Kissa i sängen

Bobbo

Trådstartare
Nu ber jag er alla om råd igen. Jag startade en tråd för några månader eftersom jag hade svårt att få min Jack Russell valp rumsren. tackar alla för kanontips!!
Nu är han rumsren, MEN han har fått för sig något han aldrig hållt på med innan. Han är ca 8 månader gammal och kan helt plötsligt få för sig att ställa sig och kissa i sängen. Har det med revir och göra eller vad tror ni?
tacksam för ALLA tips och erfarenheter osv.
:bow:
 
Sv: Kissa i sängen

Ja, det är mycket möjligt. det jag trodde det var i början var att han skämdes och inte vågade visa att han kissat inne så han gömde det i sängen( han kissade alltid i hallen när han inte var rumsren) men ändrade mig snabbt när han gick och gjorde det efter att han precis varit ute och gjort allt. Måste ju vara revir det handlar om.
 
Sv: Kissa i sängen

För mej är detta ett "små-hanhundar-problem" tyvärr och inte alls helt ovanligt!

Stortvätt av säng inkl madrassen, kompostgaller i sovrumsdörren som håller hunden ute och - om jag får välja! ;) - även ett suprelorin-chip i hunden!

Kanske även lite mer struktur i livet - ordning och reda och kontroll från din sida.
Inte hoppa upp i några möbler utan att fråga matte.
Inte gå ut/in utan att fråga om lov.
Mycket hantering från mattes sida utan någon extern belöning osv. osv.

/Swat
 
Sv: Kissa i sängen

Den enda gången jag har haft en hund som gjorde så, var en hund som ville visa sin dominans över sängens ägare.
Eftersom jag tog honom på bar gärning, jag låg i sängen brevid, så kunde jag förklara direkt att sådant beteende inte var acceptabelt.
Visa din hund att det är du som är högst i rang genom att vara en trygg, tydlig ledare och låt honom inte sova/vistas i sängen.
En frisk hund kissar inte på/i sin sovplats eftersom den ska hållas ren.
Kissar gör de där de vill märka revir, alltså platser som de anser som sina och som de känner behov av att märka ut som just sina och det är det din hund gör tror jag.

Men jag hade ändå tagit en tur till veterinären för att utesluta någon form av urinvägsproblem.
 
Sv: Kissa i sängen

Jag bor i en etta och har inga direkta rum. så att skilja av är inte direkt så lätt. han får bara vara i sängen när jag säger att det är okej, annars är det hundkorgen som gäller. Han är väldigt lydig och frågar (oftast) om lov. eller vad man ska säga. Hoppas på att detta beteéndet ska sluta snart, för trött på att byta sängkläder. Oftast gör han det när sängkläderna är precis nybytta.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 925
Senast: hundtant
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
810
Senast: Sasse
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 424
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp