Bukefalos 28 år!

Klibbig meny eller inte?

Vill du har kvar den klibbiga menyn, den som kommer fram när man skrollar upp?

  • Ja

    Röster: 95 49,0%
  • Nej

    Röster: 66 34,0%
  • Har ingen betydelse

    Röster: 33 17,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    194
  • Omröstning stängd .

Gunnar

Trådstartare
Moderator
Detta är en rådgivande omröstning, endast :)
Eftersom några inte gillar den klibbiga menyn och andra gör det tänkte jag försöka få en uppfattning ungefär om fördelningen.
 
Jag förstår inte riktigt vad som avses? Klibbigt?

Om det menas att den vanliga menyn som ligger överst på sidan kommer fram när man är längre ner på sidan och börjar scrolla uppåt så tycer jag det är toppen, praktiskt. :)
 
Om det är sidomenyn som avses så är det opraktiskt att den fastnar eftersom jag gärna ser "just nu" och behöver scrolla till botten av sidan för att se det.
 
Om det är sidomenyn som avses så är det opraktiskt att den fastnar eftersom jag gärna ser "just nu" och behöver scrolla till botten av sidan för att se det.
Denna omröstning gäller menyn som kommer fram när man skrollar, inte högerspalten.
 
Är det bara jag som backar en hel del för att läsa noggrannare, titta flera gånger på en bild, kolla om jag läst fel/missuppfattat osv?
Och som då får en störande meny mitt i texten.

Jag, gör också det ibland oh kan hålla med om att det blir lite jobbigtprecis när den hoppar ner, men som helhet gillar jag det ändå eftersom det är trevligt att ha menyn lättåtkommligt.

Kom dock att tänka på nu att det kanske blir mer störande att den hoppar fram på en mindre skärm?
 
Jag, gör också det ibland oh kan hålla med om att det blir lite jobbigtprecis när den hoppar ner, men som helhet gillar jag det ändå eftersom det är trevligt att ha menyn lättåtkommligt.

Kom dock att tänka på nu att det kanske blir mer störande att den hoppar fram på en mindre skärm?
För min del är det också det att min hjärna har svårt att hantera rörliga fenomen på skärmen, vilket har med hjärnstress att göra. Det är lite som att ha ett synhandikapp och därför inte gilla skyltar på trottoaren. Har man inget synhinder så har man inga problem med att väja för trottoarskylten. Och har man en o-stressad hjärna så är rörliga menyer säkert ok.
 
Jag röstade ja. Har dock märkt att den ibland ställer till det för min telefon, men jag har alltid velat ha en sådan funktion.
 
Jag har lite funderingar på en eventuell lösning, men jag vill inte berätta om den än :) Fortsätt rösta.
 
För min del är det också det att min hjärna har svårt att hantera rörliga fenomen på skärmen, vilket har med hjärnstress att göra. Det är lite som att ha ett synhandikapp och därför inte gilla skyltar på trottoaren. Har man inget synhinder så har man inga problem med att väja för trottoarskylten. Och har man en o-stressad hjärna så är rörliga menyer säkert ok.


Usch det låter väldigt jobbigt.

Jag tror inte o-stressad hjärna är en passande beskrivning av mig, snarare tvärtom, men just rörliga bilder vet jag inte om det stressar mig.
 
Jag kan förstå problemet. Om du scrollar ner en aning igen så försvinner den dock men det har du förmodligen redan noterat. :)
det har jag. Men precis som någon annan härinne så har jag problem med ledvärk och vill inte ha extra musrörelser/klick (som en del andra nya funktioner har medfört, även om jag kan gilla en hel del av det nya)
 
det har jag. Men precis som någon annan härinne så har jag problem med ledvärk och vill inte ha extra musrörelser/klick (som en del andra nya funktioner har medfört, även om jag kan gilla en hel del av det nya)

Ja det kan jag förstå och det är ju jättebra att påpeka för har någon problem så har troligen fler det också.
 
Jag tycker den är störande på både dator och mobil. Jag har flera gånger råkat röra vid touchpaden och vips finns en menyrad mitt i det jag nyss läste. Skitirriterande. Än mer så när jag vill ha koll på om jag får svar i nån konversation, då måste jag scrolla upp. På mobilen har jag inte fått menyvalen att funka, där får jag klicka mig in via huvudkategorin för att komma åt underkategorierna.

/L, som gillar retrofärgerna :-)
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Fordon Jag har ärvt en halv Toyota Auris Diesel mildhybrid, automat årsmodell 2013. Miltalet 2021 var 3500 ungefär och sedan dess är det oklart...
2
Svar
20
· Visningar
1 687
Senast: jemeni
·
  • Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 695
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
23 299
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 468
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp