Jag har dessa två från D&G
Det är ljusrosa tavla på den runda.

img_20140421_204305_53556965ddf2b35403ffd87c.jpg
 
Jag körde marthas linje i många år och använde bara mobilen. Förra året dog min mamma och bland hennes grejor fanns flera armbandsur som jag tog hand om. Så nu har jag en klocka igen. Det är en Certina DS 100 meters Sapphire, uppskattningsvis från 1990-talet. Hittade några bilder när jag googlade:

14123796XiH.jpg


Det är faktiskt bekvämt att ha ett armbandsur igen. Dessutom tycker jag den är snygg och så är det oerhört praktiskt att den är vattentät, så att jag kan hålla ordning på tiden när jag simmar och snorklar. Men jag vet ärligt talat inte om jag skulle ha köpt den.
jag har en, lätt o smidig bruksklocka
 
klocka_535bdede2a6b223b23aba946.jpg


Min fina, 14 år gamla klocka som jag fick i present när jag fyllde 20 år. Trivs utmärkt i den. Enkel och lätt för mig att se siffror och liknande. Eller mer var lätt då jag numera ser betydligt sämre och måste kolla mer nog när jag tittar efter tiden. Den är värd mycket för mig, men har blivit sliten med åren. Glaset är repigt och guldkanten är sliten.

Eftersom jag har nickelallergi är allt i titan och det har funkat super i alla år. Tidigare hade jag problem med att det bara kliade under alla klockor.
 
Hemma så klämtar grannens vällingklocka in tiden, så där behövs det ingen klocka.
Borta så blir det mobilen i fickan.
Jag vill ha en sån där klämtande klocka, som tickar så högt att jag kan höra det! De är så vackra!

I köket har jag en vanlig grå väggklocka vars batteri har varit slut i många år nu. Den tickar ibland dock, så till och med jag hör den, trots att batterierna är slut.
 
Vad har ni för klockor? Lägg gärna in bild! Jag vill köpa en ny klocka men vet inte vad jag vill ha för någon.

Näst utdöda sak man egentligen inte behöver för funktionen finns i telefonen blir förmodligen plånbok.

Folk kommer att gå omkring med designade helt onödiga, vansinnigt dyra plånböcker.
 
Jag har nickelallergi och dessutom ett yrke där jag inte får ha smycken eller klockor på armar och händer, så tyvärr har jag ingen armbandsklocka. Men ett sjuksköterskeur har jag ibland på bröstfickan på jobbet, den är silverfärgad med rosa diamanter och den fick jag av en arbetskamrat i julklapp för ett par år sedan :love:
 
Jag har inte burit klocka på länge pga mobilen. Men så spammade facebook mig med bilder på klockor i denna stil och jag är käääär :love: Har inte köpt någon ännu dock...

1380898488589.jpg
 
Jag har några stycken men denna är min favorit, verkligen älskar den! Tyvärr börjar roséfärgen bli lite tråkig så jag måste nog kassera den snart :cry: Önskar jag köpt en i silver också.

rose_zps10f5dd0f.jpg
 
FD025034-C578-4A47-9812-DD5DB500B4B6.jpg


Jag älskar min klocka! Trodde innan jag började använda den att hjärtat skulle störa mig lite, men jag tänker inte på det när jag har klockan på mig.
Så vacker! Var har du hittat den? Det är nog den enda jag skulle kunna byta ut min klocka för! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det är ju en jäkla djungel med smartwatches! Har läst igenom gamla trådar men inte riktigt hittat var jag vill ha. Har aldrig haft en...
2
Svar
32
· Visningar
824
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Det vanligaste är väl att betala med kort när man köper något. Numera kan man ju även betala med mobilen. Andra mer sofistikerade...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
2 098
Kropp & Själ Japp. Ni som har någon typ av klocka som mäter sömn, hur mycket tid spenderar ni i de olika sömnstadierna varje natt? Jag lägger mig kl...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 769
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har just nu en Garmin vivomove som jag tycker är hyfsat snygg. Men den är repig och jag är inte helt nöjd med funktionen, så jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 328
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp