Bukefalos 28 år!

Kattsnack 10

Somnade på soffan igår kväll, drömde mardrömmar (jag gör lätt det om jag är för varm) och inom någon minut vaknade jag av ett fluffigt litet nylle ett par centimeter från mitt. Det var ungefär den tiden det tog henne att hoppa ner från klösträdet och gå till soffan. Direkt packade två katter ner sig på mig. :heart

Sedan har hon sovit hela natten i fotändan mellan mig och dörren till sovrummet. Inga spöken kommit in! :D

(Han har sovit i fönstret. Eventuellt för att det är varmt och mysigt ovanpå elementet, men ingen attack från det hållet heller! :cool:)
 
Åh det är så tomt utan Musse, går till sambon lite hela tiden och säger att jag vill ha en katt. 😅

Det är lite besvärligt för oss med det här med ny katt, sambon är egentligen allergisk men klarade ändå av Musse bara han inte hade honom upp i ansiktet. Kattungar är värre dock, jag vill så hemskt gärna ha en Birma. Min tanke är att vi kanske skulle kunna ta en vuxen omplacering från nån som kanske avvecklar avel eller så, men just nu vill sambon mest att vår husrenovering ska bli klar först. Jag får hålla mig lite. Men har inte varit utan katt sen jag var typ… 12? Så iallafall 20+ år med katt, det är SÅ tomt.
 
Åh det är så tomt utan Musse, går till sambon lite hela tiden och säger att jag vill ha en katt. 😅

Det är lite besvärligt för oss med det här med ny katt, sambon är egentligen allergisk men klarade ändå av Musse bara han inte hade honom upp i ansiktet. Kattungar är värre dock, jag vill så hemskt gärna ha en Birma. Min tanke är att vi kanske skulle kunna ta en vuxen omplacering från nån som kanske avvecklar avel eller så, men just nu vill sambon mest att vår husrenovering ska bli klar först. Jag får hålla mig lite. Men har inte varit utan katt sen jag var typ… 12? Så iallafall 20+ år med katt, det är SÅ tomt.
Åh du har mina fulla sympatier. Jag sneglar på alla katter hela tiden och vill adoptera alla jag ser ❤️ men min son är allergisk med astma och min nya partner är allergisk. Jag verkar vara konstant lite täppt och blev inte bättre efter att Kingen flyttade för drygt er år sedan, så min slutsats är att jag behöver en katt men omgivningen håller inte riktigt med mig.
 
Åh du har mina fulla sympatier. Jag sneglar på alla katter hela tiden och vill adoptera alla jag ser ❤️ men min son är allergisk med astma och min nya partner är allergisk. Jag verkar vara konstant lite täppt och blev inte bättre efter att Kingen flyttade för drygt er år sedan, så min slutsats är att jag behöver en katt men omgivningen håller inte riktigt med mig.
Jag tycker ju typ uppe bland mina moln att en katt räknas knappt, vi har ju hästar och hund och grejer så en liten katt är ju knappt nåt alls 😆
 
Åh det är så tomt utan Musse, går till sambon lite hela tiden och säger att jag vill ha en katt. 😅

Det är lite besvärligt för oss med det här med ny katt, sambon är egentligen allergisk men klarade ändå av Musse bara han inte hade honom upp i ansiktet. Kattungar är värre dock, jag vill så hemskt gärna ha en Birma. Min tanke är att vi kanske skulle kunna ta en vuxen omplacering från nån som kanske avvecklar avel eller så, men just nu vill sambon mest att vår husrenovering ska bli klar först. Jag får hålla mig lite. Men har inte varit utan katt sen jag var typ… 12? Så iallafall 20+ år med katt, det är SÅ tomt.

Det behöver inte vara någon som upphör med sitt katteri. Båda mina burmor var omplaceringar, fd avelshonor, som fått sina kullar och sedan kastrerats. Bästa sättet att hitta katt! Man vet precis vad man får och slipper slyngelåldern. Dessutom är de testade på alla genetiska sjukdomar pga att de gått i avel.

Dessutom vet man om katten trivs som ensamkatt (kattungar rekommenderar man ofta två). Så go for it säger jag!

1707839401245.png
 
Det behöver inte vara någon som upphör med sitt katteri. Båda mina burmor var omplaceringar, fd avelshonor, som fått sina kullar och sedan kastrerats. Bästa sättet att hitta katt! Man vet precis vad man får och slipper slyngelåldern. Dessutom är de testade på alla genetiska sjukdomar pga att de gått i avel.

Dessutom vet man om katten trivs som ensamkatt (kattungar rekommenderar man ofta två). Så go for it säger jag!

Visa bifogad fil 139021
Jag tänker likadant! Plus att vi märkt att sambon reagerar mycket mindre på vuxna katter, han bodde 6 år med Musse utan besvär så det känns ju som ett säkrare kort än kattungar. Musse var så speciell och snäll, så jag skulle gärna ha en vuxen katt så jag vet lite hur den är till sättet.
 
Det behöver inte vara någon som upphör med sitt katteri. Båda mina burmor var omplaceringar, fd avelshonor, som fått sina kullar och sedan kastrerats. Bästa sättet att hitta katt! Man vet precis vad man får och slipper slyngelåldern. Dessutom är de testade på alla genetiska sjukdomar pga att de gått i avel.

Dessutom vet man om katten trivs som ensamkatt (kattungar rekommenderar man ofta två). Så go for it säger jag!

Visa bifogad fil 139021
Sen skulle jag inte ha något emot att ha två heller! Plats finns det gott om
 
Hade börjat ställa ut maten i köket för jag avskyr verkligen doften av våtfoder men helt plötsligt ratade hon all mat så jag ställde in den bredvid soffan igen där jag sitter mest och då vart hon jättehungrig. Tydligen viktigt med sällskap när man äter, får väl vänja mig vid lukten helt enkelt :laugh:
 
Hade börjat ställa ut maten i köket för jag avskyr verkligen doften av våtfoder men helt plötsligt ratade hon all mat så jag ställde in den bredvid soffan igen där jag sitter mest och då vart hon jättehungrig. Tydligen viktigt med sällskap när man äter, får väl vänja mig vid lukten helt enkelt :laugh:

Vissa katter, särskilt om det har hänt något (som att flytta) vill gärna att man håller tass och sitter bredvid när den äter. Om du tycker illa om lukten så kanske det kan vara en lösning att sitta med när hon äter i köket.
 
Vissa katter, särskilt om det har hänt något (som att flytta) vill gärna att man håller tass och sitter bredvid när den äter. Om du tycker illa om lukten så kanske det kan vara en lösning att sitta med när hon äter i köket.

Hon äter sällan allt på en gång utan äter en del och kommer sen tillbaka efter en liten stund (även när jag är med) så det funkar inte riktigt att flytta sig till köket hela tiden. Men det är verkligen inget jättestort problem att jag ogillar lukten, vill hon äta ihop med mig så står jag ut :) är bara glad att hon äter så bra eftersom jag trodde det skulle bli problem att få över henne på största delen våtfoder men det har faktiskt gått jättebra
 
Hade börjat ställa ut maten i köket för jag avskyr verkligen doften av våtfoder men helt plötsligt ratade hon all mat så jag ställde in den bredvid soffan igen där jag sitter mest och då vart hon jättehungrig. Tydligen viktigt med sällskap när man äter, får väl vänja mig vid lukten helt enkelt :laugh:
Jodå Queen brukar ibland hämta husse för att ha sällskap när hon skall äta torrfoder..:p:p:p
 
Hon äter sällan allt på en gång utan äter en del och kommer sen tillbaka efter en liten stund (även när jag är med) så det funkar inte riktigt att flytta sig till köket hela tiden. Men det är verkligen inget jättestort problem att jag ogillar lukten, vill hon äta ihop med mig så står jag ut :) är bara glad att hon äter så bra eftersom jag trodde det skulle bli problem att få över henne på största delen våtfoder men det har faktiskt gått jättebra

Sigrid hämtar mig så att jag är bredvid i köket om hon vill ha matsällskap. Maja hade också en period när hon var ung när hon ville att man skulle sitta bredvid under tiden hon åt.
 
Sigrid hämtar mig så att jag är bredvid i köket om hon vill ha matsällskap. Maja hade också en period när hon var ung när hon ville att man skulle sitta bredvid under tiden hon åt.

Jag tror hon är lite osäker på om hon verkligen är "hemma" här. Vad jag vet har hon aldrig haft ett riktigt hem och hon satt i över 6 månader på katthemmet. När vi hade varit nere och vaccinerat såg hon så himla lättad ut att hon fick följa med hem igen, att jag inte hade med henne för att lämna henne nån annanstans. Hon vill kolla vart jag är hela tiden även om hon inte är speciellt klängig, hon vet inte ens hur mjuka filtar fungerar, hon vågar inte lägga sig på dom.
 
Låter så mysigt med era katter som vill ha matsällskap! Cleo tittar noga så jag gått min väg och inte tänker komma tillbaka (tex lägger mig i sängen, går på toa eller annat som signalerar att hon kan veta var hon har mig för överskådlig framtid) så hon får äta ifred (!!!).

Jag vet för all del att det är rest av hennes rädsla/försiktighet. Hon kan numera komma ut i köket och be om mat/kolla vad jag lägger upp, men aldrig att hon skulle äta med mig där i nuläget. Och det är ganska läskigt att bara vara i köket, så hon vet inte om hon måste fly, om jag till exempel rör mig samtidigt. Lite moment 22 eftersom hon vill ha bort mig från maten. Min skrutt.

Hon vill gärna ha godissök eller godisregn i vardagsrummet dock. :d Men det är en lek, hon vet hur den går till, vad som förväntas av henne och hon är hela tiden högst upp eller ensam på golvet.

Vill inte veta vad hon varit med om men det är roligt att hon blir modigare och tar för sig mer hela tiden och att det fortsätter fast vi hängt ihop i 1,5 år vid det här laget!
 
Megara jamar och låter högt när hon vill ha mat, sedan springer hon före mig till köket vare sig det vankas mat eller inte och snor runt fötterna. Trampade henne igår på tassen, hade mina tofflor på och hon bara pep till lite :( Så hon fick omedelbart Dreamies som tröst.

Hon bryr sig fö inte alls om jag är där eller inte. Det enda intressanta är MAT. Helst mycket.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 381
Senast: bollen__
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 341
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 624
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 487

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp