Bukefalos 28 år!

Kanin tillsammans med häst?

Sv: Kanin tillsammans med häst?

Plötslig kanindöd? det kan ju inte berott på att det var i en box iaf, när det inte fanns en häst där..x)
 
Sv: Kanin tillsammans med häst?

kl
Har haft mina kaniner ihop med hästen i boxen några gånger i sommras. Då kaninburarna inte va klara. Gick hur bra som helst. Dom lever än.Men bor i en egen box nu. jag trodde inte de skulle gå men honey tyckte om sina små kamratero dom hade inget hus att bo i utan bara halmen o sova i.
så för min del funka de jättebra
 
Sv: Kanin tillsammans med häst?

Vad har ni för erfarenheter av att ha kanin tillsammans med häst i en box?

Min förra medryttarhäst hade en kanin i boxen i massa år, men en dag va det nån ny tjej som skulle fodra i stallet o gav inte herr Noffe mat först, så han blev galen och råkade trampa ihjäl kaninen :(
Men han va normalt jättesnäll mot kaniner, om en kanin satt och åt en morot eller hö till exempel försökte han inte ens ta det, utan stog en bit ifrån och nosade lite kärleksfullt :love:
En annan gång testade vi att stoppa in en kanin i boxen hos en liten islandshäst i vårt stall, men hästrackarn såg bara förbannad ut och hotade den lilla kaninen med bakhoven :eek: så kaninen fick komma ut igen illa kvickt!
Men tyvärr tror jag att häst+kanin i samma box förr eller senare leder till död eller skadad kanin :(
 
Sv: Kanin tillsammans med häst?

Hade en shettis som hade en kanin som boxkompis. Funkade jättebra tycket vi. tills vi kom ut en morgon och kaninen hade ett stort bett på¨sidan så att man såg alla revben och allt annat som fanns inuti.

Kaninen klarade sig faktiskt men fick såklart flytta en bra bit från hästens box.
Har aldrig haft kanin hos hästarna sen dess.

Tro man ska satsa på ett större djur. en kanin är ju väldigt liten och en häst väldigt stor och tung. Räcker ju med att hästen råkar trampa på kaninen så är det ju mos.
 
Sv: Kanin tillsammans med häst?

*kl*

Huruvida det är en bra idé att blanda häst med kanin lämnar jag åt övriga skribenter här, jag har istället en liten historia att berätta.

I grundskolan hade jag en "bästis" som var en stolt ägare till en liten lönnfet shettis. Vi var väl själva kring 9 år eller så. Själv hade jag ingen häst men däremot en kanin med det klassiska namnet Stampe. Även om Stampe i detta fall var en hona, av det enorma vita fluffiga slaget med röda ögon och hängöron. Stampe hade jag nog fått för mina synder för aggressivare och elakare kanin får man leta efter. Min bästis skulle över en helg passa Stampe när jag och min familj skulle åka bort. Bästisen fick den briljanta idéen att låta kaninen vara inne i shettisens box, hon hade väl läst för mycket Mulle... När hon morgonen därpå gick ut i stallet hittade hon sin älskade shettis upptryckt mot boxväggen med ögon som tefat och små sår på både mule och ben. :eek: Stampe satt och mumsade hö och vägrade låta shettisen komma nära hennes hö! :eek: Den elaka haggan bet shettisen när hon försökte äta. Stampe fick aldrig mer komma i närheten av en häst igen, och shettisen slapp inneboende i sin box. Stackars shettis...
 
Sv: Kanin tillsammans med häst?

XD Härlig kanin!
Läste om en kanin som attackerade förvildade kamphundar för att ta deras mat..(eller dens kanske), hunden hade en massa hål i öronen och sår på nosen..
Kommer inte ihåg vilket land det var i..
 
Sv: Kanin tillsammans med häst?

Ha, läste jag med! Helt underbart! :D
 
Sv: Kanin tillsammans med häst?

jaa.. x)
Konstigt.. hade det varit hunden som attackerade hade vi inte alls gillat det..x)
 
Sv: Kanin tillsammans med häst?

dom exemplerna jag har hört talas om har det slutat med platt kanin ..

om man har en osmart kanin !

vet jätte många fall då det har gått jättbra, när kaninen haft några IQ över noll ^^
 
Sv: Kanin tillsammans med häst?

Vart vänder man sig för att få tag på en smart kanin då? Hemliga medlemsavdelningen i Mensa? :angel:
 
Sv: Kanin tillsammans med häst?

Vi har en stor Belgiskjättekanin tillsammans med ett halvblod i en normalstor box och det är inga problem. Kaninen håller sej i hörnorna och springer runt på dagen när hästen är i hagen.
 
Sv: Kanin tillsammans med häst?

Hästen bröt sig in i kaninens bur och åt upp dess mat. Kaninen var vettskrämd.
 
Sv: Kanin tillsammans med häst?

Har haft små funderingar på att skaffa en kaninkompis till min D-ponny då han är väldigt uttråkad när han står i boxen.(nu när han är skadad) Dålig idé kanske?
Han är ju ganska sur och såhär mot mig när jag ska hållapå med honom i boxen, men han kanske skulle trivas med en kanin?

Men usch vad hemskt att hitta en platt kanin en dag, sånt där är jag inte bra på att hantera riktigt... :crazy:
 
Sv: Kanin tillsammans med häst?

om man har en osmart kanin !

vet jätte många fall då det har gått jättbra, när kaninen haft några IQ över noll ^^

njaa, eller så är dom lite dumsmarta.. En kanin som en inackordering i stallet insisterade på att ha inne hos min häst en gång, eftersom att han måste vara bland de snällaste hästar som existerar blev kaninmos. Jag hade visserligen varnat henne innan för att min häst är underbart snäll men dock inte fullt så underbart smidig, (går först, tittar sedan) men kaninen måste ju bo någonstans = inte hos hennes fullblod :smirk:
Stackars lilla kanin la sig alltid längs pollens rygg när han låg ner, och sedan skulle han rulla över till andra sidan ..
Den hade det eaf. varmt och bekvämt så länge den levde.. :crazy:
 
Sv: Kanin tillsammans med häst?

jag hade en kanin som bodde i min ena hästs box,å det gick jätte bra...
 
Sv: Kanin tillsammans med häst?

Tänker själva instängd i en box med en dinosaurie. Kan bara gå på ett sätt och jag har hört från folk att om en blir mosad så köper man en ny til hästen.
Vad säger det om dessa. Borde klassas som djurplågeri tycker jag
 
Sv: Kanin tillsammans med häst?

Vi köpte en kanin till ett föl som förlorat sin mamma, det gick jätte bra men sen dog tyvärr fölet. Då fick min tävlingshäst ha kaninen och det gick oxå jätte bra i 2 år ungefär, men en helg var jag på tävling med hästen och var borta i 3 dagar och när vi kom hem var hon så glad att vara hemma och rullade runt i boxen och hade nog glömt lila kaninen så han blev platt..... :cry:
 
Sv: Kanin tillsammans med häst?

En väldigt nära vän hade sin quarter med en kanin. Kaninen var rent ut sagt livsfarlig :eek: Mockade man så attackerade hon grepen. Hästen var iaf väldigt rädd om sin kanin.
Dock hade den en bur i boxen om den ville vara ifred men oftast var den ute och sprang i boxen. Boxdörren brukade också stå öppen utan att den gick ut.
 

Liknande trådar

Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Efwa
·
Däggdjur Jag behöver köpa en trimmer; Primärt för min kanin som har problem med huden runt ögonen. Trimmern får gärna även funka för hundtassar...
Svar
0
· Visningar
189
Senast: Stinaelin
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 018
Senast: tanten
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
793
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp