Bukefalos 28 år!

Just nu är jag irriterad på... Del 4

Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

*kl*

Jag är irriterad på hur svårt det ska vara att få tag på en dagmatte/husse. :arghh:

Jag har annonserat i tidningen, på blocket, facebook och på nätet... Jag har fått svar, men det är bara barnfamiljer och småtjejer i 14års åldern.
Han är för "mycket" hund för en tonåring (litar inte heller på dom, att passa han är väl intressant i max 2 veckor)... Barnfamiljer är ett big nooo nooo, då han vantrivs runt småbarn.

Finns det liksom ingen förtidspensionär eller någon som pluggar distans och vill ha en extra inkomst. Verkar fan inte så. :banghead::banghead:
Hade jag pluggat eller var penisonär så hade jag liksom inte bangat för 2000 kr/månaden.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

Haha, jag är å min sida förbannad på hur svårt det är att få tag på en daghund. Ingen i mina trakter behöver hjälp med sin hund, och behöver de ändå det hittar de hjälp på två röda. Jaaag vill ju också ha vovve, kan lätt göra det gratis.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

Lösningen: Flytta till min skitstad, så tjänar du både cash och får passa min hund! :D
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

KL

På att jag har en så otroligt snäll och välkomnande bror.

Ringde pappa vid halv elva och frågade om jag fick komma dit, då jag har tenta på fredag och inte kan plugga hemma.

Kommentaren jag får av min bror när jag varit där i fem min:

"Kan du inte åka hem igen?"
"Eh, nej??"
"Hur länge ska du vara kvar då?"
"Till 19 ungefär"
"Kan du inte åka tidigare? Eller åka till mamma eller nått?"
"Nej. Jag måste vara här."
"Men det får du inte!"
"Det får jag visst!"
"Jävla idiot! Då ska jag störa så mycket att du aldrig vill hit igen!"


Hm. Och jag ska bo här i fem veckor från och med nästa vecka. Känner mig SÅÅÅÅ välkommen.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

WTF?!?!?! O_o

kl
Och jag är irriterad på att jag är precis lika sjuk idag om de senaste dagarna, + tandköttsinflammation. I ren protest (eller något) äter jag chips. Så smart.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

"the sense of an ending" av julian barnes. Det är typ samlade lösryckta anekdoter från huvudpersonens liv i 270 sidor. Sedan knyts händelserna ihop från sida 271-280, man tänker "jahaaaaa det är därför jag läst allt dethär meningslösa tramset!" sedan ser man fram emot att se hur allt löser sig relationsmässigt men då är boken redan slut.

Men nu är skiten inne och betygsatt iaf. lyckades tydligen analysera ingenting på ett tillfredsställande sätt i över tusen ord.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

är irriterad på att jag tog bort det ursprungliga inlägget av gammal hederlig "men inte ska väl jagvara så bångstyrig och bråkig"-anda
 
Senast ändrad:
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

Det har fortsatt idag också. "JÄVLA IDIOT DRA ÅT HELVETE DITT AS" följt av "Jag ska förstöra ditt liv så in i helvete!", "Du är inte välkommen här! DU BOR INTE HÄR!!!"

Såatteh. Nån som tycker att det är konstigt att jag hade en period under gymnasiet då jag ignorerade hans existens?

Och ja, jag kanske bör tillägga att min del i konversationen består av att, lugnt och fint säga "Jag har faktiskt rätt att vara här, det bestämmer inte du och det är väl dags att du vänjer dig eftersom jag ska bo här i fem veckor."

Jag hatar min bror. Får man säga så? Nej. "Hata är ett så starkt ord". Men jag gör faktiskt det. Han förstör mitt liv och han är en bortskämd jävla idiotsnorunge. Man beter sig inte så där när man är arton år gammal och det är fan inte rätt att få ett "DU ÄR INTE VÄLKOMMEN HÄR IDIOT" kastat i ansiktet på en när man kommer hit och säger hej.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

The fuck?
Och ja, det är okej att hata folk. Även familjemedlemmar.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

Min häst fick 1,5 kg hösilage till kvällsmat en kväll. Visst, människor kan göra fel. Men jag är ändå så himla irriterad över att personen inte reagerade någonstans på vägen. Typ "oj vad lite den ska ha, är det verkligen rätt häst/påse jag tagit??? Kanske skulle höra med ägaren om det verkligen ska vara såhär?" men nix pix. did not happen.

Att kraftfodret ofta uteblir är ju irriterande men inte hela världen, men när hästen står ett halvt dygn med bara nåt kilo mat är ju bara....... argh. Är så himla irriterad över att foderrutinerna inte fungerar.

Det här stör mig jättemkt och är ett orosmoment ett bra tag efter att det händer. Jag står ju i ett stall där fodringar ingår för att vara säker på att hästen får mat även om jag inte är där. Jag kan ju inte heller vara arg på människan som gjorde det(vilket jag var först, men är inte längre. hänt är hänt liksom.) eftersom alla KAN göra fel. Det irriterar mig bara att det händer, och att det verkar hända min häst såpass ofta. :(
 
Senast ändrad:
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

kl

På att min fina lilla ort nu delar samma skamliga stadsbild som Stockholm. Så jävla deprimerande. Tack för detta, EU och er fria rörlighet.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

*kl*

Jag är irriterad på människor som påstår sig vara vältränade och driva bloggar om träning. Gärna med människor som typ har kunskap som sträcker sig till typ "protein är bra för musklerna! Hihihihihi!"..

Pricken över iet är när människor postar massa bilder på sitt fina proteinpulver, bilder där dom spänner sig men man ser inte en skymt av muskelmassa och selfies (gärna när dom sitter på en maskin typ.). :banghead::banghead:

Visst det är kul att du tränar människa, men din inspiration = 0.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4



På *trumvirvel* smörgåstårtor. Av alla saker i världen.
Jag hade en rant om det på FB igår, men jag tänker dra den igen.

Vad är grejen med smörgåstårta? Vadan denna besatthet av detta groteska bakverk/maträtt/sörja? Det är verkligen bara en enda stor ursäkt för att få bli av med alla överblivna saker man har i kylskåpet och sedan spelar det inte så stor jävla roll vad det är. Vem vid sina sinnens fulla bruk skulle röra ihop en middag bestående av ägg och räkor och tomat och leverpastej (fattar folk ens hur vidrigt det i sig är?) och skinka och lax och kaviar (det här är också äckligt oavsett sammanhang) och vindruvor? INGEN. THAT'S WHO. Vad är det för fel på att bjuda på en vanlig söt bakverkstårta? Eller baguetter där man kan välja på skagenröra och ost+skinka och kyckling? Varför måste man göra något som ser ut och smakar som om man skrapat ihop allt man hittat i slasken och komposten och lagt det på bröd?! Det här ska bli min huvudfråga som politiker. DÖD ÅT SMÖRGÅSTÅRTAN!

Mvh Riley som är halvt ångestfylld och halvt på väg att kräkas efter att ha insett att hon kommer bjudas på smörgåstårta på möten inte mindre än TRE JÄVLA GÅNGER de nästkommande två veckorna. Kommer ju se illa ut att vägra, särskilt som personen som gjort dem delar på FB om hur mycket tid hon lagt och hur stolt hon är, men det skiter jag i. Jag har gränser. Men det är fanimig illa nog att behöva sitta där och se spektaklet och känna lukten och se folk äta det och åååhhhhhhh nu hulkade jag på riktigt framför datorn.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

kl

På att jag aldrig blir fuckings friiiiiiisk. Värre idag än igår och så konsert ikväll. Yay. MÅSTE vara frisk nästa vecka.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

kl

Telefonförsäljare. JA jag är nöjd med mitt abonnemang, NEJ jag har inte råd att lägga 299 spänn i månaden på en ny iphone och för i helvete NEJ jag tänker inte låta dig ändra mitt abonnemang över telefonen!! :arghh:

Suck.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

KL

Att Within Temptation är på sweden rock i sommar och jag kan inte åka diiiiit! :arghh::arghh: Buhu!
De var i Sverige i aug förra året, då bara 23 mil härifrån och jag kunde inte se dem då heller.
Enda chansen att se dem i år är på SRF och jag har inte råd att åka. YYYYYYYLLLL! :arghh:
 
Senast ändrad:
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

Jag känner igen den där ångesten (dock med andra band) och lider med dig! Kan inte alla bra band planera sina turnéer efter ens eget schema?!

kl

På folk som skriver kryptiska, allvarliga/ledsna statusar på FB och vägrar berätta vad det gäller.
Nackskott.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

KL

är ganska irriterad på stallkamrater som först dömer ut ens veterinär som slarvig och dålig "men det där är ju så olika vad man har för erfarenheter!" och sedan en halv minut efter att veterinären är klar med ens häst kommer smygandes och undrar vad hästen fick för diagnos. DET SPELAR VÄL INTE DIG NÅGON ROLL??? har växlat ca 3 artighetsfraser med människan tidigare, så det är ju inte som att frågan är ställd med genuin omtanke, utan det känns som att den bara är ställd i skvallersyfte liksom. Jag behöver inte det.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

öh sen är jag irriterad på sambons kompis som ska prata "förtroligt" med den av oss som inte är på toa. Går partnern på toa ska han prata förtroligt om honom med mig och ge mig massa bra "råd" av typen "prata inte om hans döda släktingar, speciellt inte om du äter middag med hans mamma" liksom va, tack för tipset, vem skulle göra sånt??? Man har väl någon sorts social kompetens. Sedan går jag på toa och hör att de pratar med låg röst av samma "nu pratar jag hemlisar"-typ då jag kommer ut.

Fattar att han gillar uppmärksamhet i allehanda former men detta tar ju fucking priset.
 
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 4

och haha ja de där "hej vill ha uppmärksamhet för det är synd om mig som livet är så jävligt mot men va, nej, orkar inte prata om det, vill bara antyda det för världen. Inte prata om det."

Jag hade ju... låtit bli att fiska om jag inte ville svara på frågor.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp