Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det går faktiskt rätt så bra med katterna här. Mammas katt är så himla rar och har behandlat Älva på samma sätt som Luna. När vi kom hit så gick han fram till henne för att nospussas - ingen tveksamhet, ingen skjuten rygg eller burrad svans från hans sida. Älva spottade och fräste en del, så då gick han och satte sig en liten bit ifrån och blinkade långsamt åt henne. En sådan gentleman. :love:

Älva tycker det är superspännande att undersöka huset. Hon har inte gått undan och gömt sig en enda gång, utan har känts trygg och nyfiken i sin nya miljö. Hon blir dock fortfarande osäker när den andra katten dyker upp - då fräser och morrar hon, men samtidigt är hon så nyfiken på honom så att hon måste följa efter honom. Han skiter fullständigt i hennes fjanterier och vill mest bara äta hennes mat. Den enda gången han visat något direkt missnöje med henne var när de båda fick godis samtidigt. Då morrade han lite, för hon ska minsann inte få äta hans godis, inte! :rofl:

IMG_2304.JPG
 
Det går faktiskt rätt så bra med katterna här. Mammas katt är så himla rar och har behandlat Älva på samma sätt som Luna. När vi kom hit så gick han fram till henne för att nospussas - ingen tveksamhet, ingen skjuten rygg eller burrad svans från hans sida. Älva spottade och fräste en del, så då gick han och satte sig en liten bit ifrån och blinkade långsamt åt henne. En sådan gentleman. :love:

Älva tycker det är superspännande att undersöka huset. Hon har inte gått undan och gömt sig en enda gång, utan har känts trygg och nyfiken i sin nya miljö. Hon blir dock fortfarande osäker när den andra katten dyker upp - då fräser och morrar hon, men samtidigt är hon så nyfiken på honom så att hon måste följa efter honom. Han skiter fullständigt i hennes fjanterier och vill mest bara äta hennes mat. Den enda gången han visat något direkt missnöje med henne var när de båda fick godis samtidigt. Då morrade han lite, för hon ska minsann inte få äta hans godis, inte! :rofl:

Visa bifogad fil 15055
Ååh din mammas katt låter underbar :love: en sån katt vill jag ha!

Edit: Älva är dock supersöt förstås!
 
Favvisleksaken hamnade på något mystiskt vis i en tom papperskorg under skrivbordet (en sådan i nät). Älva låg frustrerad på blängde på leksaken och undrade varrrrför hon inte nåååår den.
Ja, Älva, om du slutade lägga fina leksaker på så dumma ställen så skulle den här problemet aldrig uppstå. :meh: Att hoppa i soptunnan och hämta leksaken verkade aldrig falla henne in...
 
Skönhetsmissen har gömt sig i garderoben och vägrar konversera. Brunetten däremot kuttrar så hela mattan darrar, har suttit i knäet en stund och gick en sväng ut i köket för att komma tillbaka och rapportera att allt var lugnt. En väldigt glad och social Brunett idag!
 
Malla har gått ner lite i vikt och trots inga som helst andra symptom, så fick hon gå igenom diverse blodtester idag. Hon hade lite högt på röda blodkroppar, dvs uttorkad. Det gjorde att njurvärdet var marginellt förhöjt. 146, ska vara max 140. Veterinären ansåg att det hängde ihop, men vi gjorde ett djupare form av njurkoll och den var fin. Sen hade hon lite högt på vita blodkroppar också tror jag, det kunde tyda på mask. Så nu avmaskade jag alla 4 idag även om risken för mask är närmare 0.
Nu blir det att se om hon fortsätter gå ner, då blir det röntgen och ev ultraljud.
Det bästa är att hon som vanligtvis har en ibland väldigt ljudlig andning, nu är helt tyst. Så uppenbarligen är hon i sin optimala viktnivå nu :up:
 
B är inne i sitt alterego Torpedlimpan och kör räsertur varv på varv i vardagsrummet. Mattan far iväg, det dundrar av bastanta femkilostassar i golvet. En geting bröt sig in genom det öppna fönstret tidigare och vi gjorde en gemensam insats med att jaga ut den med ett paraply och Bs upphetsade hoppande. Hon kör segervarv nu.

Skönhetsmissen sitter i soffan och hämtar sig efter getingupphetsningen. Det var hon som upptäckte den och skrek på hjälp direkt, kloka kisse!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 614
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 197
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 022
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 226
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp