Bukefalos 28 år!

Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du sällar dig till skaran, lägga fryst kött i avstängd ung alt micro. Man lär sig det efter ett tag, med min barndoms katter var det 20 minuter före tillagning, ett och ett halvt kilo oxfilé och många gäster när affärerna hade stängt.
Så gör jag med. :p
 
Katter!
Jag har en "fåtölj" som Alice älskar att ligga i. Men häromdagen så dammsugade jag den noggrant och lade på en tunn filt för att skydda tyget. Jag lade sedan tillbaka handduken ovanpå som alltid legat där som skydd.
Så, skyddat och klart tänkte jag! :idea::up:
Vad gör katten tror ni?
Hon har inte legat där själv sedan dess.
:banghead::meh:
(Istället ligger hon i sängen på de mörka lakanen där allt vitt ludd syns extra tydligt.... :banghead:)
 
Katter!
Jag har en "fåtölj" som Alice älskar att ligga i. Men häromdagen så dammsugade jag den noggrant och lade på en tunn filt för att skydda tyget. Jag lade sedan tillbaka handduken ovanpå som alltid legat där som skydd.
Så, skyddat och klart tänkte jag! :idea::up:
Vad gör katten tror ni?
Hon har inte legat där själv sedan dess.
:banghead::meh:
(Istället ligger hon i sängen på de mörka lakanen där allt vitt ludd syns extra tydligt.... :banghead:)
Inte har hon legat på bänken som är tillför henne på ett bra tag nu heller när jag tänker på det ... vidrör den bara när hon behöver det liksom :cautious:
Där är det dock samma filt och allt.
Säkert pga jag dammsög den eller något 🙄:banghead:
 
Alltså jag älskar min katt, men ibland kan man ju bli gråtfärdig för mindre.

Jag har spenderat min lediga lördagskväll till att tvätta (jobbar inom nöjesbranchen så jobbar nästan alltid lördagar). Ser till att tvätta lakanen så att jag ska kunna gå och lägga mig i en nybäddad säng. :love:

Bäddar. Får hjälp av en underbart söt Älva. Så fort jag har bäddat klart går hon på lådan. Jag gör rent lådan så fort hon varit där. Hittar henne sedan i min nybäddade säng... Och trots att hon inte är dålig i magen så har lite klet fastnat i rumpan... vilket så klart kladdar ner mitt nytvättade påslakan. :arghh:

Whyyyyyyy
 
Alltså jag älskar min katt, men ibland kan man ju bli gråtfärdig för mindre.

Jag har spenderat min lediga lördagskväll till att tvätta (jobbar inom nöjesbranchen så jobbar nästan alltid lördagar). Ser till att tvätta lakanen så att jag ska kunna gå och lägga mig i en nybäddad säng. :love:

Bäddar. Får hjälp av en underbart söt Älva. Så fort jag har bäddat klart går hon på lådan. Jag gör rent lådan så fort hon varit där. Hittar henne sedan i min nybäddade säng... Och trots att hon inte är dålig i magen så har lite klet fastnat i rumpan... vilket så klart kladdar ner mitt nytvättade påslakan. :arghh:

Whyyyyyyy

Klippa byxorna?
 
Klippa byxorna?
Kanske får trimma lite där bak. Jag upplever inte att det brukar vara några problem när hon är bra i magen, men nu har jag ju precis introducerat Atopica igen, så vi får se hur magen mår den närmsta tiden. Jag håller tummarna för att det bara var en engångsföreteelse. 😊
 
Kanske får trimma lite där bak. Jag upplever inte att det brukar vara några problem när hon är bra i magen, men nu har jag ju precis introducerat Atopica igen, så vi får se hur magen mår den närmsta tiden. Jag håller tummarna för att det bara var en engångsföreteelse. 😊
Jag hade utan tvekan tagit fram saxen direkt om det inte är så att hon ska på utställning eller liknande.
 
Lugn kvinnodagsmorgon här. Alla i huset har fått frukost och förmiddagslugnet har spridit sig.

Skönhetsmissen fick ett mindre sammanbrott över en silverfisk som hon hittade i badrummet, högljutt snatter därinne och då hon kom utdundrandes för att berätta. Jag fick följa med henne dit och plocka bort inkräktaren. Hon brukar annars vara en effektiv mörderska när det kommer till flugor som förirrar sig in på sommarhalvåret, men idag fick hon hjälp.

Brunetten har fått sin anka i sås, och chillar på en köksstol som anständigt folk efter frukost. Man ska vila på måltiden. Hon engagerar sig sällan i husets beskydd.
 
Kanske får trimma lite där bak. Jag upplever inte att det brukar vara några problem när hon är bra i magen, men nu har jag ju precis introducerat Atopica igen, så vi får se hur magen mår den närmsta tiden. Jag håller tummarna för att det bara var en engångsföreteelse. 😊

Det växer ju ut igen om du skulle besluta om klippning. Det är inte så att hon får rumpan bar resten av livet. :)
 
Men vilka finingar! :love:

Ursäkta om jag missat nåt du nämnt tidigare i tråden - är det cornish rex?
Ja det är det. Har en sedan tidigare och han är bara så 😍
En bild på honom också.
8311BFF9-1A40-47E8-9C4A-E58ABD9A5C82.jpeg
 
Min ena syster blev så förtjust i Legolas så hon ville ha en likadan.
Tyvärr har dom inte möjlighet att ha två som rekomenderas om man är borta mycket vilket dom är pga sina jobb.
Men dom skaffade en liten sibirisk katt istället. Jättesöt! 😍

Vem kunde tro detta. Varken jag eller syrran var några kattmänniskor alls.
Jag till och med ogillade katter. Det känns så himla häftigt att det har blivit såhär.
 
Sparky vägd igen. Hon behöver gå ner ca 200g till, så om en vecka är hon nog nere på sin målvikt :up:
Alla gäster vi hade över i går tyckte det var lite onödigt att banta en katt? Att "men åh 500g är ju inget hon kan väl få lite godis?"
Nu är jag lite osäker på om jag bara är nojig. Men jag gillar att hålla koll på min katts vikt och se till att katten håller en vettig och jämn vikt.

Är jag konstig och fixerad?
 
Sparky vägd igen. Hon behöver gå ner ca 200g till, så om en vecka är hon nog nere på sin målvikt :up:
Alla gäster vi hade över i går tyckte det var lite onödigt att banta en katt? Att "men åh 500g är ju inget hon kan väl få lite godis?"
Nu är jag lite osäker på om jag bara är nojig. Men jag gillar att hålla koll på min katts vikt och se till att katten håller en vettig och jämn vikt.

Är jag konstig och fixerad?
Men är hon kännbart/synbart överviktig eller går du bara på vågen?

Jag tänker om man jämför tex med människor så kan ju vi variera lite i vikt av helt naturliga skäl. Vätska, om man varit på toa nyligen, tid på dygnet osv.
 
Men är hon kännbart/synbart överviktig eller går du bara på vågen?

Jag tänker om man jämför tex med människor så kan ju vi variera lite i vikt av helt naturliga skäl. Vätska, om man varit på toa nyligen, tid på dygnet osv.
Jag går mest på syn och känsla. Känner eller ser jag att vänta lite, nu är vi kanske på väg åt fel håll, då tar jag fram vågen. Där har jag en ungefärlig vikt jag vill att hon ska vara. Men går mest på syn, känsla och hur katten verkar må.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 037
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 211
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
984
Senast: Bison
·
  • Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 368
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp