Just nu är jag irriterad på... Del 4

Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

Bara i det fallet, vi har kalas så sällan att det inte gör mig något. Men alltså om jag jämt behövde säga till honom att duscha skulle jag inte stått ut. Men den gången om året vi har storkalas kan jag leva med att vara häxan surtant:p
Nu var det mycket i logistiken också som gjorde att jag kände mig tvingad att vara 'förälder'
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

Sjukt irriterad på att jag inte kan hitta att se dagens stafett någonstans.
Vaaaaarföööööör har inte SVT os. Blir så förbannad! :rage:
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

KL

Irriterad på att jag visst måste påminna el exo om att jag faktiskt sade åt honom att flytta. Han verkar ha inställningen att det här bara är något tillfälligt som snart är förbi. Om han bara hänger sig kvar så rinner det ut i sanden. :meh:
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

Ge honom ett utflyttningsdatum? Som är rimligt med alla köer och bostadsrättstankar
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

Ja får nog göra det.
Det sura är att jag har ju ingen inkomst nu, och tror inte jag lär hinna få någon hjälp av soc nu i feb. Tror inte exet har något emot att vi hjälps åt med räkningarna nu den här mån. Men ta upp det känns så okänsligt. Eller är jag lite mesig nu bara?
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

Det löste sig av sig självt, han ansåg det självklart att vi hjälps åt med räkningarna. :) Skönt att inte behöva tänka på det.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

kl

Just nu är jag asirriterad på att jag känner igen namnet på en person vars annons jag just svarat på, men verkligen inte kan placera det och heller inte får några relevanta träffar när jag googlar. Mycket enerverande. Tänk om det är någon man haft värsta beefen med tidigare?
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

Sådant är grymt irriterande!
Likaså när man möter någon och inte kommer på var man sett personen tidigare.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

*kl*

Jag är irriterad på att jag inte kan somna. Tack äckelidioten som ger mig ångest och sömnsvårigheter. :arghh:
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

Verkligen! Extra härligt när personen ifråga känner igen en och börjar prata på, medan man själv står där och nickar och ler och hoppas att det inte kommer några jobbiga frågor.
biggrin.gif


Jag gjorde det snyggaste någonsin på den punkten häromsistens. Mötte ett gäng förbundsvänner varav de flesta var okända för mig, så det blev en hel radda handskakande och namnpresenterande. Så sträckte jag fram handen till en snubbe som bara "ja men trevligt, vi delade ju bara bil i sju timmar tur och retur för två veckor sedan" och...... nackskott på mig. Nu tog han inte illa upp, men åh vad jag tycker sådant är jobbigt.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

Haha ooops! :D

Var en som hejade på mig och började prata en massa för ett par år sedan.
Jag vet fortfarande inte vem det var, men hon kände tydligen igen mig :p
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

Haha! Undrar hur många gånger det hänt en åt motsatta hållet, dvs. att man själv stått där och babblat på med en livrädd stackars människa som undrat vem man är och vad som sker.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

kl

Jag är irriterad men framför allt uppgiven och ledsen över alla dessa videos som förpestar min facebookfeed, där folk ska hälla i sig öl och nominera varandra... Denna jävla alkoholkultur som många faktiskt inte vågar stå emot utan känner sig tvingade att följa. Blir så trött.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

kl

På att min farmor förmodligen är döende, och på att det fått gå så jävla långt, att inget har hänt trots att hon kräkts upp all mat i månader, väger 40 kg och nu bara sover hela dagarna. Jag är inte insatt i fallet, så att säga, men när vårdare dessutom anmäler behandlande läkare så känns det som att något inte är helt okej.

Och på att jag inte vill träffa henne, för jag har inte träffat henne på säkert 10-13 år och allt känns så främmande.
Och på att jag flyr så fort ämnet alls kommer upp, för jag vill inte se min pappa ledsen. Vi pratar inte känslor och det blir helt fel.
Och på att jag inte vill gå på begravningen, för jag klarar inte av stora grupper med ledsna människor, det är så bisarrt och obehagligt och fel.
Och på att jag känner ovanstående tre saker och får uselt samvete.
Åh.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

Man får känna så, faktiskt.
Det är helt normalt att inte känna sig bekväm med begravningar. Det är helt normalt att inte känna sig bekväm med döden.
Men jag hoppas det går bra (så bra som det kan gå) och att du får göra det du känner dig mest bekväm med, utan att folk får för sig att du är respektlös eller något annat dumt.

Att inte palla begravningar är inte konstigt.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

Åh, låter jobbigt :(

KL
På att jag har en person som varit skyldig mig pengar i flera år.. har nu på sistone betalat av lite åt gången. I November säger hon att hon ska sätta in resterande 3000.. har de kommit in? Nope, påminde henne i fredags och då skulle hon genast sätta in.. Har pengarna kommit in? Nope.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

Åh, låter jobbigt :(

KL
På att jag har en person som varit skyldig mig pengar i flera år.. har nu på sistone betalat av lite åt gången. I November säger hon att hon ska sätta in resterande 3000.. har de kommit in? Nope, påminde henne i fredags och då skulle hon genast sätta in.. Har pengarna kommit in? Nope.

Riley - Åh ja, apropå det här, sätter in åtminstone en del av min skuld på studs!
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

*KL*

Jag är sjukt irriterad på min kropp idag! Har börjat jobba extra i ett stall och har inte haft några större problem med träningsvärk (hade lite i början, men överkomligt) eller liknande (förutom senknarr på grund utav förstora stålhätte-skor) förrän idag.. Ligger just nu med mitt vänstra knä i högläge, ont i fötterna samt att mitt ena lillfinger gör riktigt ont O_o. Knät har jag haft problem med till och från men jag har ALDRIG haft ont i det efter att ha jobbat :meh:
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

Men jag hoppas det går bra (så bra som det kan gå) och att du får göra det du känner dig mest bekväm med, utan att folk får för sig att du är respektlös eller något annat dumt.

Att inte palla begravningar är inte konstigt.
Jag håller med, och det stör mig att det ens ska behöva vara något man oroar sig över. Att man inte skulle visa respekt genom att inte gå dit är ett sådant otroligt märkligt (och tyvärr vanligt förekommande) argument. Respekt och en relation till en avliden är väl så oerhört mycket mer än att eventuellt sörja i grupp för de övriga anhörigas skull, för det är ju det man gör om man inte själv får ut något av att vara där.

(Vilket påminner mig om att jag nu ska gå och ha dåligt samvete över att jag inte går på barndomsvännens begravning på fredag, men JAG VILL INTE. Jag var knäckt av sorg i några dagar efter beskedet och that's that, det var privat och jag är klar med det nu. Men åh vad jag vet att det kommer snackas.)

Och angående det senare inlägget, tack! :)
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

kl

irriterad på att allt kliar (särskilt sleeven), och att jag mår allmänt piss.
Trött på den här halvt feber/halvt illamående känslan. Wäh.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp