Katter på matbordet

Inga bord eller bänkar är tillåtna även om jag vet att de springer där när jag inte ser.
Jag har aldrig något problem med hår i smöret eller maten, förstår inte hur folk kan ha det. :confused:
Har heller inga problem med katthår i mat eller smör och då har jag ändå en britt som älskar att fälla hår.
Tror mycket är för att han inte är så mycket på bord och bänkar.
 
Har heller inga problem med katthår i mat eller smör och då har jag ändå en britt som älskar att fälla hår.
Tror mycket är för att han inte är så mycket på bord och bänkar.

Har, aldrig hår i något trots att våra katter är både på bord och bänkar.
Köksbänken skulle enkelt kunna vara kattfri iom att de inte kan hoppa upp där. Men de har sin mat där så vi har ställt fram en pall åt dem 😁
 
Har, aldrig hår i något trots att våra katter är både på bord och bänkar.
Köksbänken skulle enkelt kunna vara kattfri iom att de inte kan hoppa upp där. Men de har sin mat där så vi har ställt fram en pall åt dem 😁
Ja och det känns dessutom mer hygieniskt att rengöra/desinficera innan man sätter igång med matlagning eller platsen man själv äter vid.
Alla får såklart göra som de bäst känner funkar för dem :)
 
Ja och det känns dessutom mer hygieniskt att rengöra/desinficera innan man sätter igång med matlagning eller platsen man själv äter vid.
Alla får såklart göra som de bäst känner funkar för dem :)

Precis.
Innan vi lagar mat eller äter torkar vi av både bord och bänkar 😊
Tar vi undan pallen finns det ingen risk att de hoppar upp upp under matlagningen.
Sen är jag inte så pipplig sådär, har alltid haft djur i köket och lever än 😁
Tycker människor är mer äckliga 🙄
 
Ja och det känns dessutom mer hygieniskt att rengöra/desinficera innan man sätter igång med matlagning eller platsen man själv äter vid.
Alla får såklart göra som de bäst känner funkar för dem :)
Fast jag tror att alla kattägare vet att deras katter mycket väl går på både bord och bänkar när man inte ser. Så de flesta torkar nog bänkar innan matlagning och bord.


Men det ska erkännas jag torkar inte av bordet innan jag ställer min tallrik på matbordet eller lägger något annat på det. Jag tycker helt enkelt inte det är äckligt med katten på bordet. Jag vill bara inte ha honom där på lika lite som jag vill ha mina barn på bänkar och bord.
 
1640275205146.png



Kolla - vilken perfa lösning! :D
 
Min katt får inte vara på köksbordet eller köksbänken men har heller aldrig haft något problem med att hon hoppar upp dit heller.
 
När mina katter flyttade in ansåg de genast att de fick vara på matbordet. Jag har inte protesterat även om jag faktiskt inte uppskattar det.

Får era katter vara på matbordet?
Ja. 😬

Jag är uppvuxen på landet med utekatter och har en spontan motvilja mot kombinationen katter och människomat. Kom katterna åt smöret, kastade vi det.

Så har min inställning varit med de katter jag haft som vuxen också (utekatter). Men jag vet inte. Har väldigt svårt att uppbåda motvilja mot lilla innekisse när hon visar intresse för våra tallrikar. Enda är väl att hon rent fysiskt tar stor plats och välter ner saker 🤷‍♀️
 
Serverar kattens mat på köksbordet (så hunden inte snor maten) så jo, han får vara där. Han får väl eg vara överallt men har mig veterligen aldrig varit på köksbänkarna. Det är väl mer begränsat av när man får vara där (de få gånger folk sitter o äter middag där etc).
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
2 941
Senast: MJLee
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
295
Senast: Jeps
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
729
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
573

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp