Snyggaste smartklockan?

Unafraid

Trådstartare
Jag har just nu en Garmin vivomove som jag tycker är hyfsat snygg. Men den är repig och jag är inte helt nöjd med funktionen, så jag funderar på en ny smartklocka. Den ska misstas för en vanlig klocka, inte se så "sportig" ut. Tips?
 
Jag älskar min Google Pixel watch, för mig var det också viktigt att den såg ut som en vanlig klocka och det gör den. Har ett par olika armband beroende på om jag ska jobba på kontoret eller vara ute och härja, det på bilden är mitt kontorsarmband :D det går också att välja om urtavlan ska synas hela tiden eller bara när jag vrider upp klockan mot mig.

PXL_20230420_174341978.jpg
 
Jag älskar min Google Pixel watch, för mig var det också viktigt att den såg ut som en vanlig klocka och det gör den. Har ett par olika armband beroende på om jag ska jobba på kontoret eller vara ute och härja, det på bilden är mitt kontorsarmband :D det går också att välja om urtavlan ska synas hela tiden eller bara när jag vrider upp klockan mot mig.

Visa bifogad fil 122898

Hur är den i batteritid? Och behöver man köpa till Fitbit för att få alla hälsofunktioner - vad kostar det isf? Har för mig att jag läste det och det gjorde att jag drog mig för den...
 
Hur är den i batteritid? Och behöver man köpa till Fitbit för att få alla hälsofunktioner - vad kostar det isf? Har för mig att jag läste det och det gjorde att jag drog mig för den...
Batteritiden är definitivt över 24h. Jag brukar ladda den varje kväll och då har den 40-50% batteri kvar.
Den behöver Fitbit-appen för alla hälsofunktioner, sen får du förstås extra mycket med premium. Det har jag inte brytt mig om utan kör på grundfunktionerna, som jag tycker räcker gott och väl med puls, sömn, träning och allt sånt.
 
20230706_065624.JPG
jag har en Samsung Galaxy Watch 5, är än så länge rätt nöjd med den, haft den knappt en vecka :)
 
Batteritiden är definitivt över 24h. Jag brukar ladda den varje kväll och då har den 40-50% batteri kvar.
Den behöver Fitbit-appen för alla hälsofunktioner, sen får du förstås extra mycket med premium. Det har jag inte brytt mig om utan kör på grundfunktionerna, som jag tycker räcker gott och väl med puls, sömn, träning och allt sånt.

Fint, tack! Är ju framförallt batteritiden som skrivs negativt om när det kommer till Google watch.

Vad är det för mer ingående funktioner som finns i Fitbit Premium? Man ser alltså tex sömnstatistik och sådant i vanliga appen?

Väldigt passande tråd för jag funderar också på att köpa en smartwatch!
 
Jag älskar min Google Pixel watch, för mig var det också viktigt att den såg ut som en vanlig klocka och det gör den. Har ett par olika armband beroende på om jag ska jobba på kontoret eller vara ute och härja, det på bilden är mitt kontorsarmband :D det går också att välja om urtavlan ska synas hela tiden eller bara när jag vrider upp klockan mot mig.

Visa bifogad fil 122898
Supersnygg! Precis något sånt jag är ute efter. 😊
 
Ville också ha en som ser ut som en vanlig klocja, köpte garmin vivoactive 4s. Är jättenöjd. Jag använder dock inte så mkt sportfunktioner.. Köpte den för att jag ville ha lättåtkomlig timer när jag red (skulle sätta igång hästen efter skada). Min håller batteriet i drygt en vecka, men det är nog för att jag stängt av en del funktioner som tex stegräknare.

Man kan välja själv hur urtavlan ska se ut. Jag har valt en klassisk analog look eftersom jag inte vill att den ska se så ”sportig” ut😉
Går även att byta armband, jag har haft funderingar på att köpa ett i läder.
IMG_9012.jpeg
 
Fint, tack! Är ju framförallt batteritiden som skrivs negativt om när det kommer till Google watch.

Vad är det för mer ingående funktioner som finns i Fitbit Premium? Man ser alltså tex sömnstatistik och sådant i vanliga appen?

Väldigt passande tråd för jag funderar också på att köpa en smartwatch!
Ja men jag upplever den inte alls så dålig.

Såhär står det om jag går in på premium i telefonen
Screenshot_20230707-083236.png

Men det mesta gör den ju utan premium, tex mäter sömn, räknar steg, kollar puls osv.
 
Jag fick nyligen en Samsung Galaxy Watch 4 classic och tycker den är superbra. Uppskattar fallsensorn som skickar nöd-sms med gps-koordinater till mina nödkontakter ifall jag skulle åka av hästen t.ex. Den mäter sömn, träning och annat väldigt utförligt 👍 Nu har jag digital klocka och bakgrund i mina inställningar , men det går att ställa in och designa hur man vill. Armband går enkelt att byta ut också.

20230707_084315.jpg
 
Jag har en Samsung galaxy watch 4 med smalt läderarmband till. Fick stora utslag av originalarbandet. Klockan är kanske lite för stor för att vara snygg men den blir ju svårare att använda om den blir mindre?

20230707_091027.jpg
 
Jag har en Huewei watch GT 2
Hade en Garmin innan men trivdes inte med funktionerna samt att man fick ladda så ofta.

Denna laddar jag 1 gång i veckan ungefär och då tränar jag 5-7 pass/vecka samt dagliga promenader alt. Löpturer.
Samt att den är kopplad till min blodsockermätare och skickar signaler med blåtand var 5e minut, för att jag ska kunna se mitt blodsocker utan att behöva plocka fram insulinpumpen. (Diabetes)
 

Bifogade filer

  • IMG_20230707_091439.jpg
    IMG_20230707_091439.jpg
    150,9 KB · Visningar: 45
Ville också ha en som ser ut som en vanlig klocja, köpte garmin vivoactive 4s. Är jättenöjd. Jag använder dock inte så mkt sportfunktioner.. Köpte den för att jag ville ha lättåtkomlig timer när jag red (skulle sätta igång hästen efter skada). Min håller batteriet i drygt en vecka, men det är nog för att jag stängt av en del funktioner som tex stegräknare.

Man kan välja själv hur urtavlan ska se ut. Jag har valt en klassisk analog look eftersom jag inte vill att den ska se så ”sportig” ut😉
Går även att byta armband, jag har haft funderingar på att köpa ett i läder.
Visa bifogad fil 122901

Jag har också tittat på denna men hur är längden på armbandet? Jag är rädd att den kan bli för stor runt (mäter jag runt är jag ca 15,3cm).
 
Jag har också tittat på denna men hur är längden på armbandet? Jag är rädd att den kan bli för stor runt (mäter jag runt är jag ca 15,3cm).
Jag har en äldre modell av Garmin och har många hål kvar! Vet dock inte handledens omkrets 😅
IMG20230707101650.jpg
 
Jag har en äldre modell av Garmin och har många hål kvar! Vet dock inte handledens omkrets 😅
Visa bifogad fil 122909
Vi verkar ha exakt lika stora handleder :D Jag har samma klocka och blev nyfiken på hur armbandet satt på mig, jag räknade till 6 hål kvar jag med.

Följer tråden med intresse eftersom även jag har börjat fundera på att pensionera min Vivomove, eller snarare förbereda mig på att den självmant går i pension snart eftersom den hållit igång i flera år. Är inne på femte året och fortfarande behöver jag inte ladda den mer än 1-2 gånger i veckan, så jag är himla nöjd med den faktiskt! Men ja, håller med om att funktionaliteten lämnar lite i övrigt att önska.
 
Jag har också tittat på denna men hur är längden på armbandet? Jag är rädd att den kan bli för stor runt (mäter jag runt är jag ca 15,3cm).
Hittade en linjal på jobbet och ett snöre. Min handled är 15 cm och jag har sex hål tillgodo på armbandet 😊
(Jag har den dock inte jättehårt spänt, men skulle ändå ha 5 hål kvar om jag spände den hårdare)
IMG_9015.jpeg


Det finns ju en likadan men som är större (vivoctive 4, min är 4s), den tyckte jag blev för klumpig på mig.
 
  • Gilla
Reactions: Elo
Jag har bytt till en Garmin Lily Sport. Lite mindre och smidigare än Vivoactive och har de funktioner jag använder :-)

IMG_0989.jpeg
 
Vi verkar ha exakt lika stora handleder :D Jag har samma klocka och blev nyfiken på hur armbandet satt på mig, jag räknade till 6 hål kvar jag med.

Följer tråden med intresse eftersom även jag har börjat fundera på att pensionera min Vivomove, eller snarare förbereda mig på att den självmant går i pension snart eftersom den hållit igång i flera år. Är inne på femte året och fortfarande behöver jag inte ladda den mer än 1-2 gånger i veckan, så jag är himla nöjd med den faktiskt! Men ja, håller med om att funktionaliteten lämnar lite i övrigt att önska.
Ja, det låter precis som för mig! Jag behöver egentligen ett nytt armband, men de är endå relativt dyra om man ska köpa ett orginal. Den är kass på att mäta puls och dessutom repig. Så det är inte alls akut, men jag håller ögonen öppna. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det är ju en jäkla djungel med smartwatches! Har läst igenom gamla trådar men inte riktigt hittat var jag vill ha. Har aldrig haft en...
2
Svar
32
· Visningar
820
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 307
Senast: Rosett
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 048
Senast: Smurfoff
·
Kropp & Själ Jag har en fundering angående diagnos och feldiagnosticering. När jag var runt 12 blev fick jag diagnosen autism samt en ovanlig och...
Svar
15
· Visningar
1 554
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp