellt orkidéer tycker de passar in överallt oavsett årstid/högtid :)

Alla mina växter står kvar på sina vanliga ställen oavsett jag julpyntar mycket/lite eller inte.
OK, väldigt samstämmiga svar :D
Några måste jag nog flytta på för annars får inte pyntet plats, men jag ska testa att låta de flesta stå kvar.
 
OK, väldigt samstämmiga svar :D
Några måste jag nog flytta på för annars får inte pyntet plats, men jag ska testa att låta de flesta stå kvar.
Jag har samma problem, får inte plats med pynt i fönstren. Jag har ingen bra lösning på det så än så länge håller jag mig till hängande stjärnor. Jag skulle annars vilja ha elektriska ljusstakar. Stjärnorna i papper börjar bli ganska slitna och är anpassade i färg och storlek efter vårt förra boende.
 
Ohh den här julen kommer jag gå bananas!!

Huset är ganska iordning på renoveringsstadiet och det gör att i år kommer jag kunna plocka fram mer än 3 adventsstakar.

Jag är inte mycket för Julpynt med adventspynt däremot :D

Har 2 stora stjärnor. sen flertalet små. Mina adventsljusstakar är alla sönder så i år blir det bara stjärnor, Funderar på att byta till julgardiner i köket tillsammans med en enkel löpare dessa gardiner är i grå toner med små naturtomtar på i milda färger.
Rosa julstrjärnor i kruka alt vita kommer köpas in 2 st. 2 amaryllis och eventuellt någon hyacint
Har lite olika tomtar. Har på något vis lyckats samla på tomtar har alldeles för många men det är nog bara 2 jag köpt själv :rofl:

Alla kommer inte upp. Många är tomtar jag fått från släkt vid olika tillfällen och har ett sentimentalt värde- Vilket gör att jag inte vill slänga dem men inte ha dem framme heller så de är väl undanstoppade i källaren. Gran ska vi ha i år och min halmgris ligger alltid framme. i år (säger det varje år den är framme) kanske jag kan få hundarna att låta bli den.

Jag har hellre lite större pynt här och där än en massa smått och jag gillar naturfärger så även om det är rött är det lite matt och inte lika in your face eller hur man ska uttrycka det.

I vanliga fall är jag lite emot jul men nu är detta tredje julen då jag inte behöver jobba och kan tillbringa den hemma i lugn och ro :D

Prova att strö finmalen peppar på den. Ofarligt, men inte så trevligt att få i nosen... Funkade på våra katter. Låter de bli grisen så märker de inte av pepparn men försöker de pilla på den känner de det direkt. Känner en som fick sina katter att låta bli julgranen genom att hälla peppar på den. De rörde den en gång, gick nysande därifrån och rörde den aldrig igen.
 
Jag har samma problem, får inte plats med pynt i fönstren. Jag har ingen bra lösning på det så än så länge håller jag mig till hängande stjärnor. Jag skulle annars vilja ha elektriska ljusstakar. Stjärnorna i papper börjar bli ganska slitna och är anpassade i färg och storlek efter vårt förra boende.

Ljusgardiner! Så mysigt!
 
24251778_10155178415095678_2098341724_n.jpg


=D Redo för första december (då jag också firar att det är ett år sen jag fick nycklarna till min lägenhet :heart) ! (Tycker julkalendern går i kategorin julpynt då den pryder sin plats på väggen, eller vad säger ni? =) )

//r
 
Kära julpyntare, jag har ett problem.
Jag vill ha en eller två lampor i hallen men där finns bara lamputtag. Var sjutton hittar man passande belysning till det?
Fönstren är rätt små så stora stjärnor går bort.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 699
Senast: Hyacinth
·
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 782
Senast: sthu
·
N
Övr. Djur Har sett att vissa här på forumet har afrikanska jättesnäckor, dom är ju bara för häftiga! Har funderat på såna i nåt år nu, och tänkte...
2
Svar
33
· Visningar
5 699
Senast: Nelly_Muffin
·
Hundavel & Ras Efter många funderingar fram o tillbaka på vad nästa hund ska vara för ras, tänkte börja leta uppfödare så smått, ställer jag återigen...
Svar
19
· Visningar
3 270
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp