Bukefalos 28 år!

Kanin inomhus

Sv: Kanin inomhus

Mina hanar kostade ca 600 att kastrera har jag för mig... Och annars städar jag bara varje dag och rengör ordentligt.

Varför skulle kaninen äta kattsand? :confused:

Ja du, säg det... min kanintjej åt (ÅT!!) upp delar av sin toalettlåda i hårdplast! Har även grävt hål i min madrass (går helt lös inomhus 24/7) bland annat och käkade upp skummgummit (eller vad det nu är) vilket resulterade i akut veterinäruppsökning.

Hon skulle kunna äta vad som helst, bara hon kan bita igenom det...
 
Sv: Kanin inomhus

Skulle inte rekomdera kattsand, hade en hankanin som jag testade att ha sand till. Fungerade jättebra, trodde jag, tills jag kom ut en dag och såg honom sitta där och glatt tugga i sig det.. =/ Som tur var var det inte klumpande sand, hade det varit det vet man aldrig hur det skulle kunnat gått. Så nej till kattsand.
Nu har jag inte mina kaniner inomhus men hade dem på en balkong förut och eftersom man inte vill störa grannarna med kaninpink lukt så har jag testat lite olika, tyckte nog bäst om träpellets men det kändes som om det var så tråkigt för dem att gå på tyvärr. Vanligt toa lätt har jag användt när jag haft marsvin och det fungerade riktigt bra :) Så det kan jag varmt rekomendera ^^

/Anna
 
Sv: Kanin inomhus

Toa-lätt finns lite överallt, i matbutiker på den lilla djuravdelningen som brukar finnas(billigast på willys) Har även sett det på ställen som hornbach som ofta har lite större djurtillbehörsavdelningar. På lite större djuraffärer har jag sett det också. Toa-lätt är kort och gott papperspellets, alltså papper i pelletsform :) Finns olika storlekar på påsen tror det är 10 L, 20 L och 55 L om jag kommer ihåg rätt :P
 
Sv: Kanin inomhus

Ohh okej, tack! :D Ska prova detta! Spånen hamnar nämligen över hela golven hemma hos mig när det fastnar i pälsen på kaninerna :(

Vet du om det är farligt för en kanin om den råkar äta det?
 
Sv: Kanin inomhus

ja plast och grejer har jag varit med om att kaniner tuggat i sig, men aldrig sanden... Men, om din kanin äter plast.. Har den kvistar att tugga på?
 
Sv: Kanin inomhus

Jorå ingen fara, hon får kvistar å allt annat, kaninen min lever ett satans lyxliv :P Just plastätandet hände ju bara en gång, vad jag vet :S när hon var liten och busade å ställde till nått så bedrövligt med allt. Men kan varit så att hon inte fått någon kvist den dagen, kommer inte ihåg :( var några år sen.

Kaniner har väl olika smak kanske, vissa gillar sand.. andra hårdplast x)
 
Sv: Kanin inomhus

Ohh okej, tack! :D Ska prova detta! Spånen hamnar nämligen över hela golven hemma hos mig när det fastnar i pälsen på kaninerna :(

Vet du om det är farligt för en kanin om den råkar äta det?

Står på påsen att det är pappersmassa utan tryckfärger, så det borde ju inte va så farligt för kaninen att äta. Men det är klart, det är ju inget foder så några större mängder är väl inte så nyttigt (precis som annan inredning hemma). Tycker inte heller att det ser ut att svälla särskilt mycket när det blir fuktigt, annars skulle ju det kunna va ganska farligt ur den synpunkten. Toa-lätt är det som fungerar absolut bäst hemma hos oss.
 

Liknande trådar

Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
803
Senast: Efwa
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
786
Senast: Blyger
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 181
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 595
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp