Bukefalos 28 år!

kläder på galopptillställning

ASKAPLASKA

Trådstartare
Om man ska gå på en sån där lite finare tillställning med bubbel och mingel vad bör man tänka på att ha på sig? Hatt är väl mer eller mindre krav, eller? Och får det vara vilken hatt som helst eller är det "ju galnare desto bättre" som gäller?
När det kommer till kläder, finns det några Big NoNo där eller? Ska klädseln vara ljus t ex?

Tacksam för alla tips!
 
Sv: kläder på galopptillställning

Hehe, jag kanske har lite okunnig syn på hattar eftersom jag tycker de flesta är just...galna. :D Men är man konstig om man kommer UTAN hatt?
 
Sv: kläder på galopptillställning

Varför måste du ha hatt? Ha en vacker uppsättning med ett fint hårsmycke, broscher och fjädrar är inne nu! :)
 
Sv: kläder på galopptillställning

Var är det? Här i Sverige är det helt OK utan hatt men ska du till The Royal Enclosure på Ascot är det hatt som gäller.:o

I Skandinavien är det hel och ren - i bästa fall - som gäller.:angel: Sen är det ju alltid roligare att klä upp sig lite. Tycker jag i alla fall.
 
Sv: kläder på galopptillställning

Ska man på mingla och bubbla, får man vara lite uppiffad. Den saken är klar.
Går det för sig i stallet, vill jag dock inte rekommendera någon vildare hat. Som VIP på en kapplöpningsdag funker klädning och hattar fint, men inte om man ska hålla på med häst samtidigt. En fräck kavaj och byxor är aldrig fel.
Däremot är höga klacker nästan alltid fel på galoppbanor. Det ser i alla fall ut så. Damväskor verkar också ställa till elände.
 
Sv: kläder på galopptillställning

Fast det är enklare att gå i för höga klackar på mjukt underlag, typ gräs, för då sjunker klackarna ner och det blir som att gå utan klack.:angel: Fast klackarna mår inte bra av att gå i för djupt grus, dom blir alldeles uppnötta.

Nu måste vi få höra vart du ska så vi kan lägga oss i! Det låter så kul!:bump::bump:
 
Sv: kläder på galopptillställning

Det var den jag tänkte på :angel: Pumps med klack 3-5cm är nog att föredra. Tillräckligt för att man skall få fäste i språngmarschen och hålla balansen när man väl har släckt törsten. Alla borde vid det här laget veta att det är viktigt med få i sig vätska när det är varmt ute, förutom en och annan löpare på Göteborgsvarvet :angel:
 
Sv: kläder på galopptillställning

Tack så mycket för fina tips!

Jag fick en inbjudan till "a touch of ascot" på Täby Galopp och eftersom jag är lite ny på detta då så vill jag ju gärna inte sticka ut för mycket och självklart uppföra mig ordentligt:D
I inbjudan stod: klädsel: "a touch of ascot" och att det var en hattävling utlyst. Mycket spännande för en nykomling som jag då jag bara kan gissa mig till vad som är brukligt att klä sig i och hoppas att det blir hyffsat rätt.:d
 
Sv: kläder på galopptillställning

Om det ska vara en "touch of Ascot" så har du Royal Ascots' Dress Code här:
http://www.ascot.co.uk/royal/dress_acceptable.html

Sen skulle jag inte riktigt jämföra Ascot och Täby - dom har nog inga hattävlingar på Ascot. Men sätt på dig något lite finare än vad du skulle ha på dig i vanliga fall. Om du inte gillar hattar är det bättre att låta bli än att gå omkring i något du inte trivs i.
 
Sv: kläder på galopptillställning

Man tackar!

Knepig dresscode, måste studera noga! Det lutar nog åt att jag tar på mig något väldigt neutralt iallafall. Svart och vitt verkar inte vara nån fara? Det är nämligen vad min garderob består av mest.

Ingen van minglare som vill följa med och bubbla och hålla rätt på en Askaplaska i ovan miljö?
 
Sv: kläder på galopptillställning

När är det? Är en mycket erfaren minglerska men har många djur här hemma så jag åker bara iväg om det är något verkligt kul.:angel:
 

Liknande trådar

Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
9
· Visningar
623
Senast: Keb71
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 595
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 653
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 070
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp