Misstänkte att det var något större men ändå vilka pengar de tar för ett par ljusstakar. Vi har också stora fönster och jag är lite lätt orolig att mina stjärnor på lampfot från gamla huset kommer se väldigt små ut :nailbiting:

Men dina nya var snygga :up:

Det är väl "tur" att vi är försenade med tillbyggnaden så att jag inte behöver köpa fler ljusstakar i år :p
 
Blev betydligt mer logiskt då ;)
Här satt jag och funderade på om du menade att jag skulle ta fram sågen ich göra den ena kortare eller placera böcker under den andre :D
:o
Jättefina var de! Egentligen spelar det kanske ingen större roll men kan tänka mig att fönstrerpartiet upplevs större om det är längre avstånd mellan dessa så de två fönstrerna som är närmast väggen. De två yttersta som @Ramona också tyckte :)
 
Jag gillar stjärnor för då kan jag lättare ”pynta” fönsterbrädan och det har en fördel med att de är mycket billigare än ljusstakar :D ;)
Jag med :love:
Men just i köket och matrummet kändes det som om stjärnor inte passade in i stilen. Vi har haft stjärnor i matrummet innan vi rev och byggde om och det var inte rätt. O_o
Vi kommer ha stjärnor i vardagsrummet, biblioteket och alla sovrum istället. :)
 
Köpte de 2 ljusstakarna till detta glasparti så nu är frågan om de ska stå i de yttersta fönstren, de i innersta eller i typ fönster 1 och 3. O_o
23843127_10155877313313953_4690952659624747957_n.jpg

Jag tycker du ska ställa dem i de två mittersta fönstren och sen har höga växter/tomtar i de två yttersta.
 
Jaha affären som jag beställde ljusstakarna i mailade nu och berättade att de inte hade dem i lager oavsett vad som stod på hemsidan och att de utgått hos leverantören.

No shit Sherlock :banghead::banghead:

Finns en butik som har en i lager men det hjälper ju inte mig eftersom jag behöver två. :cautious:

Ljusstakarna jag suktat efter i 3 år är bara att glömma alltså :arghh:

Fick ändra strategi och efter en massiv googling har jag nu beställt dessa.
star_trading_-_ljusstake_-_tripp_brun_-_star_trading_-_lavanille.com.jpeg

Kommer köpa till dekorationsringar för att matcha ljusstakarna i köksfönstren. Men dessa är inte i ek, de är bara bruna :( Att jag sparar en tusenlapp är en klen tröst när det inte är dessa jag vill ha egentligen.
76,5 höga och 49 breda.
 
Jaha affären som jag beställde ljusstakarna i mailade nu och berättade att de inte hade dem i lager oavsett vad som stod på hemsidan och att de utgått hos leverantören.

No shit Sherlock :banghead::banghead:

Finns en butik som har en i lager men det hjälper ju inte mig eftersom jag behöver två. :cautious:

Ljusstakarna jag suktat efter i 3 år är bara att glömma alltså :arghh:

Fick ändra strategi och efter en massiv googling har jag nu beställt dessa.
star_trading_-_ljusstake_-_tripp_brun_-_star_trading_-_lavanille.com.jpeg

Kommer köpa till dekorationsringar för att matcha ljusstakarna i köksfönstren. Men dessa är inte i ek, de är bara bruna :( Att jag sparar en tusenlapp är en klen tröst när det inte är dessa jag vill ha egentligen.
76,5 höga och 49 breda.

Den var jättefin!

Men köp inget du inte tycker om. Varför inte prova ljusgardiner ett tag tills du hittar ljusstakar du verkligen vill ha? Det blir väldigt mysigt med ljusgardiner!
 
Den var jättefin!

Men köp inget du inte tycker om. Varför inte prova ljusgardiner ett tag tills du hittar ljusstakar du verkligen vill ha? Det blir väldigt mysigt med ljusgardiner!

Problemet är att det var de ljusstakarna jag ville ha och jag kan liksom inte släppa dem så inga andra lär få en chans. Och de finns ju inte längre så där är det kört.
 
Hörrni nu tycker jag det börjar bli dags med fler bilder på våra pyntade hem? =) =) Eller är det inte så många som startat än? Många som kör på första advent?

Jag känner att nu är det helt ok att börja pynta =) Men har hittills bara min julstjärna, har inte hittat/köpt något mer pynt ännu, men känner jag vill ha det juligt...!

Har ingen bild på stjärnan upphängd i fönstret, men såhär ser den ju ut iaf.
23415898_10155123727495678_1770939883_n.jpg


//r
 
Hörrni nu tycker jag det börjar bli dags med fler bilder på våra pyntade hem? =) =) Eller är det inte så många som startat än? Många som kör på första advent?
Här blir det inget innan matrummet är klart. Vi ska ha kalas fredag och lördag nästa vecka så vi har en klar deadline.

Jag känner att nu är det helt ok att börja pynta =) Men har hittills bara min julstjärna, har inte hittat/köpt något mer pynt ännu, men känner jag vill ha det juligt...!

Har ingen bild på stjärnan upphängd i fönstret, men såhär ser den ju ut iaf.
23415898_10155123727495678_1770939883_n.jpg


//r
 
Hörrni nu tycker jag det börjar bli dags med fler bilder på våra pyntade hem? =) =) Eller är det inte så många som startat än? Många som kör på första advent?

Jag känner att nu är det helt ok att börja pynta =) Men har hittills bara min julstjärna, har inte hittat/köpt något mer pynt ännu, men känner jag vill ha det juligt...!

Har ingen bild på stjärnan upphängd i fönstret, men såhär ser den ju ut iaf.
23415898_10155123727495678_1770939883_n.jpg


//r
Jag har tänkt adventspynta i helgen men jag har som regel att fönstren måste putsas och hela hemmet dammtorkas först. Jag har tre vardagsrumsfönster kvar att putsa (tio fönster gjorda) och dammtorkningen är inte påbörjad än.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 663
Senast: Hyacinth
·
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 693
Senast: sthu
·
N
Övr. Djur Har sett att vissa här på forumet har afrikanska jättesnäckor, dom är ju bara för häftiga! Har funderat på såna i nåt år nu, och tänkte...
2
Svar
33
· Visningar
5 666
Senast: Nelly_Muffin
·
Hundavel & Ras Efter många funderingar fram o tillbaka på vad nästa hund ska vara för ras, tänkte börja leta uppfödare så smått, ställer jag återigen...
Svar
19
· Visningar
3 249
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp