Katter på matbordet

Mina katter får vara på matbordet när vi inte äter, när vi äter får de inte vara på matbordet.
Det enda stället mina katter inte får vara på är diskbänken, och det har de lärt sig och hoppar aldrig upp på diskbänken :)
 
Våra får inte vara på köksbord eller köksbänken. Men vi vet att de är på köksbordet ibland när vi inte är hemma eller sover😅 Ögontjänare absolut, men de får inte vara på bordet när vi äter. Vilket de sköter jätte bra👍
 
Nej han får inte vara på matborden men han sitter gärna med på en egen stol och lägger ofta upp framtassarna på bordet som en liten gubbe.
22F4FE07-B95A-4410-ADD8-B3E9198F9144.jpeg

Och ibland blir han väldigt lång men baktassarna stannar på stolen 😁 soffbordet får han vara på och han brukar ibland gena över bordet för att byta stol.
 
Så klart hon får! Förstår inte problemet :D
Man får även sitta brevid maten på bordet om matte inte har gäster, så länge man inte försöker sno mat :cautious:
I bland kan hon tygla sig, i bland inte. Tyglar man sig inte får man inte vara med på bordet längre.

Sen vet hon att äta på bord + gäster = inte vara på bordet. Det följer hon till punkt och pricka. För om man sköter sig då får man massor av favoritgodiset efteråt :p
Ser dock lite kul ut när hon sitter lite längre bort och tokstirrar på stackars gästen... "Ät snabbare, din kretin. Hur vågar du försena mitt godisregn?" :mad:
 
Nej jag vill inte ha djur på bord och köksbänkar. Det hindrar dock inte att katten ibland sover på bordet och att hunden genar över bordet men jag gillar det inte.

Hunden lärde mitt bonusbarnbarn då ett år gammal att man kan klättra upp på soffbordet. De hade så roligt att jag inte hade hjärta att avbryta leken :heart Men annars ber jag katt och hund att gå ner. (Bonusbarnbarnet vet numera att man inte klättrar på bord :p så hen behöver jag inte säga till.)
 
Ja alltså det finns bara två bord han inte får vara på mer än framtassarna och det är de två matborden jag har. Sedan är köksbänkarna också ej önskvärt men jag vet ju att han går där ändå.

Soffbord, soffa, säng, skrivbord, i torktumlare på rena handdukar osv finns det inga förbud mot.

6FF775B3-ED22-40AE-A780-86C0979599C5.jpeg
 
Våra får inte vara på köksbänken, vilket de sköter exemplariskt, eller på köksbordet, vilket de däremot har stora problem med att förstå. Lyfter ned, puttar ned tassar som sätts upp och maken har beväpnat sig med blomspruta ibland, men det har inte gått in till 100% ändå. Säkert värre när vi inte är hemma. Utöver det får de inte vara i vårt sovrum vilket fungerar bra så länge vi är snabba med att stänga dörren. Maken hade gärna gjort sitt skrivbord till förbjuden zon också, men jag tror inte att det är rimligt att lära dem det utan att det skulle bli för mycket bråk och förbud hemma. Räcker att vi utöver ovanstående dessutom får kämpa med att det inte är ok att klösa på soffan.
 
Jag har inget matbord hemma, hon får vara på datorbordet och soffbordet, på diskbänken är hon aldrig (eller nåja nästan aldrig) eftersom jag är mycket noga med att inte ha något intressant där. Däremot när vi är borta kliver hon glatt omkring på alla bord och bänkar som finns :meh: så jag får varna alla.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
2 949
Senast: MJLee
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
295
Senast: Jeps
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
573

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp