Bukefalos 28 år!

Karma när det funkar som bäst

Sv: Karma när det funkar som bäst

Hoppas han får men för livet...överleva gärna men inte smärtfritt. Det måste vara något stört när folk kan göra så mot djur..
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Barcelona har byggt om sin tjurfäktningsarena till en shoppinggalleria. Något spanjorerna borde fortsätta med landet runt.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Människan är en vidrig varelse som av någon idiotisk anledning finner nöje och njutning i att plåga djur/ andra medmänniskor.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Finner inga ord över människosläktets ondska. Go tjuren go ;)

Att orsaka andra varelser lidande verkar vara ett huvudtema hos människan, är det inte andra djurslag man ger sig på så är det andra inom samma, människa mot människa.

Och inte verkar det bli bättre med någon form av evolution heller. Blir så förbannad, människan har en hjärna som möjliggör val, varför då välja detta?
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Att orsaka andra varelser lidande verkar vara ett huvudtema hos människan, är det inte andra djurslag man ger sig på så är det andra inom samma, människa mot människa.
Är väl så, vissa måste plåga andra för att må bra, hade dom inte haft djuren att sticka hål på så hade dom väl antagligen gått på sina medmänniskor. Något slags behov av att plåga andra har dom ju uppenbart.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Kollade inte på klippet, så när jag läste de två första inläggen var jag helt säker på att ni var upprörda över någon av de här som går på mördarsnigeljakt, och att det var mördarsniglarnas väl och ve ni var bekymrade för. :D Sedan läste jag nebraskas inlägg och bitarna trillade på plats. :p
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Finner inga ord över människosläktets ondska. Go tjuren go ;)

Att orsaka andra varelser lidande verkar vara ett huvudtema hos människan, är det inte andra djurslag man ger sig på så är det andra inom samma, människa mot människa.

Och inte verkar det bli bättre med någon form av evolution heller. Blir så förbannad, människan har en hjärna som möjliggör val, varför då välja detta?

Och ändå så önskar du själv skada någon som hämnd? Är du bättre själv egentligen? Nu ger du dig på en annan människa? Det är lite som att stoppa slagsmål genom att ge kombattanterna stryk.

Nej jag gillar inte tjurfäktning, men ser ingen glädje i att folk skadas heller.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Och inte verkar det bli bättre med någon form av evolution heller. Blir så förbannad, människan har en hjärna som möjliggör val, varför då välja detta?


Man ska inte bortse från hjärnans påverkan av uppfostran och i det den kultur man lever i.

Jag är ,vad många här på buke tycker, inte bättre själv, jag har ju ihjäl råttor när jag kommer åt, gärna ihop med min hund- en av våra hobbysar.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Människan är en vidrig varelse som av någon idiotisk anledning finner nöje och njutning i att plåga djur/ andra medmänniskor.


Då måste slakt, med tillhörande transportering och hantering räknas som något helt acceptabelt?? även om det är plågsamt för djuren?? för det är väl ingen som inbillar sig att det är "humant"??, eller är det mer ok bara för att vi alla använder oss av de produkter som blir?
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Då måste slakt, med tillhörande transportering och hantering räknas som något helt acceptabelt?? även om det är plågsamt för djuren?? för det är väl ingen som inbillar sig att det är "humant"??, eller är det mer ok bara för att vi alla använder oss av de produkter som blir?


Men ärligt...slakt och tjurfäktning är väl iallafall helt olika saker....tjurfäktning kan man kanske jämföra med kattens lek med råttan, förutom att råttan är helt försvarlös som tjuren som tur är i detta fallet inte var.

Att släppa in en skräcklagen tjur i en arena och sticka så många spjut i nacken på den så den blir galen av skräck o ilska och folket jublar...att du ens kan försöka jämföra.....och som sagt till nån tidigare i tråden som tycker vi inte är bättre.

Det är Karma .....vi behöver bara titta på ....man får vad man förtjänar
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Hoppas han får men för livet...överleva gärna men inte smärtfritt. Det måste vara något stört när folk kan göra så mot djur..

Jag försvarar på inget vis tjurfäktning, men det måste vara något stört när man önskar en annan människa smärtsamma men för livet.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Det är inte bara tjurfäktningar. Spanjorerna har fler "nöjen" där djur plågas.
Jag undviker därför för det allra mesta att köpa spanska produkter. Det är mitt sätt att visa missnöje.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Jag försvarar på inget vis tjurfäktning, men det måste vara något stört när man önskar en annan människa smärtsamma men för livet.


Han får väl vad han förtjänar o förhoppningsvis går han aldrig in på en arena mer o plågar tjurar
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Men ärligt...slakt och tjurfäktning är väl iallafall helt olika saker....tjurfäktning kan man kanske jämföra med kattens lek med råttan, förutom att råttan är helt försvarlös som tjuren som tur är i detta fallet inte var.

Att släppa in en skräcklagen tjur i en arena och sticka så många spjut i nacken på den så den blir galen av skräck o ilska och folket jublar...att du ens kan försöka jämföra.....och som sagt till nån tidigare i tråden som tycker vi inte är bättre.

Det är Karma .....vi behöver bara titta på ....man får vad man förtjänar

Alltså egentligen jämförde jag inte direkt, men någonstans måste ju de flesta tycka att tjurfäktning är oacceptabelt men i samma anda acceptera slakthanteringen, och det går inte att sticka under stol med att den faktiskt kan var väl så plågsam-lika plågsam eller kanske ännu plågsammare för djuren i vissa fall. Faktiskt. Men det är vi alla med och gynnar- även jag.

Och att säga att det finns något som heter Karma blir bara väldigt trist för de som råkar ut för illa saker i livet utan att ha förtjänat det.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Alltså egentligen jämförde jag inte direkt, men någonstans måste ju de flesta tycka att tjurfäktning är oacceptabelt men i samma anda acceptera slakthanteringen, och det går inte att sticka under stol med att den faktiskt kan var väl så plågsam-lika plågsam eller kanske ännu plågsammare för djuren i vissa fall. Faktiskt. Men det är vi alla med och gynnar- även jag.

Och att säga att det finns något som heter Karma blir bara väldigt trist för de som råkar ut för illa saker i livet utan att ha förtjänat det.

Det finns nåt som heter Karma och vilka som förtjänar det o vilka som inte gör det kan inte jag stå för. men jag tycker definitivt att denna matadoren förtjänar det han blev utsatt för...sticker han in spjuten på tjuren kan han själv bli spetsad av tjurens horn....han måtte väl iallafall vetat vad han gav sig in på o vad för konsekvenser det kan bli
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Och att säga att det finns något som heter Karma blir bara väldigt trist för de som råkar ut för illa saker i livet utan att ha förtjänat det.

Tack. Jag blev faktiskt ledsen när jag läste marthas inlägg. Jag har inte gjort någon illa med vett och vilja och jag undrar då varför jag straffas så hårt om nu karma skulle vara en realitet.

Knapplån

Jag förstår inte hur man kan önska någon annan smärta och jag undrar hur man är som människa själv om man önskar någon annan något så hemskt. Jag tror inte att man ens är medveten om vad man önskar någon annan då. Jag är helt emot att plåga djur och jag är helt emot att slakta djur också för jag tror aldrig att en slakt kan bli helt smärtfri och human. Jag ser ingen anledning till att slakta alls men därifrån till att önska andra människor hemska plågor är det väldigt långt. Visst kan jag gärna ge bort smärtorna som härjar i min kropp men jag tror inte att någon kan vara så elak att den förtjänar de smärtorna för jag önskar ingen det helvetet smärtorna ger mig och hur de förstör mitt liv.
 

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
2
Svar
25
· Visningar
442
  • Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 323
Senast: Araminta
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 214
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp