Bukefalos 28 år!

Karensregler för naturmedel

Sv: Karensregler för naturmedel

solros skrev:
Det står väl ingenting om magneter? Jag tror inte användning av magnettäcken har någon karenstid...

Nä men Sack och en hel del andra tävlingshästar har ju elektroder kopplade till magnettäcket som kör in ström. Anna Hassö har ett likadant och Lussan oxå och en massa andra folk.

Alltså täcket är konstruerat så.
 
Sv: Karensregler för naturmedel

Nu har jag mailat till hur många instanser som helst i detta ärendet och hoppas att någon skall svara iallafall.

Cortaflexen innehåller ju oxå MSM och det använder ju vara och varannan hoppryttare och återförsäljarens döttrar på elitnivå gör ju tom reklam för det??
 
Sv: Karensregler för naturmedel

Vill bara rätta mig själv, Cortaflexen innehåller INTE MSM.
 
Sv: Karensregler för naturmedel

Ja, det är väl så att de magneträcken jag sett och använt (doch inte på tävling...) drivs antingen på batteri eller med ström.
Alltså inte bara magneter...

Så egentligen borde det ju falla under "Elektricitet 96 timmar"
eller???
 
Sv: Karensregler för naturmedel

Ja du vet väl hur Annas Hassös täcke ser ut. En annan ryttare som var med i Tyskland senast hade en eldriven massageapparat som sätts fast på hästen som användes hela helgen, å andra sidan vet jag inte vad FEI´s regler säger om det, det kanske är tillåtet Internationellt liksom MSM :confused:
 

Liknande trådar

Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
32 273
Senast: iNHALE
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 313
  • Låst
Relationer Hej älskling, Menar inte att störa dig men tänkte att jag kunde regga mig här på detta forumet så kan du läsa det jag skriver om vårat...
28 29 30
Svar
583
· Visningar
42 346
Senast: LenaH
·
Hästvård Hej på er!! Jag är inte duktig på att räkna på foderstater men har fått hjälp att fixa foderstat till min häst. Han är ett fullblod på...
2
Svar
28
· Visningar
9 103
Senast: Linnpan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2
  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp