Bukefalos 28 år!

Kanin med rinnande ögon

Ajda

Trådstartare
Familjens kanin har fått ett rinnande öga. Pälsen under har varit stel av torkad klar vätska. Jag har gjort rent under ögat nu och då har pälsen lossnat där. Då såg jag att hon har som en mindre knöl under ögat. Ungefär i samma storlek som en liten liten ärta.
Hon är inte röd i ögat. Ser ingen skillnad alls på ögonen förutom att det ena som sagt har runnit och den lilla knölen under.

Vad tror ni det är? Igentäppt tårkanal?
 
Sv: Kanin med rinnande ögon

Kan mycket väl vara tårkanal. Eller har hon suttit i drag?
Kolla upp hos veterinär och under tiden kan du ha på lite vitt vaselin under ögat för att skydda huden som blivit utan päls.
 
Sv: Kanin med rinnande ögon

Hon har bott ute hela sommaren så ja drag och blåst har hon blivit utsatt för.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 658
Hundhälsa Har snart ägt min engelska bulldog i 2 år, och peppar peppar, hon har varit frisk och väldigt fräsch i kroppen. Inga...
Svar
8
· Visningar
3 450
Senast: Hyacinth
·
Kropp & Själ Kära 1177 - Bukefalos, jag har ett litet problem. I över en vecka har mitt vänstra öga kladdat, runnit och haft sig. Det började förra...
2
Svar
28
· Visningar
1 301
Däggdjur Jag har en liten kaninunge hemma som har rinnande (vitt klet mest) ur båda ögonen. Vissa dagar är det mindre kladd i pälsen och några...
Svar
3
· Visningar
972
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp