Bukefalos 28 år!

Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Båda förslagen som togs upp i den där motionen fick avslag i såväl utskott som kammare, och inget av förslagen har ju med en skärpt lagstiftning att göra?
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Det där är en motion som dels är undertecknad av ett helt gäng vänsterpartister och inte någonting drivet av en ensam människa. Om vi nu ska haka upp oss vid det där med vilde.

Och jag förstår inte hur du tolkar in det du skrivit tidigare i tråden i den texten.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Och förövrigt: Om du nu vet att Schyman satt för vänsterpartiet när hon drev igenom denna lag, hur kan du då bara ett par inlägg tidigare fråga hur i hela friden hon klarade 4% spärren? Att vänsterpartiet sitter i riksdagen (och då även regeringen) är ju inget nytt under solen. Du fäller dig själv och din trovärdighet med dina egna ord och din oförmåga att vara konsekvent i ditt argumenterande.

Om du läste vad jag skrev, undrade jag just hur hon skulle ha klarat 4% spärren, att jag sedan kom på att hon satt som politisk vilde från 2003 då hon hoppade av V framgår ju även det rätt tydligt
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Men vad är det du inte förstår? Det var ju precis exakt det jag skrev och ifrågasatte.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Här är motionen som låg till grund för lagändringen...

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/Ansvaret-for-mans-vald-mot-kvi_GS02So616/?text=true

under tiden hon satt som politisk vilde.
Såvitt jag kan se har den där motionen inte legat grund till något alls.

Hittar några artiklar om hur synd det är om henne pga att hon är alkoholist fråmn 2001 fram till 2006, men sakfrågan rörande rattfylla verkar vara svårare att hitta något om, antagligen för att jag använder fel typ av söksträngar eller för att de är borttaget.
Nej, du hittar inget därför att det aldrig har inträffat (utom möjligen i ditt huvud).
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Förresten, fy fan vad jävla förmäten och arrogant du är som på fullaste allvar tror att alla tjejer bara gör sig fina för män och att du därför är världens schysstaste kille som kan komma in här och godkänna oss.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

*KL*

Den unkna jäkla kvinnosyn du har, karl!

"Är det inte därför ni sminkar er, drar på er kläder som knappt skyler något, framhäver kroppsformen eller uppträder utmanande på krogen?" Oavsett hur man klär sig eller om man uppträder "utmanande" så ger det dig inte någon som helst jävla rätt kräva uppskattning för din "uppskattning". Vet du vad? MAJORITETEN av mina vänner klär inte upp sig för att bli upplockade på krogen. JAG klär inte upp mig för att bli upplockad på krogen. Jag har ett genuint jävla intresse av kläder och ytliga jävla prylar som jag gillar att leka med till fest, till vardags, eller mitt i natten.

Om kvinnor som du, eh, "uppskattar" på krogen tar illa upp skulle jag, om jag var du, se över hur du framför din "uppskattning" innan du börjar tycka synd om dig och övriga inom din könskategori för att ni inte "får uppskatta tjejer". Felet ligger med största sannolikhet i hur man uppför sig eller i hur man uttrycker sig,

Vet du förresten hur det är i många fall att gå ut som kvinna? Oav-jävla-sett hur man är klädd så kommer det 9 gånger av 10 fram en full karl som "bara ska prata" trots att man står upptagen och pratar med någon annan, eller någon som tycker sig ha rätten att sätta sina händer på ens höfter, eller hålla fast en om man är på väg att gå därifrån för att man inte har lust att stå och snacka om hur vida man är knullbar eller inte. Eller för den sakens skull bli kallad jävla hora om man inte är intresserad av att föra några hjärndöda samtal.

Blir så jävla upprörd!

Slutord: även om den här historien om Schyman och hennes karl skulle vara sann, så kan han fortfarande ha varit en mansgris TROTS att han eventuellt tagit på sig skuld för något han eventuellt inte gjort. Bara för att man gör en god sak betyder det inte att man är en god människa.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

*KL, igen*

Dessutom, herr Pegasus, så gällde frågan hur vida man kan ha ett plagg INTE HUR VIDA MÄN TYCKER ELLER INTE TYCKER OM VISSA KROPPSTYPER!
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Men heja! :bow:
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Eller så är det så att alla blir i en as skum längd på mig eftersom de är gjorde för folk på 165-175 cm ;)
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Jag har läst tråden, förundrats (eller snarare förfärats) och inte ens pallat att skriva något, för jag blir så trött.

Men jag måste också :bow: ditt inlägg!!
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

kl

Total förvirring! Gick in på en tråd som handlade om långklänningar och möter en massa politik???
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Men JA. Tack för det inlägget, faith in humanity i alla fall lite restored.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

kl

Total förvirring! Gick in på en tråd som handlade om långklänningar och möter en massa politik???

Det är väl inte så konstigt? Huruvida man anses "ska" kunna ha vissa kläder, se ut på ett visst sätt etc beror ju på normer, och då kommer diskussionen om politik inte långt efter? :)
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Slutord: även om den här historien om Schyman och hennes karl skulle vara sann, så kan han fortfarande ha varit en mansgris TROTS att han eventuellt tagit på sig skuld för något han eventuellt inte gjort. Bara för att man gör en god sak betyder det inte att man är en god människa.

Nu tror jag inte att det där är sant, men om han nu skulle ha tagit på sig skulden för att skydda en rattfull så bevisar väl det att han är en fullkomlig idiot.
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Men hallå du har jättefin kropp! Kör på långklänning säger jag!
 
Sv: Kan man ha långklänning trots att man är "rundare"?

Missade du mitt citat? Du kanske inte har förstått det men jag kommenterade alltså det jag citerade. Hade min kommentar gällt hela texten hade jag inte citerat ett specifikt stycke.
 

Liknande trådar

Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
50
· Visningar
963
Kläder & Bli fin Nu skulle jag vilja ha svar av er som har liknande storlek som mig- 105/110 f/g. Utan bh har jag inga problem men strax efter att jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 336
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 821
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 562
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp