Bukefalos 28 år!

Jultråd 2014

Har ni tajmat med era julblommor förresten? Min amaryllis (nr 2 för säsongen, en rosa lyste upp november åt mig) blommar idag eller i morgon och mina nya hyacinter blommar eller är på gång. :)

Precis sjunkit ned i soffan efter att ha bytt ut alla (har en enorm mängd på fyra stycken... ;) ) hyacinter i huset. De nya är precis påväg att slå ut så de blir perfekta nu tror jag! :bump: Amaryllisen däremot kroknade ihop igår efter att ha varit jättefin ett tag. Är det för sent att skaffa en ny nu? :confused:

Förutom att kattjäkeln haft av en stängel på en av två som stod och var jättefina och symmetriska i sovrumsfönstret (:cry:) så är i alla fall julstjärnorna fina! :p
 
Är det någon här i jultråden som har ett tips på hur man kan få bort flottet från smörkolor? de blev nästintill perfekta förutom allt flott!! :eek:
 
Håller med ^_^.
Man behöver också köttbullar för minst 3 dagar och både till frukost och kvällsmat :).
Köttbullar ska finnas i överflöd annars är det inget julbord :p

Jag håller också med!
När jag äter julbord äter jag köttbullar, kanske 3 prinskorvar, en macka med julskinka o senap (eller 2) och kalvsylta med röbetssallad. Jag äter INTE potatis på julbordet. Potatis är torrt och tråkigt och tar plats från annat som är godare :P Och större dele av tallriken består av köttbullar :D som tur är så vet ju familjen det vid det här laget så att jag brukar få min beskärda del av bullarna :D
 
Här är granen uppe (kan fixa bild ikväll) lite julpynt och i morgon ska det handlas mat. Ska skriva namn och rim på två julklappar också, sedan är det också klart.
Julskinkan låter jag mammas sambo koka åt mig, blir mycket godare då än när jag gör det :p
 
I helgen ska jag slå in paket med mina fina papper och snören! :D Och ikväll ska jag nog bestämt roa mig med att göra lite fler mozartkulor. De tog slut rätt snabbt med en marsipanälskande sambo. :p

Blev ingen gran i år, men vi åker snart hem till mina föräldrar och får njuta av deras gran!
 
Konstaterar som alla år att jag HATAR julhandel och jag HATAR bilister som inte släpper en fullastad cyklist över vägen eller använder blinkers och gaah! Men nu är det iaf avklarat, det som återstår är väl typ potatis, vörtbröd och annat som är mer färskvaror än typ prinskorv och torrvaror.
Ny gran blev det, har en 210-gran sen innan men det är så jävla trångt här hemma så jag tänkte ställa en 120-gran på en hylla istället och surra fast den där så katterna inte välter den. Wish me luck :p
 
Har begått en dödssynd och smällt upp granen redan nu. Egentligen är jag anti allt vad granar heter tidigare än dagen före jul men jag måste ju se om lillkatten kan ge fan i glittret eller inte så jag slipper komma hem på julaftonskvällen och hitta glitter hängande ur arslet på honom so to speak... :p

10843787_737983056293555_1453232965_n.jpg


10838737_756065387824865_559277235_n.jpg


Hittade den här fina renen idag :love: Och min kära morot måste såklart få vara med som vanligt ;)

10865094_547604975374611_1575892627_n.jpg


Sist ut har vi vad som ska föreställa ett par lovikavantar :)
10831800_784824941582862_206810054_n.jpg
 
Har köpt de flesta julklappar online i år, vilket faktiskt känns väldigt skönt, annars brukar jag gilla att trängas i stan med alla andra. Har några kvar att köpa och har ingen aning om vad, men jag kommer nog på något bra så småningom :)
 
Här ska bara några presentkort pysslas ihop inför julafton. Hemma blir det minijul ikväll med sambon och katterna, det godaste i julmatsväg och ordentligt med bubbel. Och så ger vi varandra julklapparna idag, så slipper vi bära med dem på flyget och sen hem igen samma väg från julfirandet med familjen.
 
Nu har vi satt upp vår julgran. Vi har bara en plastgran då vi aldrig är hemma över jul men lite stämning får man ju iaf.
Och så har vi städat så vi kan åka hemifrån med gott samvete och inte komma hem till kaos!
 
Jag håller också med!
När jag äter julbord äter jag köttbullar, kanske 3 prinskorvar, en macka med julskinka o senap (eller 2) och kalvsylta med röbetssallad. Jag äter INTE potatis på julbordet. Potatis är torrt och tråkigt och tar plats från annat som är godare :P Och större dele av tallriken består av köttbullar :D som tur är så vet ju familjen det vid det här laget så att jag brukar få min beskärda del av bullarna :D

Här är dagens jobb utfört .
 
Hur mycket kyla tål hyacinter? Har gjort ett fint litet arrangemang som jag skulle vilja ha stående på trappan, men klarar hyacinterna minusgrader?
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 581
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Jag och mina två vänner ska åka bort över en helg första helgen i oktober. Har ni tips på fina inte alltför dyra spahotell ungefär här...
Svar
8
· Visningar
394
Senast: Malin_L
·
Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
261
Senast: annersia
·
Fordon Måste så småningom byta bil. Vill ha en automatväxlad lite högre bil, årsmodell 2014 och nyare och körd under 10 000 mil. Har kollat...
Svar
3
· Visningar
187

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp