Bukefalos 28 år!

Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Så du baserar detta rantande på de fragment du själv minns ur 10 år gamla kvällstidningsartiklar? Låter som att du skapar dig en solid världsbild på det viset.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Plus att vad jag vet har FI aldrig varit invalda i riksdagen?
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Senare, på GS sitt förslag till riksdagen; hur hon nu klarade ta sig för 4%sperren, klubbades en lag, som fortfarande är i kraft, där det görs gällande att "Män kan anmälas och åtalas för våldtekt och/eller ofredande enbart utifrån blickar eller tillmäle i de fall kvinnan inte har gett sitt konkreta samtycke"

Kan du inte berätta vilken lag du talar om? Har aldrig hört talas om och har nu skummat igenom hela sjätte kapitlet i brottsbalken och hittar ingenting som handlar om det du skriver.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Nej, aldrig.

Fi grundades dessutom 2005, första valet var 2006. Då fanns Aftonbladet på nätet...

Däremot var ju Schyman vänsterpartist innan det, det kanske är det Pegasus tror att han minns.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Plus att vad jag vet har FI aldrig varit invalda i riksdagen?

Hon satt kvar som "politiskt vilde" i 2 eller 3 efter avhoppet från vänstern, och förde då FIs sak i riksdagen.

Sedan att ingen kommer ihåg vad som skrevs på sent 1990 och tidigt 2000 tal säger jag inget om, för 95% av befolkningen kommer inte ens ihåg från år till år att halkan brukar komma i mitten på oktober varje år, än mindre att första snön brukar komma i början på november, även om den försvinner samma dag och nästa snöfall kommer i december:D
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Nej, aldrig.

Fi grundades dessutom 2005, första valet var 2006. Då fanns Aftonbladet på nätet...

Däremot var ju Schyman vänsterpartist innan det, det kanske är det Pegasus tror att han minns.

Fast artiklarna från den tiden är inte sökbara.... inte ens från förrförra året är sökbara, för jag har försökt hur länge som helst att hitta artikeln med bilden på "forskningsfartyget" med larvfotsubåten hangande i davitten....
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Fast artiklarna från den tiden är inte sökbara.... inte ens från förrförra året är sökbara, för jag har försökt hur länge som helst att hitta artikeln med bilden på "forskningsfartyget" med larvfotsubåten hangande i davitten....

Jag hittade snabbt en artikel på Aftonbladet från 2001. Var bara att googla.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Kan du inte berätta vilken lag du talar om? Har aldrig hört talas om och har nu skummat igenom hela sjätte kapitlet i brottsbalken och hittar ingenting som handlar om det du skriver.

Vet inte vad lagen heter, men jag utgår ifrån att det har just med kvinnofriden och våldtäkter att göra, och om den inte har ändrats sedan 2005-6 eller när den nu godkändes av riksdagen, kan en man fortfarande åtalas för brott mot kvinnofriden enbart genom en blick eller tiiltal, om kvinnan inte godkänt det. Allt enligt åklagare och rättsproffesorer som kommenterade lagen i både tidningar och radio.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Fast artiklarna från den tiden är inte sökbara.... inte ens från förrförra året är sökbara, för jag har försökt hur länge som helst att hitta artikeln med bilden på "forskningsfartyget" med larvfotsubåten hangande i davitten....

Det är inte det minsta svårt att hitta tidningsartiklar från 1990/2000-talet. I mediarkivet hittar du tryckta tidningar (bl.a. Aftonbladet från 1994 och framåt) Konstigt att du inte är medveten om det om du nu letat artiklar.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Jag hittade snabbt en artikel på Aftonbladet från 2001. Var bara att googla.
Och jag en från -98/-99 när jag researchade Malexandermorden för ett tag sedan.

Plus att du, Pegasus, bemöter ju inte ens det relevanta i kritiken och de motargument och frågor som ställs till dig. Det gör dig föga trovärdig i mina ögon.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

och jag fattar fortfarande inte hur detta på nåt vis skulle rättfärdiga pegasus bashing av kvinnor? ens om det vore sant liksom.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Och då påstår du på fullaste allvar att hon på egen hand, som politiskt vilde, skulle klara av att driva igenom en sådan (kontroversiell) lag? I en riksdag full av män?
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Vet inte vad lagen heter, men jag utgår ifrån att det har just med kvinnofriden och våldtäkter att göra, och om den inte har ändrats sedan 2005-6 eller när den nu godkändes av riksdagen, kan en man fortfarande åtalas för brott mot kvinnofriden enbart genom en blick eller tiiltal, om kvinnan inte godkänt det. Allt enligt åklagare och rättsproffesorer som kommenterade lagen i både tidningar och radio.

Men om en sån lag har funnits så kan det ju inte vara så svårt att hitta information om det? Tidningarna borde ju ha skrivit en hel del.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

en lag som säger att en oönskad blick är våldtäkt.

att jag missat denna fantastiska lag!
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Vet inte vad lagen heter, men jag utgår ifrån att det har just med kvinnofriden och våldtäkter att göra, och om den inte har ändrats sedan 2005-6 eller när den nu godkändes av riksdagen, kan en man fortfarande åtalas för brott mot kvinnofriden enbart genom en blick eller tiiltal, om kvinnan inte godkänt det. Allt enligt åklagare och rättsproffesorer som kommenterade lagen i både tidningar och radio.

Man behöver inte veta vad en lag heter för att den ska vara möjlig att hitta. Du kan enkelt söka efter lagen i svensk författningsamling, bara att ange årtal. Där hittar du även upphävda författningar. (Men du kommer inte att hitta någon sådan lag som du babblar om).
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Och förövrigt: Om du nu vet att Schyman satt för vänsterpartiet när hon drev igenom denna lag, hur kan du då bara ett par inlägg tidigare fråga hur i hela friden hon klarade 4% spärren? Att vänsterpartiet sitter i riksdagen (och då även regeringen) är ju inget nytt under solen. Du fäller dig själv och din trovärdighet med dina egna ord och din oförmåga att vara konsekvent i ditt argumenterande.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Du snackar goja.

Och Schyman är inte min idol.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Här är motionen som låg till grund för lagändringen...

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/Ansvaret-for-mans-vald-mot-kvi_GS02So616/?text=true

under tiden hon satt som politisk vilde.

Hittar några artiklar om hur synd det är om henne pga att hon är alkoholist fråmn 2001 fram till 2006, men sakfrågan rörande rattfylla verkar vara svårare att hitta något om, antagligen för att jag använder fel typ av söksträngar eller för att de är borttaget.
 
Senast ändrad:
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Vi anser att det självklara är att staten tar över det finansiella ansvaret för arbetet med konsekvenserna av mäns våld mot kvinnor. Vi föreslår att regeringen återkommer med ett handlingsprogram för hur staten ska ta sitt finansiella ansvar för kvinnojourernas arbete med konsekvenserna av mäns våld mot kvinnor. Detta bör riksdagen som sin mening ge regeringen tillkänna.
Så JÄVLA kontroversiellt.
 

Liknande trådar

Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 243
Senast: Jeps
·
Kläder & Bli fin Nu skulle jag vilja ha svar av er som har liknande storlek som mig- 105/110 f/g. Utan bh har jag inga problem men strax efter att jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 359
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 080
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 082
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp