Bukefalos 28 år!

Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Silkisif

Trådstartare
Som rubriken lyder, fungerar det? Jag är inte rund runt magen, men rumpan kunde ha varit ett par storlekar mindre.

xi41.png


o4kx.jpg


Jag har blivit såå förälskad i långklänningar, men jag har ju inte den kroppen där alla sorters plagg passar. Tyvärr..
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Äsch vaddå du är ju inte rund! Kvinnligt rund ja, men inte tjock-rund. Och vad är kvinnligare än en klänning? Det kommer bli skitsnyggt!
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Det finns ju olika typer av långklänningar, om du känner att du inte vill accentuera din rumpa. Du behöver ju inte ha något som sitter tajt över hela kroppen, så att säga.

Men spontant svar på din fråga: hell yeah. Jag är rundare än dig (speciellt nu, med fem-månaders-bump på magen :p) och jag har långklänning typ ... ofta. Det handlar bara om vad du själv känner dig fin i.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Åh tack till er alla tre!

Angående rundheten så tycker jag oftast att klänningar ser förjävliga ut på mig, det är som att jag tagit på mig något med ett fett förstoringsglas på rumpan :(

Då inleds projekt hitta-fin-klänning! :D
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Oj, förväntade mig att se en rund boll. Jag tycker du ser ut att ha (i mina ögon) en helt "normal" kropp och du ser jättefin ut! Absolut att du kan ha långklänning, du kommer bli supersnygg!
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Jag som är betydligt rundare än dig klädde precis på mig en långklänning som jag blev förälskad i direkt jag såg den - så go for it! :love:

Däremot upplever jag att det (som med så mycket andra kläder) är svårare att hitta en långklänning som sitter bra om man är rundare, men det betyder inte att de inte finns! :)
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Var sitter den rundheten? Du är ju jättesmal och fullständigt proportionerlig på alla vis.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Äsch vaddå du är ju inte rund! Kvinnligt rund ja, men inte tjock-rund. Och vad är kvinnligare än en klänning? Det kommer bli skitsnyggt!

Håller helt med dig här :-)
Kommer bli skitsnyggt med långklänning :-)

TS: Var inte rädd för klänningar som framhäver dina former, dom är ju bara kvinnliga inte tjocka överhuvudtaget, kommer bli skitbra :-)
/Camilla
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

*tove*: Tack! :D

Monimaker: Ja, vissa långklänningar är helt underbara! Jag såg en förra sommaren, men fast övertygad om att jag var för tjock så släppte jag den. Ångar det :(

imzork: Nej, tjock är jag ju inte, men smal är att ta i. Jag har långt ifrån den där modellkroppen som alla klänningar passar på, och har väl haft dålig erfarenhet av de klänningar jag provat som inte suttit bra. Känner mig som ett fläskberg när jag har klänning, självklart är det mest psykologiskt.

Det allra mesta jag provar passar inte, byxor har nästan alltid för smala ben och överdimensionerad midja. Det är inte kul alls att gå ut och shoppa, då får jag bekräftelse på att jag inte ser ut som man "ska".

Därav "rundare".
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Tack! Det känns bra att flera tycker det är okej, som sagt tycker jag att jag ser ut som ett vandrande fläskberg i klänning.

Har alltid haft pinnsmala kompisar, kanske därför ;)
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Men ´modelkroppar´som "ser ut som man ska" är inte äkta för fem öre.
Varenda jäkel är retuscherad i photoshop ju ;)
Och det är skillnad på naturligt, hälsosamt smal och på att vara ett formlöst streck.

Du är superfin!
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Långklänning borde väl passa alla? Finns ju okika modeller. Klart du kan ha det!

Sen ser jag inte alls att du skulle vara "rundare", men men.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

men smal är att ta i.
Nej.

Jag har långt ifrån den där modellkroppen som alla klänningar passar på
Men det har ju ingen och ändå går folk i alla former omkring i långklänningar i parti och minut.

självklart är det mest psykologiskt.
Ja.

Det allra mesta jag provar passar inte, byxor har nästan alltid för smala ben och överdimensionerad midja. Det är inte kul alls att gå ut och shoppa, då får jag bekräftelse på att jag inte ser ut som man "ska".
Men de flesta klädtillverkare syr ju inte för vanligt folk heller, så jag är förvånad att de alls går runt ekonomiskt. Jag har precis samma problem trots att jag i perioder ser ut som ett streck.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Men du ser ju jättefin ut?? Skulle du vara för rund? Jag fattar inte.

Sen tycker jag personligen att det är snyggast att ha långklänning om man har rumpa. På mig hänger allt rakt ner bara, jag är rumplös, och det ser inte alls lika snyggt ut.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Men guud människa du har ju en superfin kropp! :D självklart kan du ha långklänning, kommer bli skitnyggt!
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

eh...skämtar du? Rund är inte en beskrivning av din kropp.
Klart du ska ha långa klänningar om du gillar det. Med en sådan kropp passar du nog i vad som helst.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Klart du kan ha långklänning! Det ser säkert riktigt fint ut :) Själv är jag verkligen rund som en boll, då funkar långkjol och topp bättre :p
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Ja, jag tycker helt klart att din kropp passar i långklänning! Förstår faktiskt inte hur du själv kan tveka på det, för du är ju typ.. normalstandard... i kroppen. Kanske är du själv som förstorar din rumpa när du tittar på den?

Däremot får du ju räkna med att en (lång)klänning inte kommer sitta på dig på samma sätt som det gör på dessa 175-180 cm långa modellerna som är raka i kroppen. Höfter och rumpa kommer "puta ut" så att säga, vilket enligt mig inte alls behöver vara något negativt.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Det allra mesta jag provar passar inte, byxor har nästan alltid för smala ben och överdimensionerad midja. Det är inte kul alls att gå ut och shoppa, då får jag bekräftelse på att jag inte ser ut som man "ska".

Därav "rundare".


Jag har exakt samma byxproblem, antingen tar de stopp på halva låren eller så är midjan så stor att de hasar ned :P

Men att kalla mig själv eller dig för rund skulle jag inte komma å tänka på. Och stor rumpa har du verkligen inte och jag ser nog ut ungefär som du i kroppen och önskar snarare att jag hade mer rumpa =) det är inte för inte som det heter bootylicious =)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Nu skulle jag vilja ha svar av er som har liknande storlek som mig- 105/110 f/g. Utan bh har jag inga problem men strax efter att jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 326
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 820
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 554
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 237
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ont i ryggen efter förlossning
  • Bärstol
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp