Bukefalos 28 år!

Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Jag har också väldigt svårt att se att det faktiskt ägt rum. Herre-min-get, folket kunde inte glömma/förlåta en jäkla Toblerone, vore väldigt märkligt att något så makabert som den där historien skulle kunna ägt rum utan något mer befäst sig i minnet på folk - speciellt med tanke på hur populära feminister är bland gemene man...
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Missade du mitt citat? Du kanske inte har förstått det men jag kommenterade alltså det jag citerade. Hade min kommentar gällt hela texten hade jag inte citerat ett specifikt stycke.

Nej jag missade inte ditt citat men jag antog fortfarande att du menade motionen i helhet (typ som att det du citerade sammanfattade motionen) eftersom jag inte ser någon poäng i inlägget annars. Vad exakt var det du ville få fram med att citera en pytteliten del utav texten och konstatera att just den biten inte var så JÄVLA kontroversiell?
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Det jag citerade i inlägg #137, d.v.s att man tycker det är naturligt att fråga sig på vilket sätt man ska lagstifta bort människors lika rättigheter.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Jag antar då att du har andra idéer om hur man bör göra? Dela gärna med dig.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Ja alltså det finns ju bara ett annat alternativ, och det är att inte kollektivt bestraffa alla med en viss genuppsättning. Hur vi ska arbeta för att minska våldet är inte det kontroversiella i motionen utan det är från vilka man tycker det är naturligt att ta pengarna från till arbetet som är det kontroversiella.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Att jag hade förväntat mig en motion om att oönskade blickar är våldtäkt men hittade nåt helt annat. Att jag inte tyckte att det jag citerade var galet alls, utan helt rimligt.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Men när du svarar till pegasus med "Så JÄVLA kontroversiellt" så ser det ju ut som att det är något han påstått skulle vara kontroversiellt?
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Han la ut länken. Vem skulle jag annars svara till? :confused:

Jag förstår att du vill hacka lite för sakens skull men jag föreslår att du lägger din energi på nåt annat istället, du kommer liksom inte kunna krama ur så mycket mer ur det inlägget :)
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

kl

Total förvirring! Gick in på en tråd som handlade om långklänningar och möter en massa politik???


:rofl: läste sista sidan och trodde först att det var fel tråd jag gått in i. Vad har motioner med långklänningar att göra?

Men tydligen har det blivit en politisk fråga... Tror inte det var trådskaparens tanke från början ;).
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Men menar du på fullaste allvar att du missat hur mycket just kvinnors kläder diskuteras överallt?

Det känns som att ni som är förvånade lever under stenar eller nåt.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Ja det kanske jag gör oxå ;). Fattar ärligt talat inte varför bara. Varför är det så viktigt vad kvinnor har på sig eller inte har på sig? Männen klarar sig ju rätt lindrig undan? De enda jag kan reagera på är skottar, men deras kläder är ju tradition och inte så att de går runt så till vardags heller. Men kilt är ändå lite kul just för att det är så udda :). Udda för mig alltså och inte för dem.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Ja det kanske jag gör oxå ;). Fattar ärligt talat inte varför bara. Varför är det så viktigt vad kvinnor har på sig eller inte har på sig? Männen klarar sig ju rätt lindrig undan? De enda jag kan reagera på är skottar, men deras kläder är ju tradition och inte så att de går runt så till vardags heller. Men kilt är ändå lite kul just för att det är så udda :). Udda för mig alltså och inte för dem.

(Min fetning.)

Det är väl det som diskussionen alltid handlar om?
Varför just kvinnors klädsel diskuteras och inte männens.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Exakt. Och det är ju inte som att kvinnor kläder diskuteras enbart i denna tråden, problemet (och det som problematiseras i tråden) är ju att det hela tiden, överallt. Liksom att kvinnors kroppar, såväl funktion samt utseende dryftas typ överallt det med.

Sedan är det fel på kvinnor om de är utseendefixerade? Men koooonstigt liksom!
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Ja men det känns ändå som en annan verklighet. Jag vet inte men det är få jag mött som verkar bry sig om sitt utseende till den graden att det blir negativt för den personen. Kanske har en del utseendefixering fast jag aldrig märkt det? En del kan ju vara väldigt noga med att det ska matcha. Schabrak med ridbyxor osv. Men när jag gör så är det bara för min egen skull isåfall.

Kroppar är ju tal om hela tiden. Jag skulle aldrig orka läsa nån häntextra då det mest är smutskastning. Det kommenteras vikter mm. Totalt ointressant.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Fast problemet är väl inte att folk generellt sett är utseendefixerade. Grejen är ju att kvinnors klädsel diskuteras hela tiden. Komikern som trashade kvinnors val av byxor häromdagen, kvinnors klädsel som ifrågasatts (ifrågasätts?) i domstolar vid våldtäktsmål, huruvida kvinnor ska förebygga våldtäkt genom klädval, kvinnors klädsel i sportsammanhang, vi har riksdagspartier som vill lagstifta kvinnors rätt att klä sig som de vill i offentliga sammanhang etc. Exemplen är ju hur många som helst, det är ju inte som att fokus ligger på kvinnors klädsel i enstaka fall utan det är ju systematiskt.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Det är ju det som är så svårt. På något vis är vi ju inlärda med det, att det är normalt och att det är ok att tycka kring hur kvinnor väljer att se ut. Det är ju det vanliga, att problematisera sig själv och sina egna tankemönster, men jag vet inte riktigt hur man kommer åt det på ett större plan. Mer än att hålla ögonen öppna och protestera när man ser det. Men det är ju ett långsamt arbete. :(
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Det skrämmande är att även om man "håller ögonen öppna" så är alla dessa underliggande påhopp och saker som vinklats fel så inmatade att man knappt märker dem, antingen inte alls eller långt efteråt
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Precis, och plötsligt kommer man på sig själv med att ha sagt något man egentligen inte tycker eller kan stå för. Men det är ju så det är, man får banna sig och komma igen, försöka jobba med sina tankesätt. Men det är ju inget som görs sådär i en handvändning.
 

Liknande trådar

Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
51
· Visningar
1 006
Senast: Fetaost
·
Kläder & Bli fin Nu skulle jag vilja ha svar av er som har liknande storlek som mig- 105/110 f/g. Utan bh har jag inga problem men strax efter att jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 336
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 821
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 562
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp