Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir så trött på att Boris alltid är på en ständig jakt på föda. Att han alltid ska smyga sig till de andra katternas skålar och stirra som besatt på dem. Vet inte om det är en förbättring jämfört med hur det var förut, när han ålade sig sig fram till någon annans skål, tog en tass om kanten och drog den till sig... :rofl: :meh:
 
Jag skulle aldrig våga ha en sån utan att sätta fast den. Men efter att en bekant förlorade sin katt just för att trädet välte rakt på den, så är jag nog extremt noga.

Vilken mardröm! :nailbiting: Eftersom jag har haft beslutsångest över hela buke och kattforum så vet jag att någon på kattforum som köpt just den klöspålen sa att den behövde skruvas fast i väggen och var för vinglig för att användas utan. Så efter mycket om och men blir det ett Petfun träd och så får jag beställa en extra påle för att göra det tillräckligt högt. Dyrt men värt det att ha ett kvalitetsträd. :up:
 
Vilken mardröm! :nailbiting: Eftersom jag har haft beslutsångest över hela buke och kattforum så vet jag att någon på kattforum som köpt just den klöspålen sa att den behövde skruvas fast i väggen och var för vinglig för att användas utan. Så efter mycket om och men blir det ett Petfun träd och så får jag beställa en extra påle för att göra det tillräckligt högt. Dyrt men värt det att ha ett kvalitetsträd. :up:

Jag tror det är bäst. Snålade lite på träd sist, var tvungen att ha ett med lägre avstånd mellan "våningarna" för Bonnies skull (hennes höfter var ju dåliga) och köpte ett på Zooplus. Inte alls nöjd!

Man fick sig en tankeställare då. Visst, höjden av otur, men med tanke på vilka krafter det kan bli när de kommer i full fart och kastar sig upp i trädet så...
 
Underbara @Marty skickade kaningleksakerna. Hmm... Nikita nosade lite på dem. Att slänga dem för att leka blev total fiasko :meh: Hon har slagit på dem med framtassarna någon gång. Jag har viftat på dem framför nosen. Totalt ointressant. Hon har faktiskt bitit på dem några gånger! :up: Och en gång lekte hon med dem och stod på baktassarna och slängde med den. Så vi kan kalla det en kvalificerad framgång. Kanske är det inte värt att köpa tvättbjörnssvans :idea: Jäkla katt :mad: Jag får lägga dem i korgen med alla andra leksakerna. Men eftersom hon faktiskt lekte en eller två gånger och det är mer än hon gjort med allt annat...
 
Underbara @Marty skickade kaningleksakerna. Hmm... Nikita nosade lite på dem. Att slänga dem för att leka blev total fiasko :meh: Hon har slagit på dem med framtassarna någon gång. Jag har viftat på dem framför nosen. Totalt ointressant. Hon har faktiskt bitit på dem några gånger! :up: Och en gång lekte hon med dem och stod på baktassarna och slängde med den. Så vi kan kalla det en kvalificerad framgång. Kanske är det inte värt att köpa tvättbjörnssvans :idea: Jäkla katt :mad: Jag får lägga dem i korgen med alla andra leksakerna. Men eftersom hon faktiskt lekte en eller två gånger och det är mer än hon gjort med allt annat...
Hon verkar vara otroligt kräsen gällande leksaker lilla NIkita :D:banghead:. När inte ens äkta vara duger är det svårt att veta om något duger.
 
Hon verkar vara otroligt kräsen gällande leksaker lilla NIkita :D:banghead:. När inte ens äkta vara duger är det svårt att veta om något duger.

Tell me about it. Korgen är full och jag har i princip slutat köpa mer :meh: Da Bird är rolig i fyra, fem minuter max sedan hjälper det inte hur mycket jag viftar och den swishar. Det enda som ofelbart är jätteroligt är att smita ut genom dörren och springa upp och ner i trapphuset. :mad:
 
Tack för alla tummar :heart Nu är vi hemma. Han är pigg och hade charmat sköterskan fullständigt, han fick ligga med hundarna för hon ville inte klämma ner honom i en liten kattbur.:love: Dock verkar det inte säkert att det är tänderna ändå, finns risk att det är ett symptom på nåt värre. Dom hade tagit ett bakterieprov inifrån nosen och även en biopsi därifrån. Det skulle komma svar på det om ungefär en vecka. Han har jättebra munhälsa förutom just dom tänderna som var lösa. Dom ryckte även hörntanden på den sidan ifall att det är den som stör ändå, men det finns liksom ingen uppenbar anledning till att dom var lösa. Varken parodontit, forl/tr och knappt någon tandsten ens. Ev en infektion i nånting nånstans som gör att han snorar och tandlossar. Så nu är det bara att medicinera och vänta på provsvar. Det känns inte så jäkla hoppfullt längre faktiskt :cry:
 
Tack för alla tummar :heart Nu är vi hemma. Han är pigg och hade charmat sköterskan fullständigt, han fick ligga med hundarna för hon ville inte klämma ner honom i en liten kattbur.:love: Dock verkar det inte säkert att det är tänderna ändå, finns risk att det är ett symptom på nåt värre. Dom hade tagit ett bakterieprov inifrån nosen och även en biopsi därifrån. Det skulle komma svar på det om ungefär en vecka. Han har jättebra munhälsa förutom just dom tänderna som var lösa. Dom ryckte även hörntanden på den sidan ifall att det är den som stör ändå, men det finns liksom ingen uppenbar anledning till att dom var lösa. Varken parodontit, forl/tr och knappt någon tandsten ens. Ev en infektion i nånting nånstans som gör att han snorar och tandlossar. Så nu är det bara att medicinera och vänta på provsvar. Det känns inte så jäkla hoppfullt längre faktiskt :cry:

:heart :heart :heart *gigantisk megakram*
 
Tack för alla tummar :heart Nu är vi hemma. Han är pigg och hade charmat sköterskan fullständigt, han fick ligga med hundarna för hon ville inte klämma ner honom i en liten kattbur.:love: Dock verkar det inte säkert att det är tänderna ändå, finns risk att det är ett symptom på nåt värre. Dom hade tagit ett bakterieprov inifrån nosen och även en biopsi därifrån. Det skulle komma svar på det om ungefär en vecka. Han har jättebra munhälsa förutom just dom tänderna som var lösa. Dom ryckte även hörntanden på den sidan ifall att det är den som stör ändå, men det finns liksom ingen uppenbar anledning till att dom var lösa. Varken parodontit, forl/tr och knappt någon tandsten ens. Ev en infektion i nånting nånstans som gör att han snorar och tandlossar. Så nu är det bara att medicinera och vänta på provsvar. Det känns inte så jäkla hoppfullt längre faktiskt :cry:

Men lilla katten. Hoppas det bara är någon mer ofarlig infektion som lätt kan behandlas med antibiotika. Bra att tänderna togs ut trots allt. Jag och Nikita håller tummar och tassar. :up:
 
Tack för alla tummar :heart Nu är vi hemma. Han är pigg och hade charmat sköterskan fullständigt, han fick ligga med hundarna för hon ville inte klämma ner honom i en liten kattbur.:love: Dock verkar det inte säkert att det är tänderna ändå, finns risk att det är ett symptom på nåt värre. Dom hade tagit ett bakterieprov inifrån nosen och även en biopsi därifrån. Det skulle komma svar på det om ungefär en vecka. Han har jättebra munhälsa förutom just dom tänderna som var lösa. Dom ryckte även hörntanden på den sidan ifall att det är den som stör ändå, men det finns liksom ingen uppenbar anledning till att dom var lösa. Varken parodontit, forl/tr och knappt någon tandsten ens. Ev en infektion i nånting nånstans som gör att han snorar och tandlossar. Så nu är det bara att medicinera och vänta på provsvar. Det känns inte så jäkla hoppfullt längre faktiskt :cry:
Åh. :heart Håller tummar och tår och tassar här hemma att det är något som är enkelt att behandla. :heart
 
Tell me about it. Korgen är full och jag har i princip slutat köpa mer :meh: Da Bird är rolig i fyra, fem minuter max sedan hjälper det inte hur mycket jag viftar och den swishar. Det enda som ofelbart är jätteroligt är att smita ut genom dörren och springa upp och ner i trapphuset. :mad:
Nikita gillar tittutlekar med andra ord så bara för dig att gömma dig bakom ett hörn och sätta fart.
Vi har det bra vi som får motion ihop med katterna, dom tvingar oss :meh:
 
Tack för alla tummar :heart Nu är vi hemma. Han är pigg och hade charmat sköterskan fullständigt, han fick ligga med hundarna för hon ville inte klämma ner honom i en liten kattbur.:love: Dock verkar det inte säkert att det är tänderna ändå, finns risk att det är ett symptom på nåt värre. Dom hade tagit ett bakterieprov inifrån nosen och även en biopsi därifrån. Det skulle komma svar på det om ungefär en vecka. Han har jättebra munhälsa förutom just dom tänderna som var lösa. Dom ryckte även hörntanden på den sidan ifall att det är den som stör ändå, men det finns liksom ingen uppenbar anledning till att dom var lösa. Varken parodontit, forl/tr och knappt någon tandsten ens. Ev en infektion i nånting nånstans som gör att han snorar och tandlossar. Så nu är det bara att medicinera och vänta på provsvar. Det känns inte så jäkla hoppfullt längre faktiskt :cry:
Stor jättekram :heart
 
Tack för alla tummar :heart Nu är vi hemma. Han är pigg och hade charmat sköterskan fullständigt, han fick ligga med hundarna för hon ville inte klämma ner honom i en liten kattbur.:love: Dock verkar det inte säkert att det är tänderna ändå, finns risk att det är ett symptom på nåt värre. Dom hade tagit ett bakterieprov inifrån nosen och även en biopsi därifrån. Det skulle komma svar på det om ungefär en vecka. Han har jättebra munhälsa förutom just dom tänderna som var lösa. Dom ryckte även hörntanden på den sidan ifall att det är den som stör ändå, men det finns liksom ingen uppenbar anledning till att dom var lösa. Varken parodontit, forl/tr och knappt någon tandsten ens. Ev en infektion i nånting nånstans som gör att han snorar och tandlossar. Så nu är det bara att medicinera och vänta på provsvar. Det känns inte så jäkla hoppfullt längre faktiskt :cry:
Håller ändå tummarna :heart.
 
:heart :heart :heart *gigantisk megakram*

Men lilla katten. Hoppas det bara är någon mer ofarlig infektion som lätt kan behandlas med antibiotika. Bra att tänderna togs ut trots allt. Jag och Nikita håller tummar och tassar. :up:

Åh. :heart Håller tummar och tår och tassar här hemma att det är något som är enkelt att behandla. :heart

Stor jättekram :heart

Håller ändå tummarna :heart.
Tack snälla ni :heart
 
Sauron är mindre snorig idag :) kliniken pratade med agria igår som skulle ersätta om det inte är tänderna som är orsaken. Dvs om det är tråkiga besked på biopsin eller bakterieprovet så får jag ersättning. Trots att kliniken både skrev och sa att munhälsan var tipp topp. Nåja, hellre det än tråkig biopsi...
 
Småfröknarna har varit i gasen sedan 06, särskilt Skönhetsmissen är väldigt engagerad i skatparet som flyttat in i trädet utanför fönstret. Det är ljust tidigt nu så hon sitter på fönsterbrädan och snattrar, nogsamt koncentrerad på skatornas göranden och låtanden.

Brunetten har insett att det är svält på gång, hon glufsar i sig en ordentlig matportion, går iväg för egna ärenden, och kommer tillbaka efter 20 minuter bara för att finna skålen tom... vadan detta! Istiden är här! Kommer du inte ihåg att jag är sjuk? Vadå bantning!?

De båda bröt sig in godisskåpet igårkväll - passade på när matte var på indisk restaurang. I minitigrars sanna natur drog de ut och slet upp en påse med Hundtants torkade oxlungor, vilka sedemera spreds över lägenheten och tuggades i bitar. Så nu luktar det oxlik ur mattan, och jag har plockat bort tre likbitar från Skönhetsmissens hemliga gömställen. Hon får gärna gömma armband och hårtofsar, men vi ska inte mata silverfiskarna i onödan.
 
Ställen som är sköna att bli kliad på:

- Om man är vaken: huvudet, bröstet och ryggen.

- Om man är sömning: alla ovan plus magen

- Om matte precis har vaknat och därför inte kunnat gosa på typ 8 timmar: allt ovan plus ben och svans :confused:
 
Jag funderar på om Lilla herrn tänker börja ha en åsikt om potentiella pojkvänner :cautious: Träffade en bekant jag är intresserad av idag och när jag kom hem så var herrn ovanligt gnällig med tanke på att jag bara var borta över eftermiddagen och han nosade väldigt noga på min väska... Bäst jag inte nämner för Lilla herrn att killen ifråga är hundmänniska :nailbiting::cautious::laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 603
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 168
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 953
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 110
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp