Bukefalos 28 år!

Klibbig meny eller inte?

Vill du har kvar den klibbiga menyn, den som kommer fram när man skrollar upp?

  • Ja

    Röster: 95 49,0%
  • Nej

    Röster: 66 34,0%
  • Har ingen betydelse

    Röster: 33 17,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    194
  • Omröstning stängd .
Någon som kan förklara varför jag inte får någon meny när jag scrollar upp :mad:
Om man har en skärm som har väldigt få pixlar i höjdled tror jag att den klibbiga menyn inte visas då den skulle ta upp onödigt stor del av skärmen.
 
Jag har nu lagt ut omröstningen i högerspalten på alla sidor för att kanske få in lite fler röster.
 
det har jag. Men precis som någon annan härinne så har jag problem med ledvärk och vill inte ha extra musrörelser/klick (som en del andra nya funktioner har medfört, även om jag kan gilla en hel del av det nya)

Jag har ont i mina händer och därför älskar jag klibbiga menyn som går att få fram genom att bara scrolla lätt uppåt. Särskilt på mobilen. Annars måste man ju scrolla hela vägen upp när man vill nå menyn = betydligt jobbigare. Jag scrollar ofta uppåt för att kolla nåt inlägg jag redan passerat men då är det ju bara att scrolla pyttelite nedåt igen så försvinner menyn.
 
Det är ju det som är så smidigt!
Ja, men det är också det som gör den störande, tex om man råkar nudda skärmen på paddan eller bara vill läsa en rad igen, då skyms den raden av menyn. Kanske skulle den istället dyka upp om man scrollat motsvarande en avatarstorlek, eller två, uppåt.

På datorn är det mer okej att menyn är riktigt klibbig, men på paddan är den lite för snabb på att dyka upp.
 
Jag var emot det först, kändes konstigt, men när jag var inne på en annan sida så märkte jag att jag scrollade lite uppåt och väntade på menyn att den skulle komma fram, precis som buke är nu. Så ja, den underlättar för mig mer än jag trodde och nu saknar jag den finessen på de andra sidorna jag besöker också :banana:

/ kayoba
 
Om man har en skärm som har väldigt få pixlar i höjdled tror jag att den klibbiga menyn inte visas då den skulle ta upp onödigt stor del av skärmen.

Vet inte om det är det, använder en iPhone5... Får testa på datorn om problemet finns där också
 
Vet inte om det är det, använder en iPhone5... Får testa på datorn om problemet finns där också
Då tror jag det är ett annat skäl, du använder en annan webbläsare än Safari på IOS, eller hur. Om jag förstått det rätt tillåter inte Apple andra webbläsare att göra vissa saker vilket gör att denna funktion inte kan fungera.
 
Jag saknar en markering i den klibbiga menyn som visar vilken av underkategorierna jag befinner mig i!
 
Den är i teorin toppen, men i praktiken rätt irriterande, iallafall på mobilen.
Hade den varit lite mindre klibbig tror jag att jag inte hade stört mig, men som det är nu blinkar den ju nästan hela tiden bara minsta man snuddar skärmen och döljer då texten :/
Jag vet inte vad jag ska rösta :eek:
 
Vet inte heller vad jag ska rösta, bra samtidigt som irriterande ibland :o Men det beror mest på att det inte funkar att klicka på knapparna i klibbiga menyn i min mobil utan att komma till en ny sida (den är gammal) så för mig kan det bli en irriterande grej som inte funkar Annars tror jag att jag hade uppskattat den. Det mest irriterande är nog när man skriver och har tangentbordet uppe och så behöver man nå något i skrivmenyn eller liknande och scrollar uppåt.., då blir det en liiten yta kvar att läsa på när klibbiga menyn dyker upp :grin:

Kanske borde gå att kunna slå av eller på den funktionen? :)
 
Senast ändrad:
Jag gillar funktionen men jag hade velat anpassa den lite för att den skulle bli optimal för mig.

Jag vill inte att den ploppar fram så snabbt. Antingen om den följer med långsamt eller att den stannar uppe när man scrollar långsamt. Jag blir helt fel i huvudet när den trillar fram så snabbt med ont i ögonen och trött hjärna iom att jag surfar på mobilen som regel. Ibland på padda men samma problem där. Som det är nu kan den även trilla ner som en fördröjning på tidigare rörelse men jag har verkligen saknat den innan den fanns.

En sak till som jag vill ha med den är att när man klickar ner en menyrad önskar jag att den stannar kvar i skärmen även om man scrollar. Min touch är lite paj och funkar bara på delar av skärmen så det kan påverka min åsikt om detta men det är för mig ett problem för det blir helmeckigt att välja forum.

En funktion jag kommit på att jag "behöver" nu när du gjort detta är att jag vill ha några snabbknappar i klibbmenyn till forum jag ofta besöker. Kanske något att ta med till framtiden?

Så, hiss för menyn men några småjusteringar på hur och när den kommer fram så man inte blir knäpp i huvudet vore verkligen bra. Den är inte anpassad för mindre enheter vilket jag anser att ett forum som detta bör vara idag. Många orkar inte starta upp datorer för att kolla forum.
 
Jag har nu valt att ändra ganska mycket runt menyn.
Då många hade problem med att det var störande att den hoppade fram när man egentligen inte ville det samtidigt som en majoritet vill ha någon form av klibbig meny har jag valt att ha den synlig oavsett om man skrollar upp eller ned.
Då den nu är synlig hela tiden anser jag att den inte får ta för stor plats och har därför valt att inte ha med den vita undermenyn eller den "rosa" med bland annat notiser.
 
Jag har nu valt att ändra ganska mycket runt menyn.
Då många hade problem med att det var störande att den hoppade fram när man egentligen inte ville det samtidigt som en majoritet vill ha någon form av klibbig meny har jag valt att ha den synlig oavsett om man skrollar upp eller ned.
Då den nu är synlig hela tiden anser jag att den inte få ta för stor plats och har därför valt att inte ha med den vita undermenyn eller ren "rosa" med bland annat notiser.

Jag gillar den klibbiga menyn, men ge tillbaks snabblänkarna till nytt och bevakat tack!! Saknar dem nåt enormt!!
 
Jag saknar notiserna i menyn som följer med ner, det är vad jag klickar allra mest på. Därefter kommer "nytt", som nu är mycket besvärligare att komma till. Så som det är nu har jag ingen användning av den klibbiga menyn, fastän jag verkligen uppskattar idén!
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Fordon Jag har ärvt en halv Toyota Auris Diesel mildhybrid, automat årsmodell 2013. Miltalet 2021 var 3500 ungefär och sedan dess är det oklart...
2
Svar
20
· Visningar
2 438
Senast: jemeni
·
  • Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 719
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
24 009
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 771
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp