Jultråd 2014

Nu är det äntligen julpyntat :love: Det blev lite mer sparsamt pyntat här hemma i år, något jag aldrig trodde skulle hända. Sparsamt för oss kanske jag borde säga, för visst finns det en hel del tomtar framme ändå ;) Änglaspelet gick att montera ihop även detta år, även fast det är både snett och lite väl oputsat kanske, och vi säger som vi alltid gör; Nästa år köper vi ett nytt! Julgranen fick gå i främst rött i år, till skillnad från alla andra år då vi hängt i allt möjligt haha. Det känns som vi allihopa (= jag och mamma) har "mognat" lite i pyntandet till detta år.

Allt julgodis som har bakats står nu nere i matkällaren (hur gör egentligen ni som inte har en matkällare i juletider? Vi skulle inte ha en chans utan den :rofl:) och tinar i lagom takt. Sjutton olika saker blev det, plus lussekatterna som ligger i frysen och pepparkakorna som står i skåpet. Åtta olika sorters tryfflar står i varsina fina glasburkar, men resterande godis fick packas i vanliga, fula glassburkar för att få plats. Risken finns att vi har julgodis så det räcker till midsommar, eller varför inte enda till nästa jul? :angel:

img_1168_5499bf26ddf2b34ad8ed932c.jpg
 
NU är allt på plats, även julmust och pepparkakor framställda till Tomten framför kaminen... :p
Jag har avnjutit 1:a vildsvinsskinkamackan och druckit julmust, nu är det glögg och en chokladbit som slinker ner... :d
Härligt med JUL :love:
 
Här är också allt klart i stort sett.
Tassade upp till sonens rum nyss med julstrumpan och en liten julklapp :) Hoppas bara han ser den i morse när han vaknar. Klapparna ligger under granen, sitter och skriver sista rimmet nu och har nyss tjuvstartat med lite jansson och skinka.
 
Äntligen är dagen här, god jul allihopa! Jag hoppas att alla får en helt underbar dag, med god mat och trevligt sällskap. Eller kanske på ett helt annat sätt? Alla firar jul olika och inget sätt är fel, så hur ni än firar önskar jag er en riktigt god jul :)

Jag har precis plockat fram allt julgodis och lassat upp så det ska vara i lagom temperatur tills släkten kommer. Lite väl mycket kanske det blev, haha, men är det jul så är det ;) Tryfflarna i sina glasburkar, fudgen i den bakre raden och övrigt (gräddkola, puffkola, kokosgodis och rockyroad) i främre raden. Här ska det frossas!

img_1199_549a972be087c316b77ee0c0.jpg
 
Julen för mig innehöll sol, bad, julparad med tomten på kamel och julmiddag utan klassisk julmat ;) härligt! Men det är skönt att vara hemma igen, tar igen julmaten och dricker must! :D
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 390
Senast: Tilly_85
·
Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
816
Senast: alazzi
·
Fordon Jag bor i Valdres. Allt här lutar, mer eller mindre brant. Dessutom är det is och snö oktober-april. Förra bilen (Caddy) hade en knapp...
Svar
18
· Visningar
1 643
Senast: Jeffery
·
Juridik & Ekonomi Jobba inte deltid/ med uppehåll då det påverkar din pension. Varenda krona du tjänar räknas. Hört dessa 2 hela livet från olika håll...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 999
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp