Bukefalos 28 år!

Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Var sitter den rundheten? Du är ju jättesmal och fullständigt proportionerlig på alla vis.

Ja men precis.

När jag läste inlägget tänkte jag mig typ:
phpzyuhzc.jpg
:p (inget fel i det heller förvisso)
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Jag blir ledsen när jag läser att du går omkring och tror du är rund. Vilka snedvridna ideal som fastnat i ditt huvud. Se dig omkring så ser du att du är smalare än de flesta.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Shit, för står inte att man kan prata om "rund" överhuvudtaget när man ser din kropp, enligt mig har du ju en perfekt kropp och är smal som få!..
Så ja, självklart att du kan ha långklänning! :)
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Vafan?
Vet du, när jag ser din kropp så blir jag faktiskt avundsjuk. Det är INGET jag säger för att vara snäll, utan så är det. Jag hade gärna haft din midja och din rumpa. Tyvärr har jag ingen rumpa (än, jag ska försöka träna mig till en) och tydliga midja. Hade jag haft din kropp så hade jag traskat runt i fina klänningar och högklackat hela tiden. Nu får jag istället försöka hitta kläder som på något vis trollar fram en midja och gör att man ser att det faktiskt finns en rumpa någonstans på kroppen. Pisstråkigt.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Nu får jag istället försöka hitta kläder som på något vis trollar fram en midja och gör att man ser att det faktiskt finns en rumpa någonstans på kroppen. Pisstråkigt.
Samma här! Men istället för att trolla fram nåt försöker jag uppskatta det jag har. Är lite less på att kritisera min kropp.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Samma här! Men istället för att trolla fram nåt försöker jag uppskatta det jag har. Är lite less på att kritisera min kropp.

Jag gillar verkligen min kropp :) MEN det betyder inte att den inte kan bli bättre eller att man inte kan klä sig i så smickrande kläder som möjligt. När jag är riktigt vältränad, ja då älskar jag mig själv. Däremot skulle det aldrig falla mig in att ha tex klänningar som är som tightast precis under brösten, för det gömmer midjan och får mig att se riktigt tjock ut. Då har jag hellre en galet tight klänning som visar exakt hur jag ser ut :D
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Svar lite till alla:

Alltså, jag är ju knappast en tjockis, men särskilt smal är jag inte. Ligger på övre medel på BMI och vet själv att i princip allt sitter på rumpan och nedåt eftersom överkroppen inte bär särskilt mycket fett (bortsett från de naturliga knölarna :D).

Jag menar att jag är rund jämfört med den kropp man ska ha för att bära en sådan klänning jag tycker är så fin. De sitter så fint på smala tjejer, där klänningen inte "hänger upp sig" på rumpan eller gör att man ser gravid ut.

Som sagt, jag får på mig kanske 90% av de byxor jag provar och oftast slutar shoppingen med att jag ledsen går runt och bläddrar bland kläder för att det ska se ut som att jag fortfarande gör något.


Och tack för alla fina ord, det värmer mitt hjärta!!
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

De sitter så fint på smala tjejer, där klänningen inte "hänger upp sig" på rumpan eller gör att man ser gravid ut.
Men det är ju snyggt när man ser att det finns en rumpa under!
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Jag kan bara hålla med om allt du skrivit i den här tråden.

TS: Männska, dra på dig en klänning och var stolt över hur fin du är!
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Men herre gud, människa! Du är ju normalt, vackert kvinnligt byggd! Du vill väl inte se ut som en planka, eller? Klart du ska ha en en vacker långklänning, om du känner för det!:D
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Tack! Det känns bra att flera tycker det är okej, som sagt tycker jag att jag ser ut som ett vandrande fläskberg i klänning.

Har alltid haft pinnsmala kompisar, kanske därför ;)

Du ser ut som en toppenpingla tycker jag! Jättefin kropp! Jag som däremot är lite "fläbbig" föredrar korta klänningar eftersom jag har smala, snygga ben. Mitt tips till dig är att ta vara på dina fördelaktiga sidor och välj kläder efter det. Dock tycker jag att du har en superfin kropp så du passar säkert i det mesta. Dina polare är bara avis om de säger nåt negativt.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Jag har oxå rundare lår. Men aldrig tyckt det är opassande med långklänning. Tvärtom fint :). Du ser ut att ha korta ben. Testa med högklackat till klänningen.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Eh, jaha? :meh: Och varför kändes det viktigt för dig att yttra den åsikten? Jag lyckas inte, hur mycket jag än försöker, med att uppbåda några negativa "åsikter" kring olika kroppsformer människor kan tänkas ha eftersom det 1. inte är något har med att göra och 2. inte går att göra något åt och inte spelar någon som helst roll.

TS: Du är jättevacker! Jag som är "jämnsmal" hade gärna haft lite mer rumpa, i mina ögon är din kropp helt perfekt. Tycker vi ska vara nöjda i stället och klä oss i det vi känner för :)
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Jaha? Pojkvänner vill ha stora rumpor (en del). Alla gillar inte det. Smaken är som baken -bild på en rumpa.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Men vem bryr sig vad eventuella pojkvänner gillar?

Jag fattar inte.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Men vem bryr sig vad eventuella pojkvänner gillar?

Jag fattar inte.

Nej precis. Man har ju den rumpan man har liksom, går inte att göra så mycket åt. Förhoppningsvis är ens pojkvän inte ihop med en enbart för ens rumpa :p:D
 

Liknande trådar

Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 262
Senast: Jeps
·
Kläder & Bli fin Nu skulle jag vilja ha svar av er som har liknande storlek som mig- 105/110 f/g. Utan bh har jag inga problem men strax efter att jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 360
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 126
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 198
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp