Bukefalos 28 år!

Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Äh jag fattar inte heller... En i tråden vars kille skulle vilja ha stor rumpa på henne. Påmind om rumpkommentar från ett tidigare "förhållande".. Skitsamma nu. Man har den rumpan man har.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Jag menar att jag är rund jämfört med den kropp man ska ha för att bära en sådan klänning jag tycker är så fin. De sitter så fint på smala tjejer, där klänningen inte "hänger upp sig" på rumpan eller gör att man ser gravid ut.

Som sagt, jag får på mig kanske 90% av de byxor jag provar och oftast slutar shoppingen med att jag ledsen går runt och bläddrar bland kläder för att det ska se ut som att jag fortfarande gör något.

Kan du inte lägga in en bild på en tjej som ser ut som du tycker att man "ska" se ut för att kunna bära de klänningar du vill ha? Kan inte riktigt haja vad det är som gör att du tror att du är för tjock:crazy:??

Du.är.inte.rund.någonstans. FAKTISKT!

Och vadå, får på dig 90% av de byxor du provar? 9 av 10 byxor passar alltså dig? Om de andra inte går på så är de väl fel storlek, eller hur menar du? Jag kan ju inte precis tänka mig att om jag hade plockat ut 10 byxor i "min" storlek att de alla skulle passa mig. Snarare skulle jag tänka mig att max 5-6 stycken kanske hade passat hyfsat bra, och att endast ett par stycken hade suttit riktigt bra. Mitt "problem" med byxor brukar annars vara att jag är för kort. Tydligen ska man vara längre än 164 cm för att köpa byxor. Men det är ju världsliga saker i det stora hela.

Jag blir uppriktigt förbryllad (och ledsen såklart) när jag ser en bild på en väldigt, väldigt normalviktig tjej med fina former som tycker att hon är för "rund" för en klänning... Knepigt!
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Svar lite till alla:
Som sagt, jag får på mig kanske 90% av de byxor jag provar och oftast slutar shoppingen med att jag ledsen går runt och bläddrar bland kläder för att det ska se ut som att jag fortfarande gör något.

Alltså kläder är inte anpassade ens till "modell kroppar" jag som smalast hade "de perfekta måtten" är 180 och vägde 58 kg. Kunde inte hitta jeans. Antingen för tajta om rumpan, eller lösa eller lösa om låren och i princip alltid för korta i benen. Har jätte smala vader så alla jeans med raka ben blir som vida byxor på mig.

Nu har jag gått upp 12 kg och kan inte heller hitta jeans som sitter vettig. Mycket har fastnat på rumpa och höfterna av de där 12 kg.

Men trots att jag inte "ser ut som man ska" enligt dig (för att vi inte kan hitta byxor) så kan jag mycket väl ha långklänning!

:D
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Äh jag fattar inte heller... En i tråden vars kille skulle vilja ha stor rumpa på henne. Påmind om rumpkommentar från ett tidigare "förhållande".. Skitsamma nu. Man har den rumpan man har.

Men det var ju du som skrev att du tycker det är enormt fult med stora rumpor?!

Smaken är som baken... Delad.

Tycker det är enormt fult med stora rumpor.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Kan du inte lägga in en bild på en tjej som ser ut som du tycker att man "ska" se ut för att kunna bära de klänningar du vill ha? Kan inte riktigt haja vad det är som gör att du tror att du är för tjock:crazy:??

Du.är.inte.rund.någonstans. FAKTISKT!

Och vadå, får på dig 90% av de byxor du provar? 9 av 10 byxor passar alltså dig? Om de andra inte går på så är de väl fel storlek, eller hur menar du? Jag kan ju inte precis tänka mig att om jag hade plockat ut 10 byxor i "min" storlek att de alla skulle passa mig. Snarare skulle jag tänka mig att max 5-6 stycken kanske hade passat hyfsat bra, och att endast ett par stycken hade suttit riktigt bra. Mitt "problem" med byxor brukar annars vara att jag är för kort. Tydligen ska man vara längre än 164 cm för att köpa byxor. Men det är ju världsliga saker i det stora hela.

Jag blir uppriktigt förbryllad (och ledsen såklart) när jag ser en bild på en väldigt, väldigt normalviktig tjej med fina former som tycker att hon är för "rund" för en klänning... Knepigt!

Oj, jag missade ett stort INTE före de där 90 procenten.. eller så hade jag bara otur när jag tänkte, jag menade att 10% går på mig över huvud taget. Jag är också kort, runt 162, så jag har också problem med att de är för långa/att de korta är för smala.

Jag har som sagt alltid umgåtts med naturligt väldigt smala personer, och jag har alltid vart den "tjockaste" i gänget. Så det är nog snarare därifrån mina referenser kommer. Och sen sitter allt mitt fett på rumpan och neråt, vilket gör att det ser lite udda ut.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Alltså kläder är inte anpassade ens till "modell kroppar" jag som smalast hade "de perfekta måtten" är 180 och vägde 58 kg. Kunde inte hitta jeans. Antingen för tajta om rumpan, eller lösa eller lösa om låren och i princip alltid för korta i benen. Har jätte smala vader så alla jeans med raka ben blir som vida byxor på mig.

Nu har jag gått upp 12 kg och kan inte heller hitta jeans som sitter vettig. Mycket har fastnat på rumpa och höfterna av de där 12 kg.

Men trots att jag inte "ser ut som man ska" enligt dig (för att vi inte kan hitta byxor) så kan jag mycket väl ha långklänning!

:D


En annan aspekt kan ju vara att du är lång och kan bära upp en långklänning, medan jag kanske mest ser ut som en köttbulle som irrat vilse in i ett lakan :p Det är mest det jag är orolig för ;)
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Som rubriken lyder, fungerar det? Jag är inte rund runt magen, men rumpan kunde ha varit ett par storlekar mindre.

xi41.png


o4kx.jpg


Jag har blivit såå förälskad i långklänningar, men jag har ju inte den kroppen där alla sorters plagg passar. Tyvärr..

Måste bara fråga, vart tusan är du "rund" någonstans? Enligt mig (och antagligen de flesta män här i Sverige) har du perfekta former för att vara en snygg, attraktiv kvinna.

Mitt råd är att du slutar med att titta på anorexi bilderna i diverse modetidningar, och accepterar att riktiga qvinns har former och inte silikon där det syns.
 
Senast ändrad:
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Halvt kl

...och som vanligt är trådsmala, raka, platta eller formlösa kvinnor inte "riktiga" kvinnor.
Jag tycker också att TS har en snygg kropp som lär passa i det mesta, men suck alltså på att det inte går att framföra utan att kalla många andra kvinnors kroppar anorektiska, okvinnliga eller fula.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

...eller utan att dra in hur en kvinna ska se ut för att vara attraktiv för män :banghead:
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Eller hur! Det är bara så förbannat trist att det hela tiden måste klankas ner åt endera hållet. Bara i den här tråden, som handlar om rädsla över att inte ha en "tillräckligt fin/passande kropp", lyckas man klanka ner på kvinnor med BÅDE stora och små rumpor. Liksom hallå.

Och - vad jag önskar att vi någon gång kunde komma bort från det här att kvinnokroppen är ett förbannat objekt, enbart till för att betraktas och uppskattas av män (som alla tycker precis likadant) ... Att det är först när man fått den här anonyma massans dyrbara uppskattning man kan vara nöjd med sin kropp, som kvinna. :yuck:
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Halvt kl

...och som vanligt är trådsmala, raka, platta eller formlösa kvinnor inte "riktiga" kvinnor.
Jag tycker också att TS har en snygg kropp som lär passa i det mesta, men suck alltså på att det inte går att framföra utan att kalla många andra kvinnors kroppar anorektiska, okvinnliga eller fula.

Så länge man använder BMI (som blev uppfunnet för att försvara size 0) som ett mått på hur man ska se ut, så ja, de flesta som stävar efter att se ut som och uppfylla kraven på BMI är pr definition på gränsen till anorektiska i sitt utseende, även om de inte är det i sitt beteende.

Även läkare och dietister har på senaste åren insett detta och åter börjat förespråka den "gamla" modellen: kroppslängd - 100 = rätt medelvikt för en kille, och längd - 100 +10% är rätt medelvikt för en tjej.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Håller med.

Jag blev lite bedrövad av trådstarten, eftersom jag inte alls tycker att TS behöver ha komplex för att hon är rund, eller ska undvika vissa kläder på grund av det. Sedan blev jag less på mig själv, eftersom vaddå, det spelar väl ingen roll om TS ens varit rund, då tycker jag att hon såklart ändå ska vara nöjd med sin kropp och klä sig som hon vill.

Bara det faktum att en person (och nu snackar jag generellt, inte TS, jag är ffs likadan) inte är nöjd med sin kropp enbart baserat på utseende är faktiskt absurt, ok att man kan vara ledsen om man har ett krånglande knä eller vad som, men att vara missnöjd pga utseende är helt galet när man funderar på det.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Jag håller helt med. Måste det jämföras? Är det enda sättet att ge någon en komplimang och självförtroende genom att a) förringa och håna alla andra, och/eller b) utgå från vad man anser/tror att männen tycker? Så jävla tragiskt.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

BMI ska inte användas av enskilda för att kolla hur de "ska" se ut, där har du helt rätt. Men det är för att det är framtaget för att fungera på stora folkgrupper och inte individnivå.

Där du gör ditt stora fel är när du dels dissar personer som inte ser ut som ditt ideal (på vilket sätt skiljer du dig då från de anorektiska idealen?) och när du vidare antar att TS (och andra kvinnor) bryr sig om hur de ser ut i ögonen på andra män. Det du gör då är att göra om kvinnors kroppar i allmänhet och TS kropp i synnerhet till ett objekt för mäns åsikter, istället för att vara våra egna kroppar dömda efter våra egna preferenser. Varför anta att TS vill ha en kropp som tilltalar män i allmänhet?
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Ja jag tycker det. Men alla får ju tycka som de vill. Finns ingen mall att gå efter. Om man är smal upptill och med en jättestor rumpa. Men ts ser proportionerlig ut. Inget enormt nånstans. Fint rundat.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

accepterar att riktiga qvinns har former och inte silikon där det syns.
Så kvinnor utan former eller kvinnor som har silikon är inte riktiga kvinnor? Om de inte är riktiga kvinnor, vad är de då i sådana fall?

Jag skulle kunna säga att riktiga kvinnor inte klankar ner på andra kvinnors kroppar oavsett form. Härmed dubbar jag dig till en hittepåkvinna.
 

Liknande trådar

Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 242
Senast: Jeps
·
Kläder & Bli fin Nu skulle jag vilja ha svar av er som har liknande storlek som mig- 105/110 f/g. Utan bh har jag inga problem men strax efter att jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 358
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 079
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 078
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp