Kalasångest

Men åh vad fint :love: mvh sitter i bilen och bölar :o
Åh! :o:D:heart
Men wow så fint! :love:
Och vilken fantastisk son du har som vill bjuda med det sjuka barnet vid ett annat tillfälle! :love:
Åh tack! Ja han är bra den här lille killen :love:
Åh, vad härligt! Jag ligger förkyld i sängen och lipar.
Hoppas det vänder för sonen nu! Och även för den andra killen!
Krya på dej :heart

Ja det hoppas vi med!

Mvh Miks
 
Update:

Idag var kalaset! 23 barn av 25 möjliga bokades. Två stackars barn som var sjuka. Så totalt var de 21 barn. Alla hade det fantastiskt roligt. Flera barn sa "det här var det roligaste jag någonsin fått göra"! Sonen är JÄÄÄTTENÖJD! Känns helt helt överväldigande.

Sonen hälsade alla med kramar och när barnen tackade för sig fick han kramar av nästan alla tillbaka.

Det kunde liksom nästan inte ha gått bättre :heart

Jag har fått meddelande från 3 föräldrar som är så oerhört tacksamma att vi bjudit hela klassen och inte exkluderar någon. En förälder som erkände att hennes barn sällan blir bjuden på kalas och har det tufft i skolan med vänner. Skönt att veta att vi inte är själva men så oerhört tragiskt att fler barn upplever utanförskap.

Under senaste veckan har sonen varit hemma och lekt med två olika kompisar. Något som hänt vääääldigt sällan tidigare. Jag hoppas verkligen att det här är vändningen för oss. Sonen planerar även att bjuda med barnet som känner sig utanför (som tyvärr var en av de som var sjuka) till stället vi var på när barnet är friskt. Vi fick både gratisbiljetter och 2 för 1 biljetter så det passar ju perfekt :)

Mvh Miks

Vad underbart att läsa både att kalaset blev lyckat och att läsa hur din son tacklar tt någon är utanför
 
Personligen har jag enbart negativa erfarenheter av att bjuda hela klassen och kommer låta mina barn välja vilka de vill bjuda.
Vem vill fira sin födelsedag med sina allra värsta plågoandar? Jag bet ihop och har än idag inte berättat för mina föräldrar hur jävlig grundskolan var, så de visste ju inte om hur elaka barnen som nu satt i vår trädgård och åt tårta var. Hipp hipp hurra...

Men precis! Som jag känner igen mig.
Detta är också anledningen till att mitt ena barn inte kommer få ha barnkalas detta året. Varför bjuda och lägga ut massvis med pengar när dom bara kommer för att dom är bjudna på ett kalas. Annars skulle vi aldrig se röken av dom. Så i år har jag sagt nej.
 
Update:

Idag var kalaset! 23 barn av 25 möjliga bokades. Två stackars barn som var sjuka. Så totalt var de 21 barn. Alla hade det fantastiskt roligt. Flera barn sa "det här var det roligaste jag någonsin fått göra"! Sonen är JÄÄÄTTENÖJD! Känns helt helt överväldigande.

Sonen hälsade alla med kramar och när barnen tackade för sig fick han kramar av nästan alla tillbaka.

Det kunde liksom nästan inte ha gått bättre :heart

Jag har fått meddelande från 3 föräldrar som är så oerhört tacksamma att vi bjudit hela klassen och inte exkluderar någon. En förälder som erkände att hennes barn sällan blir bjuden på kalas och har det tufft i skolan med vänner. Skönt att veta att vi inte är själva men så oerhört tragiskt att fler barn upplever utanförskap.

Under senaste veckan har sonen varit hemma och lekt med två olika kompisar. Något som hänt vääääldigt sällan tidigare. Jag hoppas verkligen att det här är vändningen för oss. Sonen planerar även att bjuda med barnet som känner sig utanför (som tyvärr var en av de som var sjuka) till stället vi var på när barnet är friskt. Vi fick både gratisbiljetter och 2 för 1 biljetter så det passar ju perfekt :)

Mvh Miks

Det här inlägget gjorde min kväll, så roligt att höra!!!
 
Men precis! Som jag känner igen mig.
Detta är också anledningen till att mitt ena barn inte kommer få ha barnkalas detta året. Varför bjuda och lägga ut massvis med pengar när dom bara kommer för att dom är bjudna på ett kalas. Annars skulle vi aldrig se röken av dom. Så i år har jag sagt nej.
Åh vilken jobbig situation! Vad säger barnet?

Mvh Miks
 
Åh vilken jobbig situation! Vad säger barnet?

Mvh Miks

Hon hade givetvis velat ha kalas men som hon själv uttryckte det "jag har inga andra att bjuda" :(
Och bjuda bara för att få kalas och få dit "vänner" som aldrig ser åt ens håll ändå känns inte rätt.
En svår situation!
Hon blir alltid bjuden på dom andras kalas för i klassen är det uppdelat flick och pojkkalas då klassen innehåller 35 elever och det blir för många att bjuda alla, så därför har alla gjort så här. Så man bjuder alla tjejer om man har kalas och det är därför hon blir bjuden. Jag vet att skulle barnen få välja själva så skulle hon aldrig få gå på kalas.
Vi kommer självklart ha kalas för henne här hemma och jag tänkte att hon och jag skulle åka iväg på något skoj (så får hon all uppmärksamhet och inga syskon behöver följa med). Har kommit med förslag att shoppa i storstan och den idén verkade hon gilla.
Hennes npf-diagnoser ligger henne inte till fördel vad det gäller att få vänner. Hon har väldigt svårt för sociala interaktioner.
 
Hon hade givetvis velat ha kalas men som hon själv uttryckte det "jag har inga andra att bjuda" :(
Och bjuda bara för att få kalas och få dit "vänner" som aldrig ser åt ens håll ändå känns inte rätt.
En svår situation!
Hon blir alltid bjuden på dom andras kalas för i klassen är det uppdelat flick och pojkkalas då klassen innehåller 35 elever och det blir för många att bjuda alla, så därför har alla gjort så här. Så man bjuder alla tjejer om man har kalas och det är därför hon blir bjuden. Jag vet att skulle barnen få välja själva så skulle hon aldrig få gå på kalas.
Vi kommer självklart ha kalas för henne här hemma och jag tänkte att hon och jag skulle åka iväg på något skoj (så får hon all uppmärksamhet och inga syskon behöver följa med). Har kommit med förslag att shoppa i storstan och den idén verkade hon gilla.
Hennes npf-diagnoser ligger henne inte till fördel vad det gäller att få vänner. Hon har väldigt svårt för sociala interaktioner.
Åh liten! Hjärtat blöder ju :cry:

Det funkar inte som vi gjorde att bjuda för att få upp henne på de andra barnens radar? Det kanske är det ni försökt förra året...

Åh det är så jäkla hemskt att läsa orden som jag hört själv "jag har inga att bjuda" :cry:

Hur sjutton kan vi som samhälle hjälpa våra stackars barn :arghh:

Kram Miks
 
  • Gilla
Reactions: MM
Hon hade givetvis velat ha kalas men som hon själv uttryckte det "jag har inga andra att bjuda" :(
Och bjuda bara för att få kalas och få dit "vänner" som aldrig ser åt ens håll ändå känns inte rätt.
En svår situation!
Hon blir alltid bjuden på dom andras kalas för i klassen är det uppdelat flick och pojkkalas då klassen innehåller 35 elever och det blir för många att bjuda alla, så därför har alla gjort så här. Så man bjuder alla tjejer om man har kalas och det är därför hon blir bjuden. Jag vet att skulle barnen få välja själva så skulle hon aldrig få gå på kalas.
Vi kommer självklart ha kalas för henne här hemma och jag tänkte att hon och jag skulle åka iväg på något skoj (så får hon all uppmärksamhet och inga syskon behöver följa med). Har kommit med förslag att shoppa i storstan och den idén verkade hon gilla.
Hennes npf-diagnoser ligger henne inte till fördel vad det gäller att få vänner. Hon har väldigt svårt för sociala interaktioner.

Har jag förstått det rätt som att flickan blir bjuden på kalas av sina klasskompisar och hon vill gå på dessa kalas. Hon vill också själv bjuda på kalas. Men du har inte tänkt låta henne ha ett kalas för klasskompisarna eftersom de inte umgås utöver kalasen?! Vad tänker du att det kommer att leda till för gott för din dotter? Risken finns ju att det nu anses fritt fram att exkludera din dotter från klasskalasen och då har du tagit bort en av de få gemensamhetsytor din dotter har med tjejerna i klassen.
Jag tror du ska tänka om, jag tror inte att detta kommer att gynna din dotter.
 
Tack för era svar över mina funderingar. Inser att det mest blev en ventil utåt för första gången på länge. Jag väljer att inte öppna upp för vidare diskussion här utan gör så som jag och min make kommit överens om. Jag har inte skrivit allt här för hennes skull och det är så jag vill ha det.
Tack för eran input :)
 
Tack för era svar över mina funderingar. Inser att det mest blev en ventil utåt för första gången på länge. Jag väljer att inte öppna upp för vidare diskussion här utan gör så som jag och min make kommit överens om. Jag har inte skrivit allt här för hennes skull och det är så jag vill ha det.
Tack för eran input :)
Ska inte diskutera mer om själva kalasfrågan, eftersom du inte vill det.
Men vill ändå säga att jag tror ni hanterar det klokt. Utifrån erfarenheten av hur den gruppen fungerar som social miljö för barnet och det aktuella handikappet.

Jag tror att normalfungerande ofta kan förstå i teorin men ändå inte riktigt inse hur annorlunda balansen är mellan vad som är värt att försöka och vad fler misslyckanden kostar.
Den större innebörden i oförmågan att själv kunna påverka samspelet mot någon positiv förändring underskattas.
Ibland är det ett välmotiverat skydd att välja bort som är långsiktigt bättre. Kan öka chansen att det går bra i en annan situation i framtiden.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej allihopa! Behöver hjälp. Har fullständigt ångest över dotterns kalas. Framförallt vilka vi har bjudit. Dottern fyller 6 år och har...
Svar
11
· Visningar
2 512
Senast: YaHilweh
·
Relationer Varning, långt inlägg. Jag har skrivit förut att jag dejtade en kille via nätet som skickade mycket dikter och dylikt, som dock var...
2
Svar
28
· Visningar
4 844
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 125
Senast: Ramona
·
Övr. Barn Antar att denna tråden passar bäst här eftersom det gäller dotterns födelsedag. Hur gör ni när ni firar? Jag har vuxit upp med att man...
Svar
17
· Visningar
1 982
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp